Openlucht filter op een AW (GTI)

Indien je geen verontreinigd lucht in de motor wilt, is OEM luchtfilter het beste. Extra luchtdoorlatendheid zoals bij k&n of pipercross verhoogd de kans op vuildeeltjes in je motor met alle gevolgen van dien
Extra luchtdoorlatendheid komt niet alleen door het filter hoor. Het originele luchtfilterhuis houdt luchtstroom tegen door de vorm. Vuildeeltjes zou ik me geen zorgen om maken.
Nou er komt te veel warme lucht door die airintake binnen
Dus jij beweert dat een auto met origineel luchtfilter systeem koudere lucht naar de motor brengt? Wel eens gelezen hoe heet de turbo is waar jou koude lucht door heen moet....? :mrgreen: Dit argument is totaal niet van toepassing bij turbomotoren.
 
Extra luchtdoorlatendheid komt niet alleen door het filter hoor. Het originele luchtfilterhuis houdt luchtstroom tegen door de vorm. Vuildeeltjes zou ik me geen zorgen om maken.

Dus jij beweert dat een auto met origineel luchtfilter systeem koudere lucht naar de motor brengt? Wel eens gelezen hoe heet de turbo is waar jou koude lucht door heen moet....? :mrgreen: Dit argument is totaal niet van toepassing bij turbomotoren.
Heb je mij horen zeggen dat er met een gewone luchtfilter meer koude lucht binnen komt?
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Extra luchtdoorlatendheid komt niet alleen door het filter hoor. Het originele luchtfilterhuis houdt luchtstroom tegen door de vorm. Vuildeeltjes zou ik me geen zorgen om maken.

Dus jij beweert dat een auto met origineel luchtfilter systeem koudere lucht naar de motor brengt? Wel eens gelezen hoe heet de turbo is waar jou koude lucht door heen moet....? :mrgreen: Dit argument is totaal niet van toepassing bij turbomotoren.
Koude lucht is zeker wel belangrijk voor turbo motoren. Daarom bestaan er ook intercoolers. Een cold air intake zoals RGM of de R600 van Racingline pakken de koude lucht aan het front van de auto. Een intercooler koelt de lucht na de turbo af voor een beteren drukvulling.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Koude lucht is zeker nodig maar meeste airintake producten liggen boven of naast de motor waar juist warme lucht komt.
Je moet een goeie hebben die vanaf buiten koude rijlucht opvangt
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Heb je mij horen zeggen dat er met een gewone luchtfilter meer koude lucht binnen komt?
Nee?
Koude lucht is zeker wel belangrijk voor turbo motoren. Daarom bestaan er ook intercoolers. Een cold air intake zoals RGM of de R600 van Racingline pakken de koude lucht aan het front van de auto. Een intercooler koelt de lucht na de turbo af voor een beteren drukvulling.
Absoluut, daar is ook een intercooler voor. De temperatuur van de aangezogen lucht bij het luchtfilter is daarom niet meer interessant bij turbo motoren. In tegenstelling tot atmosferisch.
 
Nee?

Absoluut, daar is ook een intercooler voor. De temperatuur van de aangezogen lucht bij het luchtfilter is daarom niet meer interessant bij turbo motoren. In tegenstelling tot atmosferisch.
hoe kouder de lucht is die in jou turbo komt hoe kouder de lucht is die in je motor komt, en dus nog kouder met een grotere intercooler ertussen. dus ik ben het niet helemaal met je eens, die intercooler doet niet al het werk, daar helpt koude lucht aangezogen door de turbo zeker aan mee!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi en #uranograu
Ik heb deze nog gevonden van iSweep uit Japan, alleen wel prijzig. Helemaal met het verzenden en importkosten. iSweep heeft zo te zien nog wel meer leuk spul voor de AW GTI, velgen smoelen ook goed.. hmmm

http://www.ieperformance.com/polo-aw/index.html#engine



RGM heeft sinds kort een versie voor de Polo AW GTI. Ziet er stoer uit, maar zal zeker niet goedkoop zijn.
Racingline R600 lijkt mij een goed alternatief en heeft m.i. OEM afwerking.

Ik kan op de site van RGM die van de AW niet vinden. Ben ik blind of weet je op een andere manier dat ze er een hebben voor de AW?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik heb deze nog gevonden van iSweep uit Japan, alleen wel prijzig. Helemaal met het verzenden en importkosten. iSweep heeft zo te zien nog wel meer leuk spul voor de AW GTI, velgen smoelen ook goed.. hmmm

http://www.ieperformance.com/polo-aw/index.html#engine





Ik kan op de site van RGM die van de AW niet vinden. Ben ik blind of weet je op een andere manier dat ze er een hebben voor de AW?

Op instagram stond de volgende post:
t. 285BF85B-A36C-4764-904D-6721335C429F_1_201_a.jpeg
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Deze Isweep is dus geen cold air intake. Dit zou ik niet prefereren. Er zijn beter systemen.

Daarnaast, hoe zit het eigenlijk met garantie indien men een aftermarket luchtfilter monteert?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Ik heb een open air filter van Forge. Ik heb dat gedaan om de 1.0 TSI wat aantrekkelijker te laten klinken zonder altijd met een brommende uitlaat te hoeven rijden :mrgreen: Zie het topic onder mijn post. Ik ben er heel tevreden over.

Monteren stelde voor mij weinig voor, maar ik kan niet oordelen over jou 'skills'. Omdat er voor mijn model nog geen set op de markt was heb ik die voor het vorig type Polo besteld. Daarom moest ik wel een opening maken in het beginstuk van het luchtfilterhuis. Hij valt er nu als het ware in. Dus koude lucht komt direct op het filter uit.

IMG_0561.jpg
Welk type is dit van forge? Zou je me die kunnen sturen dan ga ik hem ook bestellen aangezien er voor deze polo bijna niks te verkrijgen is.
 
Polo  Aw  1.0 tsi 145pk / 240nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!