Peter's golf 8 R-Line

Goed bezig. Waarom wil je ACT uit hebben? Is toch best mooie techniek of zijn er nadelen die ik over het hoofd zie?
Dat is het ook wel alleen bij vw merk je het als je ineens op het gas gaat dat je toch een soort schokje krijgt en dat vind ik irritant.
Tevens nog de ouderwetse gedachte dat het me niet goed lijkt motorisch als die 2 zuigers steeds buitenspel gezet worden.
Moet wel zeggen met het act systeem is hij echt super zuinig met rijden.
 
Is dat schokje niet dat de DSG van versnelling wisselt ivm de acceleratie ipv de ACT?
De T-Cross heeft ACT en merk geen schokjes bij wisselen tussen 2 en 4 cilinder modus.

Zuinig is 't zeker, bij 80km wegen soms wel 1 op 30
Heb een handbak kan ook zijn dat ik te snel op het gas ga het is alleen als de act aan staat wat te zien is aan het eco symbool in de teller
 
Ja idd als de ECO bovenin wordt weergegeven is de 2 cilinder modus actief.
De turbo moet natuurlijk wel oppakken, misschien dat die vertraging de schok geeft

(had ten onrechte aangenomen dat je een DSG had :sweatsmile:)
niet erg ja dat zou ook kunnen het is alleen als hij eco aangeeft maar hopelijk kunnen ze deze ecu al kraken dan ben ik daar allemaal vanaf :tonguewink:
Ben trouwens ook wel een zeikerd met dat soort dingen hoor:kissingclosed:
 
Tevens nog de ouderwetse gedachte dat het me niet goed lijkt motorisch als die 2 zuigers steeds buitenspel gezet worden.
De leaseauto van mijn schoonmoeder is een Audi A3 met ACT.
Nu 235dkm op de teller en altijd met ACT actief rondgereden. Kan vertellen dat het niks opmerkelijks doet m.b.t. onderhoud of slijtage aan de motor.

Het voelt soms inderdaad wel heel brak met gekke schokjes tijdens het rijden. Komt niet door DSG, want dat is een handbak.
Daarnaast heel zuinig in 2-cyl modus.

Eerlijk gezegd zou ik het juist willen in mijn eigen auto. Vol vermogen wanneer ik wil en minder vermogen maar wel een veel beter verbruik op lange stukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo en _Maarten_
De leaseauto van mijn schoonmoeder is een Audi A3 met ACT.
Nu 235dkm op de teller en altijd met ACT actief rondgereden. Kan vertellen dat het niks opmerkelijks doet m.b.t. onderhoud of slijtage aan de motor.

Het voelt soms inderdaad wel heel brak met gekke schokjes tijdens het rijden. Komt niet door DSG, want dat is een handbak.
Daarnaast heel zuinig in 2-cyl modus.

Eerlijk gezegd zou ik het juist willen in mijn eigen auto. Vol vermogen wanneer ik wil en minder vermogen maar wel een veel beter verbruik op lange stukken.
ieder zijn eigen keuze :tonguewink:
maar ben blij dat het uit staat in ieder geval
 
ACT bevalt mij tot op heden prima, inderdaad kleine schokjes bij het in- en uitschakelen maar vind het persoonlijk niet storend. Verbruik is erg lekker tijdens de 2 cilindermodus. In de toekomst laat ik de ACT wel aanpassen zodat deze alleen inschakelt in de 5e en 6e versnelling (handbak).
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!