Plaatsbesparend reservewiel

WiZZiEJP

Bekend lid
268
119
80
Hoi,

Zoals jullie allang hebben kunnen lezen rij ik al een Polo AW maar wordt naar verwachting deze maand, alhoewel daar alweer wazige dealerberichten dit tegenspreken, mijn nieuwe Polo met DSG afgeleverd. Ik heb af-fabriek 16 inch Sebring velgen besteld, echter tussentijds toch nog de 17 inch Bonneville besteld. Dit betekend m.i. dat ik een plaatsbesparend reservewiel geleverd krijg in de maat 16 inch, volgens de dealer kunnen ze dat hoe dan ook niet wijzigen naar 17 inch (na aflevering in Nederland).

Dit alles lijkt mij onlogisch, iemand hier die kan bevestigen of de dealer ook aan 17 inch plaatsbesparend kan komen?
Noot: het gaat mij er niet eens om of het 17 inch exemplaar gratis geleverd kan worden, ter omruilen, maar überhaupt wil ik het juiste reservewiel.

Dank!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
ik heb geen reserve wiel? krijg jij er wel eentje? je krijgt toch tegenwoordig die schuim setjes en een pompie.
thuiskomertjes zijn er in ieder geval niet in verschillende maten voor de polo en hoeven niet met de inch maat die er onder zit overeen te komen.
Denk zelf niet eens dat die 16 inch is hoor degene die je nu krijgt tenzij het op dezelfde velg is.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
krijg jij er wel eentje?
Nou ik krijg niks ;) Als extra optie voor €108 een plaatsbesparend reservewiel aangevinkt ipv een schuim-setje en pomp.
De dealer schreef dat een 16 inch dan alleen achter gemonteerd mag worden ivm differentieel op de 17 inch voorwielen?!? En dus bij een lekke band vóór zou ik het 17 inch achterwiel naar voren moeten plaatsen en 16 inch reservewiel naar achter. Uhm... dat ga ik dus allemaal niet doen hè :mrgreen:.
Hoe dan ook, dank voor je snelle reactie(y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ik heb ook te horen gekregen dat een 17 inch reservewiel niet kon. Volgensmij vanwege ruimtegebrek. Aan de andere kant maak ik me er niet zo zorgen om en zal gewoon de mobiliteitsservice van Volkswagen bellen, ga niet lopen kloten met schuim...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Maakt het eigenlijk wat uit?
Ik denk dat het om te omtrek van de band gaat. 16 inch met een dikkere band of 17 met net wat minder hoogte. Volgens mij kom je op bijna het hetzelfde uit.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Maakt het eigenlijk wat uit?
Ik denk dat het om te omtrek van de band gaat. 16 inch met een dikkere band of 17 met net wat minder hoogte. Volgens mij kom je op bijna het hetzelfde uit.
Precies wat mijn volgende reactie zou zijn, gaat om de omtrek als die gelijk is of 2cm afwijkt maakt het niet uit waar je hem plaatst
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Boszna
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Raar verhaal. De maat van het reservewiel maakt echt niks uit. De bandenomtrek is altijd gelijk. Ruimtegebrek is dus ook geen argument, ze nemen evenveel ruimte in beslag.

Dacht het niet, onderstaand is een ruimtebesparend reserve wiel. Waar deze in past, kan je geen (sport)velg kwijt met een 195 breed band bijvoorbeeld.

Schermafbeelding 2020-03-06 om 15.19.24.png
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Dacht het niet, onderstaand is een ruimtebesparend reserve wiel. Waar deze in past, kan je geen (sport)velg kwijt met een 195 breed band bijvoorbeeld.

Qua breedte niet nee :tearsofjoy: , maar dat heeft niks met dit verhaal te maken. Omtrek maakt geen verschil. @@WiZZiEJP lijkt te vermoeden dat een 16" reservewiel niet past als zijn auto is voorzien van 17".
 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Raar verhaal. De maat van het reservewiel maakt echt niks uit. De bandenomtrek is altijd gelijk. Ruimtegebrek is dus ook geen argument, ze nemen evenveel ruimte in beslag.
Qua breedte niet nee :tearsofjoy: , maar dat heeft niks met dit verhaal te maken. Omtrek maakt geen verschil. @@WiZZiEJP lijkt te vermoeden dat een 16" reservewiel niet past als zijn auto is voorzien van 17".
dat klopt maar jij zegt in je post hierboven dat ze evenveel ruimte in beslag nemen dat is dan ook weer niet waar, thuiskomertje is minder breed dan een gewone velg met band, zoals je zelf al aangeeft als we dan toch serieus zijn en kijken naar wat er precies gezegd en gevraagd word haha Stick Out Tongue Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
dat klopt maar jij zegt in je post hierboven dat ze evenveel ruimte in beslag nemen dat is dan ook weer niet waar, thuiskomertje is minder breed dan een gewone velg met band, zoals je zelf al aangeeft als we dan toch serieus zijn en kijken naar wat er precies gezegd en gevraagd word haha Stick Out Tongue Stick Out Tongue
Phoe :rolleyes: Het gaat hier om de vergelijking tussen een 16" of 17" plaatsbesparend reservewiel. Lees de openingspost. Die maken geen verschil in omtrek of breedte.
 
Polo AW 2018 GTI hier.
Ruimte besparend 18inch reserve wiel.
Simpelweg omdat een kleinere velgmaat niet om de accu in de kofferbak heen past.

Verder staat de auto ook op 18 inch.
Maar zoals meerdere al zeggen maakt de rolomtrek niks uit.
Daar is wel over nagedacht met de bandenmaat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Phoe :rolleyes: Het gaat hier om de vergelijking tussen een 16" of 17" plaatsbesparend reservewiel. Lees de openingspost. Die maken geen verschil in omtrek of breedte.
Het is mij inmiddels helder hoor (y) De verwarring werd echter veroorzaakt door de dealer die met dit verhaal kwam, maar ik vind het prima zo. Dank voor jullie feedback en toch ook weer altijd interessante discussies:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Polo AW 2018 GTI hier.
Ruimte besparend 18inch reserve wiel.
Simpelweg omdat een kleinere velgmaat niet om de accu in de kofferbak heen past.

Verder staat de auto ook op 18 inch.
Maar zoals meerdere al zeggen maakt de rolomtrek niks uit.
Daar is wel over nagedacht met de bandenmaat.

Even een vraagje had jou auto gelijk bij aflevering een reserve wiel ?
Wil eentje bestellen maar dealer zegt dat het niet past waar zit het gereedschap bij jou.
Zit bij mij nu om de accu.

IMG_0006.JPG

Misschien kan je ook even een foto maken.
Accu bij mij is :
29cm b 19cm h en 23cm d
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Even een vraagje had jou auto gelijk bij aflevering een reserve wiel ?
Wil eentje bestellen maar dealer zegt dat het niet past waar zit het gereedschap bij jou.
Zit bij mij nu om de accu.

IMG_0006.JPG

Misschien kan je ook even een foto maken.
Accu bij mij is :
29cm b 19cm h en 23cm d
Zat er in af fabriek.
De toren die over je accu zit daar komt een plastic ding in die je er zo uit haalt, waar de schroefdraad aan zit om je wiel vast te zetten.
De gereedschap set zit bij mij hetzelfde.
IMG_6155zv-klein.jpg

Ifi:

Carprog 2
categorie: 0 - 012-004
onderdeel 11 is dat schroefdraad ding.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Rednier
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!