Overgaan van H4 unit naar H7 unit

Weet iemand misschien hoe de vcds aanpassing gedaan moet worden?
ik ben ooit ook overgegaan naar h7 en heb inderdaad het probleem bij grootlicht gaat dimlicht uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Aan iedereen die gereageerd heeft bedankt, ik ben een heel stuk wijzer geworden. Dus even kort samen gevat, ombouw van H4 units naar H7 units is geen probleem, past 1 op 1? Het kan dus alleen wel eens voorkomen in sommige gevallen dat er via vcds even wat aangepast moet worden als dimlicht uitgaat bij inschakelen groot licht?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ik ben zelf van H4 naar H7 gegaan, en heb alleen een aanpassing in VCDS moeten doen om de dimlichten bij grootlicht aan te laten.
Geen extra kabels of iets nodig
Hoi ik heb een vraag,ik zie dat jij ook over bent gegaan van H4 naar H7 units, ik vandaag ook. Bij mij gaan ook de dimlichten uit bij inschakelen groot licht,alleen bij het seinen van groot licht blijft dimlicht aan. Nu ben ik bij bosch car service geweest want die beschikken over vcds maar daar kregen ze het niet voor elkaar om dimlicht te laten branden bij inschakelen groot licht. Ik heb een 2011 polo en ik zou graag willen weten welke waarde en waar er wat moet veranderen, graag met foto's of duidelijke beschrijving want de waarde die in vcds staat kreeg hij niet veranderd. Ook graag zou ik dan willen weten in welk Bit nummer de aanpassing moet plaats vinden.
Alvast vriendelijk bedankt
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Bij sommigen is het plug en play, bij sommigen kan het via VCDS geregeld worden, en bij mij kon geen van beiden en moest het door wat kabeltjes om te wisselen of aan te passen. Koste mij toen 40 Euro.
Ik denk dat bij mijn auto dit ook niet lukt,weet jij welke kabeltjes en waar dit gewisseld wordt in de auto?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
misschien dat er meer mensen dit lezen en mij een antwoord kunnen geven
Makkelijkste, snelste en goedkoopste manier is het gebruik van diodes.. Deze plaats je tussen dimlicht en grootlicht..

Vcds is niet van toepassing denk ik.. Want de werking van H4 is nou eenmaal zo dat dimlicht uit gaat als grootlicht aan gaat..

Gebruik van relais kan ook, maar zelf zou ik voor diodes kiezen.. Voor nog geen 10 euries ben je klaar..

Je kan ff op conrad kijken.. Ik heb ze toen ook besteld, maar kan nu ff niet het type vinden.. Miss post ik het later nog ff..
 
Makkelijkste, snelste en goedkoopste manier is het gebruik van diodes.. Deze plaats je tussen dimlicht en grootlicht..

Vcds is niet van toepassing denk ik.. Want de werking van H4 is nou eenmaal zo dat dimlicht uit gaat als grootlicht aan gaat..

Gebruik van relais kan ook, maar zelf zou ik voor diodes kiezen.. Voor nog geen 10 euries ben je klaar..

Je kan ff op conrad kijken.. Ik heb ze toen ook besteld, maar kan nu ff niet het type vinden.. Miss post ik het later nog ff..
Zou jij dan aan de hand van afbeeldingen laten zien hoe je het gedaan hebt. En welk type diode's?
Alvast bedankt
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
als je een uitgebreid boordnet heb dan is inschakelen van groot en dim licht tegelijk (H7) met vag com geen probleem dus elke BM 1.2 D is dit in te schakelen
sommigen staan al uit de fabriek verkeerd gecodeerd dus voor H7 lampen dan heb je geluk
is dat bij jou niet het geval codeer dan de bcm door naar Byte 22 te gaan zet hier bit 2 om
0 is H7
1 is H4

@André1968
in geval van andre 1968 is het lastiger ik vermoed om dat dit de basic polo is je toch wat extra draadjes moet trekken
er zijn namelijk enkele polo,s die geen boordnet hebben het zal dan ook lastig worden om cruise control in te bouwen om ook even op een andere vraag van jouw terug te komen check eerst eens of je wel een boordnet heb

grt donna
 
als je een uitgebreid boordnet heb dan is inschakelen van groot en dim licht tegelijk (H7) met vag com geen probleem dus elke BM 1.2 D is dit in te schakelen
sommigen staan al uit de fabriek verkeerd gecodeerd dus voor H7 lampen dan heb je geluk
is dat bij jou niet het geval codeer dan de bcm door naar Byte 22 te gaan zet hier bit 2 om
0 is H7
1 is H4

@André1968
in geval van andre 1968 is het lastiger ik vermoed om dat dit de basic polo is je toch wat extra draadjes moet trekken
er zijn namelijk enkele polo,s die geen boordnet hebben het zal dan ook lastig worden om cruise control in te bouwen om ook even op een andere vraag van jouw terug te komen check eerst eens of je wel een boordnet heb

grt donna
@Donna ik heb een style uitvoering niet gemaakt voor nederland maar voor duitsland. De auto is voorzien van allerlei extra's zoals koplampsproeiers stoelverwarming en in vcds kan ik nog enkele zaken instellen zoals hillhold tijd, ramen sluiten bij regen, bochtverlichting uitschakelen, anti carjac want dit was allemaal te zien in vcds en ik denk ook nog wel andere dingen. Ik denk wel dat er een boardnet heb want wat moet je anders met vcds voor mijn auto?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
maandag ga ik weer naar bosch car electro in Enschede met een heel microsoft Word document met allerlei oplossingen,het kan altijd nog door een extra draad te trekken of iets dergelijks,maar we gaan eerst eens kijken bij byte 22, we keken ook al bij byte 18 maar daar stond een verhaal in het rood bij. de monteur had ook al geprobeerd om de waarde van 41 in byte 18 te veranderen in 61 of 65 maar dat wou niet. We zullen zien
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
@Donna
Kan je volledig uitleggen waar in vcds?
Je hebt het over byte 22, maar er zijn toch verschillende modules ?

@André1968
In geval je toch voor de diodes gaat zou dit een oplossing kunnen zijn..
De P600 K bijv..
https://www.conrad.nl/nl/silicium-v...-f-6-a-blokkeerspanning-u-r-800-v-162351.html

Deze werkt prima.. Heb ik ook..
Aan de hand van een Pb, of gwn in de topic kan ik je op de hoogte stellen hoe of wat..

Als het via vcds kan, is het mooi..
In geval je extra draden moet gaan trekken, vind ik dit toch een beter alternatief ;)
 
Kwam dit net tegen

Vagcom:

09 central electrics

long code helper

byte 22 --> bij h4 staat er 04, bij h7 zou er 00 moeten staan

wat ik ook wel eens lees: byte 18 van 61 naar 65 zetten

uiteraard alles met een vagcom/vcds kabel

bij de bluemotion gaat alle verlichting via de bcm

Andre jij hebt geen bluemotion, dus ik durf niet te zeggen of dit ookvan toepassing zal zijn bij jouw..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!