Overgaan van H4 unit naar H7 unit

André1968

Actief lid
319
103
43
Hallo allemaal,even een vraag.
Ik heb nu een H4 unit in mijn polo zitten maar de rechter unit heeft vochtproblemen. Ik heb waterdruppels aan de binnenkant van de unit zitten. Ik heb hem er al uit gehaald maar kan niet vinden waar een lek zit,ziet er zo op het eerste gezicht wel goed uit. Nu zit ik er aan te denken om die units te vervangen voor H7 koplampunits,is dit mogelijk en zijn er nog extra kabels of iets dergelijks bij nodig,foto's erbij zou wel makkelijk zijn.
Alvast bedankt
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Je kan deze voor zover ik weet gewoon vervangen door h7, echter... Bij origineel h7 blijft dimlicht branden bij ingeschakeld groot licht. Bij h4 is dat niet het geval, dus als jij ombouwt naar h7 zal het dimlicht uitgaan bij inschakelen groot licht. Of daar kabels of adapters voor zijn weet ik niet.
Oke maar dat is voor de APK geen optie, maar gewoon bij H4 blijven denk ik, tenzij er verloopkabels voor zijn,en dan nog via vcds programmeren.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Mocht je wat te besteden hebben zou ik opzoek gaan naar oem xenon.
Ik zeker een meer waarde!!
(Deze kun je later ook wel weer verkopen)
 
Ik ben zelf van H4 naar H7 gegaan, en heb alleen een aanpassing in VCDS moeten doen om de dimlichten bij grootlicht aan te laten.
Geen extra kabels of iets nodig
Hoe zit dat dan met de kabels? Een H4 kabel heeft drie polen en er gaat dus ook maar 1 driepolige stekker in de unit die op de H4 lamp wordt aangesloten, bij H7 heb je toch twee kabels nodig of in ieder geval een verloopkabel anders kun je de tweede H7 lamp niet aansluiten, of heb ik het verkeerd??
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Mocht je wat te besteden hebben zou ik opzoek gaan naar oem xenon.
Ik zeker een meer waarde!!
(Deze kun je later ook wel weer verkopen)
Oem units die geschikt zijn voor xenon daar ga ik geen 800 euro voor uitgeven, moet wel leuk blijven, ik heb nu ook xenon Bi-xenon gemonteerd, alleen heb ik een vochtprobleem in de rechter unit, en ik kan geen gaatjes of scheurtjes vinden, als ik dan toch de units moet vervangen ga ik liever naar H7/H7 en daar xenon inzetten, ben ik goedkoper uit dan 800 euro voor twee units
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Hoe zit dat dan met de kabels? Een H4 kabel heeft drie polen en er gaat dus ook maar 1 driepolige stekker in de unit die op de H4 lamp wordt aangesloten, bij H7 heb je toch twee kabels nodig of in ieder geval een verloopkabel anders kun je de tweede H7 lamp niet aansluiten, of heb ik het verkeerd??
De lamp aansluiting is inderdaad anders, echter de volledige koplamp module wordt met dezelfde stekker aangesloten, intern is dit anders bekabeld.
Voorbeeld van de stekker
p4pb9409176.jpg
 
Ik ben zelf van H4 naar H7 gegaan, en heb alleen een aanpassing in VCDS moeten doen om de dimlichten bij grootlicht aan te laten.
Geen extra kabels of iets nodig
Oke dus plug and play en misschien alleen een aanpassing via vcds zodat dimlicht blijft branden bij activeren van groot licht? Maar aan de andere kant vind ik het nog niet zo erg als het dimlicht uit zal gaan bij activeren groot licht.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Oke dus plug and play en misschien alleen een aanpassing via vcds zodat dimlicht blijft branden bij activeren van groot licht? Maar aan de andere kant vind ik het nog niet zo erg als het dimlicht uit zal gaan bij activeren groot licht.
Het is inderdaad plug-play, en het enigste wat je merkt is dat je dimlicht inderdaad uit gaat tijdens groot licht.

Je moet even goed kijken of dit niet een APK verplichting is, dat je dimlicht aan blijft staan. Dat zou dan via de VCDS aangepast moeten worden.
 
Van de H4 hoef ik geen foto's te zien want dat heb ik zelf ook en ik weet dat de driepolige stekker in de unit zit en dan gaan de kabels naar de aansluiting waar de uitwendige stekker op komt.
Nou, ik denk dat hij je wil helpen met foto's om je te laten zien waar die buisjes zitten in de koplampunits........:rolleyes: Je vroeg toch zelf waar die zaten?

Ik weet niet van welk jaar je polo is, ik heb een Polo BM van januari 2011 en hoefde helemaal niks aan te passen via vcds, gewoon H4 units vervangen door H7 units en klaar....alles werkte zoals het zou moeten werken. Het geeft inderdaad een stuk meer licht. Maar ik heb inmiddels al een tijdje oem xenon en echt, dat is toch heel andere koek. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted member 4363
Nou, ik denk dat hij je wil helpen met foto's om je te laten zien waar die buisjes zitten in de koplampunits........:rolleyes: Je vroeg toch zelf waar die zaten?

Ik weet niet van welk jaar je polo is, ik heb een Polo BM van januari 2011 en hoefde helemaal niks aan te passen via vcds, gewoon H4 units vervangen door H7 units en klaar....alles werkte zoals het zou moeten werken. Het geeft inderdaad een stuk meer licht. Maar ik heb inmiddels al een tijdje oem xenon en echt, dat is toch heel andere koek. ;)
Dat van die buisjes had ik er niet uit gehaald uit dat verhaal. Sorry. Mijn polo is van augustus 2011 met H4 units waarvan 1 met een vochtprobleem, waarschijnlijk toch de schuld van die aftermarket xenon. Maar mijn garage gaat morgen H7 units regelen omdat ik dat ook wat meer uitstraling vind hebben dan H4.(lijkt zo goedkoop) In die H7 units zet ik ook geen xenon meer, maar daar komen de nieuwe white vision lampen in van Philips. Het enige wat dan nog zou kunnen is dat er toch een aanpassing moet gebeuren via vcds,maar ook dat hoeft niet altijd heb ik al gelezen.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted member 4363
De Philips white vision is een hele goeie keus, geven veel licht en is mooi wit. ;)

Even off topic,
als ik naar je naam kijk dan neem ik aan dat je van het 'bouwjaar' 1968 bent? Ben ik hier toch niet de enige bejaarde. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Ik maak hieuit op dat jij ongeveer van hetzelfde bouwjaar bent? Moeten toch ook nog wat verstandige mensen hier zijn? :mrgreen:Big Grin;):mrgreen:
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!