Ouch f***. Heel fijn dit

De fietser is een beschermde weggebruiker in Nederland en daar maken verzekeringsmaatschappijen handig (lees: in hun eigen voordeel) gebruik van...
Hoe kom je hierbij? Ik heb die ervaring echt niet. Maar dat een fietser beter beschermd wordt door de regels dat klopt wel het zijn ook "zwakkere" verkeersdeelnemers.
 
Volkswagen  Polo Highline 2018  1.0 JD tuning stage 1 
Waar ik ook slecht tegen kan is dat mensen van alles afschuiven op hun verzekering.
'ja ik heb wat gesloopt maar ja... mijn verzekering dekt het niet dus doei'.
NEE FUCKER. jij krijgt geen geld van je verzekering maar dat betekent niet dat ik dan geen geld van jou krijg.
dat jij niet verzekerd bent, geen dekking hebt of geen dekking krijgt is JOUW probleem, niet de mijne.
 
Kan het Waarborgfonds niet helpen? Zij vergoeden het e.e.a. (Kost wel wat formulieren en heen en weer bellen, maar dan heb je ook wat.
Ikzelf heb geen All-Risk (tegen vandalisme). Gaat dit dan ook van mijn Schadevrije jaren af als ik het door de verzekering laat doen?
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Probleem zit ook dieper. Ik denk dat veel meer mensen netjes zouden stoppen en zich melden als het niet direct honderden euro's aan premie per jaar zou kunnen kosten voor de veroorzaker. Praat uiteraard helemaal niks goed, overigens.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Probleem zit ook dieper. Ik denk dat veel meer mensen netjes zouden stoppen en zich melden als het niet direct honderden euro's aan premie per jaar zou kunnen kosten voor de veroorzaker. Praat uiteraard helemaal niks goed, overigens.
Dat denk ik ook ja. Mijn neefje had schade veroorzaakt en kreeg toen te horen wat hij extra zou moeten gaan betalen als hij er verzekeringswerk van zou gaan maken. Nu alles betaald uit eigen zak zonder verzekering en daarmee gelijk ook goedkoper uit. Dat laatste snap ik niet helemaal maar heb de (be)rekening gezien.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dat denk ik ook ja. Mijn neefje had schade veroorzaakt en kreeg toen te horen wat hij extra zou moeten gaan betalen als hij er verzekeringswerk van zou gaan maken. Nu alles betaald uit eigen zak zonder verzekering en daarmee gelijk ook goedkoper uit. Dat laatste snap ik niet helemaal maar heb de (be)rekening gezien.
Kan omdat schadeherstellers meer rekenen aan verzekeringsmaatschappijen dan aan particulieren. Ik heb een keer rechts voor bumper en spatscherm schade gehad na een kleine aanrijding buiten mijn schuld. De schadehersteller schatte de schade in op 900-1100 euro. Eind afrekening, door de verzekering betaald, was 1800 en wat wisselgeld. En het is niet de eerste keer dat ik dit hoor/meemaak.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Sterker nog, ze laten het lijken alsof je een leenauto krijgt 'uit service', maar dat berekenen ze gewoon door aan de verzekeringsmaatschappij. Toen ik vroeg naar een leenauto (stond op de website 'bij iedere schade een leenauto') toen ik mijn bumper liet repareren zeiden ze dat dat enkel gold voor reparaties die betaald werden door de verzekeringsmaatschappij. Anders kostte het 35 euro per auto per dag.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!