Robbiepolo
Lid
Hey mede polo rijders,
Mijn parkeersensoren werken niet. De situatie: ik heb parkeersensoren achter. Deze worden aangedreven door een module (die ook aanwezig en aangesloten is), ze doen alleen helemaal niks. Als ik mijn auto in z'n achteruit zet, gebeurt er simpelweg niets, behalve dat de auto achteruit gaat... Geen piepjes, geen displaytje op de RCD310, niks.
Dit is wat ik al heb geprobeerd/mijn conclusies:
Ik wil graag alles bij langs. Wat zou ik nog kunnen controleren?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Mijn parkeersensoren werken niet. De situatie: ik heb parkeersensoren achter. Deze worden aangedreven door een module (die ook aanwezig en aangesloten is), ze doen alleen helemaal niks. Als ik mijn auto in z'n achteruit zet, gebeurt er simpelweg niets, behalve dat de auto achteruit gaat... Geen piepjes, geen displaytje op de RCD310, niks.
Dit is wat ik al heb geprobeerd/mijn conclusies:
- PDC module gecontroleerd op werking. (Gecontroleerd op spanning) Doet het gewoon.
- Andere PDC module geprobeerd, zelfde effect.
- Bumper gedemonteerd om te controleren of alle sensoren aangesloten zijn. Dat zijn ze. (zie foto's)
- Kabels gevolgd, en geen zichtbare beschadigingen opgemerkt op de route naar de PDC module.
- PDC voorbereiding zit al in de radio (ik kan al volume bedienen).
- Originele radio zit er in, dus zou vanaf fabriek moeten werken.
- Andere radio geprobeerd waarvan de werking 100% bekend is, en ik weet zeker dat deze pdc ondersteunde. (rcd 360)
- Bumper was nog nooit gedemonteerd geweest. Alle clipjes waren nog als nieuw, schroeven nog geen draaischade en clipje onder de bumper zat nog vast) Dus ook niet achteraf ingebouwd.
Ik wil graag alles bij langs. Wat zou ik nog kunnen controleren?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6R