Op welk merk band rolt de GTI?

Na een ellendig tijdperk met de vreselijke Bridgestone Turanza's, sinds kort mooie Michelin Pilot Sport 4 eronder. De auto is gelijk heel anders qua gedrag!

Hehe, ze snappen het eindelijk.
Bij het ontvangst van de GTI begin dit jaar heb ik gelijk de dealer opgedragen om de pilot sport eronder te zetten de en Turanza's los mee te leveren.

Ik gun dit de nieuwe GTI eigenaren heel erg (l)
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik twijfel nog erg wat ik ga doen wanneer ik aan nieuwe banden toe ben. Ik doe in geen geval (meer) aan winterbanden en die Pilot Sport 4 lijken me voor de winter niet zo geschikt. Het zal voor sommigen vloeken in de kerk zijn, maar ik overweeg daarom serieus Michelin Crossclimates. Ben niet van plan om met 200+ over de Autobahn te gaan, evenmin naar het circuit en stoplichtsprintjes boeien me ook niet. Ken iemand met een stuk meer PK's en Nm's die ze eronder heeft, naar volle tevredenheid.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Wat is de beste winterband onder onze GTI? Ik ben mij aan het oriënteren voor winterbanden met een set mooie velgen. Op mijn lijstje staan de Conti Wintercontact TS 850p, Vredestein Wintrac Pro en de Goodyear Ultra Grip Performance.
Wat is jullie keuze?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Wat is de beste winterband onder onze GTI? Ik ben mij aan het oriënteren voor winterbanden met een set mooie velgen. Op mijn lijstje staan de Conti Wintercontact TS 850p, Vredestein Wintrac Pro en de Goodyear Ultra Grip Performance.
Wat is jullie keuze?
Ik laat er vandaag Pirelli Sottozero 3’s onder leggen. Wilde een sportievere winterband.
De Conti’s zijn ook goede winterbanden
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik ga eens zien hoe het gaat met de zomerbanden (Michelin Primacy 3). Kan de auto laten staan als het te bar is en wintersport is aan mij niet besteed.
Als deze op zijn komen er denk ik Cross Climates Plus onder
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ga eens zien hoe het gaat met de zomerbanden (Michelin Primacy 3). Kan de auto laten staan als het te bar is en wintersport is aan mij niet besteed.
Als deze op zijn komen er denk ik Cross Climates Plus onder
Meen je dat echt? je kan de auto laten staan als nodig is maar gaat wel met 265pk en die NM vervolgens op een Allseason band rijden. dood zonde van je weg gedrag
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Nee hoor, zo lang je niet het circuit op gaat en niet aan stoplichtsprintjes doet, is er prima mee te rijden, ook met dat vermogen. Ken iemand met nog meer PK's en Nm's die er op rijdt en uitermate tevreden is. Ze zijn niet te vergelijken met andere 4 seisoenen banden. Michelin noemt ze ook niet zo, maar zomerbanden met winter eigenschappen. Dus ik denk dat het reuze meevalt. Maar wie weet kies ik toch voor PS 4 plus, als het deze winter goed gaat op de Primacy 3.
Echt in de sneeuw hoef ik zelden of nooit te rijden of een klein stukje met lage snelheid. Vind winterbanden echt onzin als het niet echt hoeft; tenslotte rij je dan een groot gedeelte van de tijd op banden die niet/minder geschikt zijn gezien de weersomstandigheden.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nee hoor, zo lang je niet het circuit op gaat en niet aan stoplichtsprintjes doet, is er prima mee te rijden, ook met dat vermogen. Ken iemand met nog meer PK's en Nm's die er op rijdt en uitermate tevreden is. Ze zijn niet te vergelijken met andere 4 seisoenen banden. Michelin noemt ze ook niet zo, maar zomerbanden met winter eigenschappen. Dus ik denk dat het reuze meevalt. Maar wie weet kies ik toch voor PS 4 plus, als het deze winter goed gaat op de Primacy 3.
Echt in de sneeuw hoef ik zelden of nooit te rijden of een klein stukje met lage snelheid. Vind winterbanden echt onzin als het niet echt hoeft; tenslotte rij je dan een groot gedeelte van de tijd op banden die niet/minder geschikt zijn gezien de weersomstandigheden.
Aha oke naja dan kan ik het een heeeeeeel klein beetje begrijpen, laat ik het anders zeggen. Met mijn rijgedrag wil ik geen all season band dan haha
Bochtjes nemen en dergelijke doe ik liever op een zomer band
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Nee hoor, zo lang je niet het circuit op gaat en niet aan stoplichtsprintjes doet, is er prima mee te rijden, ook met dat vermogen. Ken iemand met nog meer PK's en Nm's die er op rijdt en uitermate tevreden is. Ze zijn niet te vergelijken met andere 4 seisoenen banden. Michelin noemt ze ook niet zo, maar zomerbanden met winter eigenschappen. Dus ik denk dat het reuze meevalt. Maar wie weet kies ik toch voor PS 4 plus, als het deze winter goed gaat op de Primacy 3.
Echt in de sneeuw hoef ik zelden of nooit te rijden of een klein stukje met lage snelheid. Vind winterbanden echt onzin als het niet echt hoeft; tenslotte rij je dan een groot gedeelte van de tijd op banden die niet/minder geschikt zijn gezien de weersomstandigheden.
Beneden de 8 graden is een winterband effectiever dan een zomerband. Daar zijn nu toch al wel genoeg tests voor gedaan die ook online staan om dat te geloven.

