Op welk merk band rolt de GTI?

EdLiMi

Actief lid
95
75
34
De reden dat ik deze topic aanmaak, is dat ik benieuwd ben naar het merk band wat bij aflevering onder een GTI gemonteerd zit. Bij het bestellen van de auto wordt er mijns inziens te weinig over nagedacht, terwijl in mijn werk (transportwereld) er juist heel invloed is door de klant. PON mag dan wel importeur zijn van Continental, maar niet alle auto's worden afgeleverd op dit merk. In februari heb ik een nieuwe Audi in ontvangst mogen nemen, maar deze stond op Hankook. Mijn GTI is geleverd op Continental SportContact (215/40/18). Helaas nog te weinig gereden om een oordeel te kunnen vellen, maar uit tests blijkt het een goede band te zijn. Toch ook benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Mijn GTI is afgeleverd op de meest ideaale band onder die auto, de Bridgestone Turanza... WAT EEN K band is dat zeg. gelijk gevraagd of ze dit konden veranderen. maar ze zeiden dat ze dat niet kostenloos konden doen omdat ze die band niet meer verkocht kregen (zogoed is die dus) en ze zelf niets te zeggen hadden over op welk merk de auto werd uitgeleverd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik hoorde in verschillende test al het commentaar op deze band, en die is volledig correct. en toch zie ik inderdaad ook GTI's op Conti... wellicht Pon zelf eens vragen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Yep, ook mijn GTI werd met de Bridgestone Turanza's geleverd.

Gelukkig kon ik ze in de kofferbak meenemen omdat ik de Michelin Pilotsport heb meegenomen in de lease.
Ik wist al, door meerdere tests, dat de Bridgestone niet voldoet.

Ze staan te koop. Iemand interesse in deze super goede eco banden? :mrgreen:
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Bij mij zitten er Michelin Primacy 3 banden onder. Geen idee, wat vinden jullie er van?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Goedemorgen, bij mij zitten er goodyear efficient grip banden onder. Ik heb het idee dat deze banden veel rol geluid maken. Iemand ervaring met deze banden? Volgens mij kan het stiller in de polo aw tijdens het rijden.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Goedemorgen, bij mij zitten er goodyear efficient grip banden onder. Ik heb het idee dat deze banden veel rol geluid maken. Iemand ervaring met deze banden? Volgens mij kan het stiller in de polo aw tijdens het rijden.
het is geen BMW 7 serie, ik zou me in een polo niet teveel zorgen maken over rol geluid. is nou eenmaal een goedkoper model waarbij ze niet alles isoleren. mijn gti maakt ook meer herrie wat van buitenaf komt dan mijn vorige Golf 7. maar ik stoor me er niet aan. is nou eenmaal zo met de goedkopere modellen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie en dov
Juist daarom toch een stillere band monteren? Als er minder isolatie in zit heeft t juist een groot effect.
Vaak zijn stillere banden wat duurder, en die monteren ze dan dus ook niet op de polo om de kosten laag te houden. Alle beetjes bij elkaar maken de polo een aantrekelijke auto in aanschaf. uiteraard kun je daarna zelf andere monteren. maar is dat echt zo storend dan?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
@JM89 snap ik.... Ik kom uit een polo highline die ik heb gekocht na mijn 530i (scheiden doet lijden) :) Die highline is 7 weken gelede gestolen en nu gekozen voor de AW variant. Wilde eerst een bmw 1 serie halen...of golf 7 maar beide auto's worden dit jaar vervangen. Dus even doorsparen maar. Overigens super leuk wagentje voor nu.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Bij mij zitten er nu nog Michelin winterbanden (215/40/r17) onder maar worden morgen vervangen voor Dunlop SP sport Maxx (215/40/r17)
Heb geen flauw idee hoe ze zijn kreeg ze erbij toen ik de auto kocht.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 GTI 180PK 
Continental ContiSportContact 5, 215/45 R17 W XL
Bevalt prima.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!