Pilot Xenon icm canbus kabel problemen

Afgelopen weekend heb ik de H4 koplampen van mijn BM vervangen door H7 koplampen en ook gelijk Xenon verlichting ingebouwd. Ik heb een setje van Pilot (Pro Line) met canbus kabels gehaald.

Rechter koplamp functioneert prima maar de linker kant geeft wat problemen. Met canbus kabel werkt de xenon lamp namelijk niet! Ik heb de canbus kabel toen weggelaten en de boel rechtstreeks aangesloten en toen werkte de xenon lampje wel (ook geen storing lamp op dash) dus er is niks mis met de xenon lamp of de ballast kan ik concluderen ?

Vandaag kreeg ik ineens wel een storing lampje voor een kapotte lamp en xenon lamp gaat soms niet aan of flikkert heel erg. Heb ik gewoon een kapotte canbus kabel of is er iets anders aan de hand ? :roll:
 
Heb net even een rondje gereden in donker en merk dat de linker lamp tijdens rijden bijna constant flikkert en soms uitvalt. Als ik stil sta brand hij goed en ook geen storing op dash..

Lees verschillende dingen op internet (lamp, bedrading, ballast). Ben benieuwd wat de verkoper (car fantasy) morgen gaat zeggen.
 
Vandaag contact gehad met Car Fantasy en tevens ook met Pilot zelf. Volgens Car fantasy ligt het aan de lampje en volgens Pilot ligt het aan de ballast of de canbus kabel is niet goed. Set terug nemen willen ze niet, ze ruilen alleen defecte onderdelen..

Heb net de koplampen eruit gehaald en alleen de lampjes verwisseld maar zonder resultaat. Rechts werkt perfekt, met canbus kabel werkt links weer niet en zonder kabel werkt het wel maar flikkert tijdens rijden. Toen viel me gelijk op dat de canbus kabels niet hetzelfde zijn! Kabel die ik voor links had gebruikt blijkt iets langer te zijn dan de kabel voor rechter koplamp (die dus perfekt werkt). :shock:

Volgens Pilot zijn er inmiddels (sinds deze week) nieuwe type ballasten in omloop waarbij je de canbus kabel niet meer nodig hebt. Volgens hem kon ik mijn huidige ballasten gewoon laten omruilen dus morgen eens langs Car Fantasy zodat ze die nieuwe ballasten kunnen bestellen/omruilen bij Pilot. Wordt vervolgd...

Ik heb nu al spijt van dat ik niet voor Target ben gegaan :geek:
 
Ik heb de boel inmiddels werkend na veel geklooi :)

Blijkbaar is het zo dat BM's met de nieuwe type ballast nog steeds een canbus kabel nodig hebben anders werkt Xenon niet (lampen vallen uit na paar minuten). Het kan goed zijn dat je bij een TSI geen canbus kabel nodig hebt als je de nieuwe type ballasten van Pilot hebt.
 
Heb je geen problemen met je lichtbeeld? Ik heb ook de H7-units erin zitten, maar krijg een verrot lichtbeeld met mijn H7-xenon van Pilot. Absoluut geen scheiding meer tussen licht en donker, 1 grote lichte vlek. Heb al andere lampjes geprobeerd, maar dat helpt niet. Denk dat het met de brandpuntafstand te maken heeft. Moet er er opvulringen of zo tussen om het xenonlampje op de juiste "diepte" in de koplamp te krijgen?
 
FlashredBM zei:
Heb je geen problemen met je lichtbeeld? Ik heb ook de H7-units erin zitten, maar krijg een verrot lichtbeeld met mijn H7-xenon van Pilot. Absoluut geen scheiding meer tussen licht en donker, 1 grote lichte vlek. Heb al andere lampjes geprobeerd, maar dat helpt niet. Denk dat het met de brandpuntafstand te maken heeft. Moet er er opvulringen of zo tussen om het xenonlampje op de juiste "diepte" in de koplamp te krijgen?


heb je wel de juiste huls om je lamp heen gemonteerd? als het goed is heb je 2 soorten bij geleverd gekregen, je moet de huls die het meest je licht beeld afsluit eraf halen, en die open huls die bijgeleverd zit monteren, dan moet je licht beeld goed zijn!
die kleine huls die bijgeleverd is die je moet monteren is voor je strooi licht!
 
MennoH zei:
FlashredBM zei:
Heb je geen problemen met je lichtbeeld? Ik heb ook de H7-units erin zitten, maar krijg een verrot lichtbeeld met mijn H7-xenon van Pilot. Absoluut geen scheiding meer tussen licht en donker, 1 grote lichte vlek. Heb al andere lampjes geprobeerd, maar dat helpt niet. Denk dat het met de brandpuntafstand te maken heeft. Moet er er opvulringen of zo tussen om het xenonlampje op de juiste "diepte" in de koplamp te krijgen?


heb je wel de juiste huls om je lamp heen gemonteerd? als het goed is heb je 2 soorten bij geleverd gekregen, je moet de huls die het meest je licht beeld afsluit eraf halen, en die open huls die bijgeleverd zit monteren, dan moet je licht beeld goed zijn!
die kleine huls die bijgeleverd is die je moet monteren is voor je strooi licht!

Huls... Wat bedoel je?
 
FotoJ74Y4RJT-1.jpg


deze hulsen zaten bij erom heen toen ik het pilot setje open maakte, je heb er al het goed is ook nog 2 andere bij, en die moet je om de lamp heen monteren.

iig was dat bij mijn H4 set wel zo, ik weet niet of H7 het zelfde is, ik ga er vanuit van wel!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!