Overgaan van H4 unit naar H7 unit

Kwam dit net tegen

Vagcom:

09 central electrics

long code helper

byte 22 --> bij h4 staat er 04, bij h7 zou er 00 moeten staan

wat ik ook wel eens lees: byte 18 van 61 naar 65 zetten

uiteraard alles met een vagcom/vcds kabel

bij de bluemotion gaat alle verlichting via de bcm

Andre jij hebt geen bluemotion, dus ik durf niet te zeggen of dit ookvan toepassing zal zijn bij jouw..
Ze hebben bij mij geprobeerd om in byte 18 een waarde te veranderen, bij mij staat er een 41 die veranderd zou moeten worden, maar de persoon in kwestie kon die waarde niet handmatig veranderen in bijv 61 of 65 hoor je ook wel eens.
ja dat is aannemelijk
hexadecimaal 00 is 00000000
hexadecimaal 04 is 00000100

grt donna
Oke maar is dit handmatig in te stellen? Want de waarde van byte 18 die bij mij op 41 staat kon hij handmatig niet veranderen.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Nog even over het verhaal in vcds dit is een schermafbeelding zoals byte 18 in vcds werd weergegeven,volgens de monteur moest het getal 41 veranderd worden maar dat kon niet handmatig. Volgens mij @Donna staat hier ook het nummer van mijn boordcomputer waarvan er gedacht werd dat ik die niet zou hebben. Moet hier inderdaad wat veranderd worden of moet dat ergens anders?
 

Bijlagen

  • byte 18.jpg
    byte 18.jpg
    96 KB · Weergaven: 129
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
maar jouw scherm afdruk laat alle bytes zien in regel 3 dus ook byte 22 en staat op 00 dat = binair 0000000
dat zou beteken dat bij groot licht ook dimlicht brand kan je dit niet controleren ?
grt donna
Oke maar dit is byte 18
Dit is byte18, dus byte 22 zit 4bytes verder.. En dan de bit veranderen..
@Wicko071 dus als ik het goed begrijp is mijn schermafbeelding de instelling van Byte 18 zoals ook al vooraan de derde regel staat,ik zou dus waar nu byte 18 staat moeten hebben staan Byte 22? En in welke regel pas ik dan de waarde aan? is dat in regel 3 waar die 30 vakjes staan want daar wat te veranderen ging niet of moet er wat veranderd worden in het vakje waar binair voor staat?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Oke maar dit is byte 18

@Wicko071 dus als ik het goed begrijp is mijn schermafbeelding de instelling van Byte 18 zoals ook al vooraan de derde regel staat,ik zou dus waar nu byte 18 staat moeten hebben staan Byte 22? En in welke regel pas ik dan de waarde aan? is dat in regel 3 waar die 30 vakjes staan want daar wat te veranderen ging niet of moet er wat veranderd worden in het vakje waar binair voor staat?
In de rij van de 30 vierkabtjes zie je 41 in het geel staan..
Dat is byte 18..
Als je op de toets tab drukt veranderd de byte naar 19, 20, 21 en 22..

Op moment je in byte 22 bent zie je onderin Binary staan.. Daarin verander je de waarde.. Waar de1 en 0 staan..
Handmatig invoeren en dan op Enter drukken..
Daarna ESC, en nieuwe Long coding activeren/opslaan( Do it! button)
 
@André1968 aangezien bij jouw byte 22 al op 00 staat vanavond gewoon even checken of je dimlicht blijft branden met ingeschakeld groot licht
grote kans dat dit zo is dan is het een kwestie van alleen nog h7 koplampen bestelen monteren en klaar
grt Donna
 
In de rij van de 30 vierkabtjes zie je 41 in het geel staan..
Dat is byte 18..
Als je op de toets tab drukt veranderd de byte naar 19, 20, 21 en 22..

Op moment je in byte 22 bent zie je onderin Binary staan.. Daarin verander je de waarde.. Waar de1 en 0 staan..
Handmatig invoeren en dan op Enter drukken..
Daarna ESC, en nieuwe Long coding activeren/opslaan( Do it! button)
Beste wicko071 ik kom misschien dom over maar als ik de vakjes tel en dan elk vakje voor een byte staat dan is het vakje waar 41 staat byte 19 maar die 41 kon de monteur niet veranderen,ik moet wel zeggen dat hij dat probeerde met de numlock toetsen en de nummers boven aan een toetsenbord. Maar die 41 staat ook als enige in het geel. en dat moet dus volgens jou met de tab toets? maar wat betekend die byte 18 die voor het binaire vakje staat? maar in byte 22 welke waarde moet daar staan? er staat nu Byte 18 Binair 010000001 Byte 18 moet dus 22 worden dmv de tab toets en binair dan?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
@André1968 aangezien bij jouw byte 22 al op 00 staat vanavond gewoon even checken of je dimlicht blijft branden met ingeschakeld groot licht
grote kans dat dit zo is dan is het een kwestie van alleen nog h7 koplampen bestelen monteren en klaar
grt Donna
beste donna hoe kom jij erbij dat byte 22 op 0 staat ik haal dat er niet uit. Ik zie alleen een regel met 30 vakjes waarvan alleen de 41 in het geel staat en dan zie ik een vakje waarin staat Byte 18 en dan een vakje waar binair voor staat met 1tje's en nulletjes. Ik vraag zoveel omdat ik er geen verstand van heb. Ik ga morgen weer naar bocsh car electro en als het dan duidelijk is wat er veranderd moet worden en hoe je het veranderen kunt in vcds is het wat makkelijker allemaal. Daarom ben ik zo blij met alle antworden maar het is voor mij nog allemaal abracadabra. Ik heb al een heel word document gemaakt met allerlei oplossingen. Maar om ook even jouw vraag te beantwoorden ik heb de H7 units er al inzitten en dimlicht gaat uit bij inschakelen van het groot licht, alleen bij het seinen met groot licht gaat dimlicht niet uit.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
ok dat had ik niet verwacht ik zal nog wat verder speuren
grt donna
donna misschien een rare vraag maar moet in het binaire getal waar nu 010000001 dan het tweede getalletje(bit) in dit geval dan veranderd worden in 0 zodat er dan staat 000000001 want dit haal ik uit het verhaal van wicko071
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
om het nog wat ingewikkelder maken binaire getalen reeks lees je rechts naar links ook hier is de eerste bit een 0

bit 76543210

grt donna
ik kan de velichting niet regelen via de boordcomputer,heelveel dingen wel maar dit niet. Vrijdag wordt er per koplamp 1 diode gemonteerd en als dat klaar is blijft dimlicht gewoon branden bij inschakelen groot licht. In ieder geval bedankt voor de ideeën en hulp. Alleen bij de bluemotion loopt de verlichting via de boordcomputer.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!