Pilot Xenon icm canbus kabel problemen

Heb met mijn Pilot H7 Pro line set ook geen hulsen gekregen dus denk dat het voor H7 anders is. Zelf heb ik niks te klagen over lichtbeeld, na overstap van H4 standaard koplampen die echt niet konden..

In mijn Golf had ik een H7 set van Target en die was duidelijk beter dan Pilot. Target wordt vaak bij de dealers ingebouwd en is kwalitatief goed spul. Zelf 4 jaar zonder dat er iets kapot is gegaan gebruikt en ik ben iemand die ook overdag met licht aan rijdt. Maar goed spul kost ook veel geld hehe, voor mijn 6R zou ik iets van 600 euro kwijt zijn incl inbouw en alle benodigde extra canbus weerstanden...
 
Sjakie zei:
graafie zei:
Sjakie,
En heb je ze al ingebouwd?
Volgens mij zal xenonlamp.nl de komende dagen niet reageren, volgens mij heeft die vakantie.

Ik heb ze nog niet ingebouwd. Ik wacht op de holpijp voor het maken van een mooi rond gat in het plastic.
Ik heb vanmiddag een Pilot H7 xenonset 4300K laten reserveren bij een autoshop. Morgenvroeg laat ik het inbouwen in hun werkplaats. Ik heb er zelf namelijk helemaal geen verstand van al moet het volgens velen een piece of cookie zijn. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 
Als de dan toch bij die autoshop bent, zou je dan willen vragen of ze het setje zo uit de doos erin zetten of dat er bijvoorbeeld afstandringen tussen moeten. Ik krijg met de originele H7 Pilotset een onbruikbaar lichtbeeld. Als ik de auto op zo'n 5 meter van een muur zet, zie ik geen scheiding meer tussen licht en donker en binnen 500 meter rijden had ik als 3 tegenliggers die naar me seinden met groot licht. Heb de lampjes al omgekeerd en ook al H7R lampjes geprobeerd, maar niks helpt.
 
FlashredBM,
Bij mij zijn ze er zo vanuit de doos ingezet. Zonder afstandsringen oid. Ze hebben wel dat ijzeren ringetje (zit orrigineel bij de H7 fitting, dat plaatje die weer op één manier in de unit valt een beetje verknippen zodat alles goed paste). Ik weet niet of alle H7 units trouwens een rubberen deksel hebben of dat die ook van plastic kan zijn, maar bij mij hoefde er niet geboord te worden, die van mij had een rubberen deksel, gewoon met een mesje een kruis erin snijden en daarna goed afdichten met tape en kit. Vanavond kan ik uiteraard pas echt het resultaat zien maar het lijkt allemaal perfect te werken.
Ik neem aan dat je voor je BM wel H7 koplampunits hebt gekocht, normaal is de BM voorzien van H4 koplampunits. ;) ;) ;)
 
FlashredBM zei:
Ja, ik heb H7-units erin en ook dat metalen Pilot-voetje. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Je kunt eigenlijk niks fout doen met de inbouw, dus ik snap niet waarom het er bij mij niet uitziet.
dat metalen voetje die ik bedoel hoort volgens mij niet bij de xenon set hoor maar zit standaard bij de H7 koplampunit. Al begin ik er steeds meer aan te twijfelen waar die nou bij hoort. Ik heb er eigenlijk niet eens zo goed op gelet. Het waren allemaal stekkers en draden en dan ben ik gezien. Daar is hij mee aan het knippen geweest om passend te maken, hoe, geen idee.
Je hebt verder ook geen dingen uit de koplampunit gehaald? Binnenin zit namelijk ook zo.n kapje hè waar de lamp weer achter/in valt. Toevallig ook niet stuk gegaan oid? Raar dat het bij jou niet wil lukken. misschien is het een idee om alsnog naar een autoshop of garage te gaan die je evt kan helpen het goed te krijgen?
 
Mijn probleem lijkt opgelost. De verrotte adapterbeugeltjes die Pilot heeft geleverd om de lamp in de behuizing te klemmen, blijken de lampvoet niet strak genoeg in de reflector te duwen. Daardoor zit de lamp er dus niet goed/scheef in. Ik heb de beugels wat bijgebogen en dat scheelt al heel veel.
Vanavond in het donker nog maar eens rijden en als dat goed bevalt dan knip ik wel een opening in de originele metalen voetjes van VW, dan weet ik zeker dat ze goed zitten.
 
Ik heb vanavond ook een Pilot H7 Pro Line Xenon kit (Kleur: 8000K) ingebouwd in mijn polo.

Ik heb gelukkig geen problemen ondervonden met het lichtbeeld. De tijd zal uitwijzen hoe het bevalt. Ik ga ook nog een keertje de stadslichtjes vervangen.
 
004.jpg
 
Ja, net. Iets meer strooilicht dan ik in mijn vorige auto had, maar die had dan ook projectorkoplampen waarmee je sowieso al een strakker lichtbeeld hebt.
Ik moet wel mijn lampen wat lager gaan instellen, maar volgens mij is er dan niks mis mee. In ieder geval tijdens het kwartiertje rijden zonet geen seinende tegenliggers gehad!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!