Pilot Xenon icm canbus kabel problemen

graafie zei:
FlashredBM,
Je hebt verder nog geen storingen gehad? Nog geen uitval van je xenonlampen?
Ik wel, er zijn voor mij nieuwe ballasten besteld.

Nee, geen uitval. Je moet wel de Pro Line ballasten hebben en de extra tussenkabeltjes die Pilot meelevert erin zetten (tussen lamp en ballast; kort kabeltje met een blokje erin). Doe je dit niet, dan werken je lampen alleen als de motor niet loopt. Zodra je dan start, dan knipperen ze een paar keer en schakelt het boordstuurapparaat de stroom naar de lampen uit en krijg je het "kaoppte verlichtingssignaal" in je teller.
 
FlashredBM,
Ik weet eigenlijk niet of ik er zo'n kabeltje tussen heb zitten en kan het ook niet zien onder de motorkap aangezien we zoveel ruimte hebben onder de kap, die is aardig volgebouwd :lol:. Ze hebben in elk geval nieuwe ballasten voor me besteld waar het geintegreerd (zoals bij Thejj hierboven dus) zit zodat je zo'n kabeltje niet meer nodig bent. Ik heb inderdaad nogal eens last van het 'kapotte verlichtingssignaal'.
Misschien een overbodig advies, maar ze hebben mij geadviseerd om eerst de motor te starten en dan pas de verlichting aan te doen, dit zou beter zijn voor de xenonlampen. ;)
 
graafie zei:
Misschien een overbodig advies, maar ze hebben mij geadviseerd om eerst de motor te starten en dan pas de verlichting aan te doen, dit zou beter zijn voor de xenonlampen. ;)

Dit geldt volgens mij voor alle Xenonlampen, ze schijnen namelijk het meest te slijten bij het opstarten. En aangezien de meeste auto's de grote stroomverbruikers afsluiten bij het starten van de motor, zou dat een keer extra starten opleveren voor de Xenonlampen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!