passen deze velgen?

Hallo allemaal,

even een vraagje.
ik ben in bezit van een polo 6R (zie plaatje als voorbeeld) en ben benieuwd. passen hier ook velgen onder voor een polo 2G? steekmaat lijkt overeen te komen. bandenmaat is wel iets groter.
ik ben nl aan het kijken naar 16 inch las minas velg met band.

Groeten, Reinier
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    522.6 KB · Weergaven: 34
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 
als de rolomtrek van je nieuwe banden groter is dan je huidige banden dan ga je sneller rijden in werkelijkheid dan dat je teller aan geeft, met boetes als gevolg..

Tenzij je echt ver buiten de grenzen gaat zal dat meevallen en praat je over nog geen 2% afwijking. Momenteel rij ik ook met een bandenmaat die eigenlijk net te groot is maar de snelheid op de teller ligt nog altijd net boven de GPS-snelheid en die punten die je snelheid aangeven bij het passeren komen ook vrijwel altijd overeen. Het is ook gewoon een beetje je verstand gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
Past niet

In ieder geval niet met de 15'' sassari velgen
Ik had die velgen op mijn 6R. Ging in het begin allemaal prima en met de juiste bandenmaat geen probleem.
Tot ik mijn remschijven en blokken ging vervangen. Toen kwam de rem klauw tegen de binnenkant van de velg aan.
Na wat onderzoek kwam ik er achter de remschijf van een 2g, en dan het schijfgedeelte zelf, meer naar binnen ligt dan bij de 6R.
Hier door ligt dus ook de klauw verder naar binnen bij een 2G
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!