Openlucht filter op een AW (GTI)

Goedemiddag,

Ik ben aan het kijken naar een openlucht filter vanwege het geluid. Nou ben ik er niet heel erg thuis in dus wend ik mij maar weer tot jullie!

Zijn er mede forumleden die een openlucht filter hebben op uw AW (GTI)?
En welke hebben jullie/wat zijn jullie bevindingen?
Zijn ze makkelijk zelf te monteren?
Zijn er naast een hitte schild bv nog andere dingen nodig?

Ik ken het alternatief van een inleg filter die de originele filter vervangt. Maar dat wil ik eigenlijk alleen doen als de openlucht filter geen optie is.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik heb een open air filter van Forge. Ik heb dat gedaan om de 1.0 TSI wat aantrekkelijker te laten klinken zonder altijd met een brommende uitlaat te hoeven rijden :mrgreen: Zie het topic onder mijn post. Ik ben er heel tevreden over.

Monteren stelde voor mij weinig voor, maar ik kan niet oordelen over jou 'skills'. Omdat er voor mijn model nog geen set op de markt was heb ik die voor het vorig type Polo besteld. Daarom moest ik wel een opening maken in het beginstuk van het luchtfilterhuis. Hij valt er nu als het ware in. Dus koude lucht komt direct op het filter uit.

IMG_0561.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Ik heb er tijdje terug ingedoken, drie bedrijven leveren naar mijn weten een kit voor polo:
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Ik heb een open air filter van Forge. Ik heb dat gedaan om de 1.0 TSI wat aantrekkelijker te laten klinken zonder altijd met een brommende uitlaat te hoeven rijden :mrgreen: Zie het topic onder mijn post. Ik ben er heel tevreden over.

Monteren stelde voor mij weinig voor, maar ik kan niet oordelen over jou 'skills'. Omdat er voor mijn model nog geen set op de markt was heb ik die voor het vorig type Polo besteld. Daarom moest ik wel een opening maken in het beginstuk van het luchtfilterhuis. Hij valt er nu als het ware in. Dus koude lucht komt direct op het filter uit.

IMG_0561.jpg
Top dankjewel. Forge leek mij ook al wat, maar goed om te weten dat ik dan wel zelf een beetje creatief moet zijn om het passend te maken. De welwillendheid is groter dan mijn skills, maar moet goed komen:mrgreen:
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
Ik heb er tijdje terug ingedoken, drie bedrijven leveren naar mijn weten een kit voor polo:
Thanks! Ik ga er eens naar kijken. Heb je er uiteindelijk een gekocht of toch gelaten zoals het is?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Indien je geen verontreinigd lucht in de motor wilt, is OEM luchtfilter het beste. Extra luchtdoorlatendheid zoals bij k&n of pipercross verhoogd de kans op vuildeeltjes in je motor met alle gevolgen van dien
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Beste is inderdaad een gesloten filter systeem vanwege warmte in de motorruimte. Ofwel een inleg filter ofwel een systeem zoals de R600 voor MQB 2.0 platfom (wel voordeel van extra flow door open filter maar pakt alleen lucht van buiten, ook wel cold air intake genoemd). Het aanzuig geluid met laatst genoemde is nog steeds zeer duidelijk te horen ondanks dat de bak grotendeels dicht is (iig binnen de motorruimte).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Singer en Sal
Voor Golf R (GTI / S3 / Cupra / etc.) blok is R600 een van de betere intakes, maar wel relatief duur. Heb de site even niet bij de hand maar er is iemand die alle intakes op een testbank heeft gezet en de flow etc. gemeten heeft, waar de R600 vaak toch wel bovenaan eindigt.

Ik ga er vanuit dat dit niet past op een AW (net also bovenstaande intake). Ik zie wel een semi-gesloten van Leyo Motorsport, maar verder alleen nog maar inleg filters.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Beste is inderdaad een gesloten filter systeem vanwege warmte in de motorruimte. Ofwel een inleg filter ofwel een systeem zoals de R600 voor MQB 2.0 platfom (wel voordeel van extra flow door open filter maar pakt alleen lucht van buiten, ook wel cold air intake genoemd). Het aanzuig geluid met laatst genoemde is nog steeds zeer duidelijk te horen ondanks dat de bak grotendeels dicht is (iig binnen de motorruimte).


die past niet op de polo helaas
komt binnnekort wel iets uit van racingline hebben ze me verteld
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
RGM heeft sinds kort een versie voor de Polo AW GTI. Ziet er stoer uit, maar zal zeker niet goedkoop zijn.
Racingline R600 lijkt mij een goed alternatief en heeft m.i. OEM afwerking.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Ik zit heel toevallig ook te denken aan een andere filter.
Dit omdat ook ik meer geluid wil maar het verwijderen van een middendemper te veel gedoe vind. (Lease)

zal het qua geluid veel verschil maken?
Zo ja, wat is het verschil in geluid precies?
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!