Het gaat er ook niet om het normale gebruik, het gaat om het moment dat je bv een noodstop moet maken. Als ik door winterbanden een paar meter eerder stil sta geef ik daar graag geld aan uit... alles goedkoper dan een ongeluk!

plus kom je niet vaker in DE? @Rosinfield
Boete voor geen winterbanden is het geld niet, maar je bent wel aansprakelijk bij een ongeval als je geen winterbanden hebt
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Beneden de 8 graden is een winterband effectiever dan een zomerband. Daar zijn nu toch al wel genoeg tests voor gedaan die ook online staan om dat te geloven.

Het gaat er ook niet om het normale gebruik, het gaat om het moment dat je bv een noodstop moet maken. Als ik door winterbanden een paar meter eerder stil sta geef ik daar graag geld aan uit... alles goedkoper dan een ongeluk!

plus kom je niet vaker in DE? @Rosinfield
Boete voor geen winterbanden is het geld niet, maar je bent wel aansprakelijk bij een ongeval als je geen winterbanden hebt

En een allseason is uitstekend onder de 8 graden zonder sneeuw.
Beter dan een winterband allesinds..
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
Ja maar onder winterse omstandigheden begeef ik me niet naar Duitsland. Uiteraard doet een winterband het beter onder winterse omstandigheden. Maar er zijn de laatste jaren gedurende de winter heel wat dagen dat het boven de 8 graden is. Zelfs in oktober en laat november temperaturen rond de 20 meegemaakt. Dus alles hangt af van de omstandigheden. Dan kun je zelfs in de winter met winterbanden in het nadeel zijn.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Zolang je niet regelmatig op het scherpst van de snede rijdt, tegen dehet jaar. grenzen aan, is er dus best wat voor te zeggen. Maar @JM89 , gezien jouw verbruik kan ik me voorstellen dat je kiest voor een high performance zomerband (en winterbanden). Terwijl je met die laatste natuurlijk ook niet echt super sportief kunt rijden gedurende dat deel van
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Zolang je niet regelmatig op het scherpst van de snede rijdt, tegen dehet jaar. grenzen aan, is er dus best wat voor te zeggen. Maar @JM89 , gezien jouw verbruik kan ik me voorstellen dat je kiest voor een high performance zomerband (en winterbanden). Terwijl je met die laatste natuurlijk ook niet echt super sportief kunt rijden gedurende dat deel van
Ik heb hem al een tijdje niet bijgehouden dat verbruik, volgens de auto geeft die nu 1:12,5 aan maar hoe nauwkeurig dit precies is.
Ja in de winter doe ik het met wat de band kan hebben, en wat de situatie toelaat.
Maar zomers wil ik wel een echte zomerband. rij nu met de nieuwste conti sportcontact
en ik rij niet als een bezetene maar wel links en op snelheid over de snelweg haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
De boordcomputer geeft meestal een iets te gunstig verbruik aan (zie mijn Spritmonitor bv). Mijn verbruik is wel iets gestegen. Lagere temperaturen en ik heb na de tuning wel duidelijk meer de neiging om op de linkerbaan na een vertraging even goed door te trappen. Dat en snel invoegen indien mogelijk, volstaat voor mij. En af en toe eens zo'n ritje naar Duitsland, nu het nog kan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!