Onze polo 6c gti
Onze polo 6c gti

Onze polo 6c gti

Met foto's en schrijven van alle nieuwtjes etc. aan onze auto.
hey Guys,

Ondertussen zijn we geweest bij TVS om de DSG bak aan te laten passen.
Na de vervelende ervaring van vorige keer is het dan toch goedgekomen.
Gedaan aan de versn bak:
-standaard update - zorgd ervoor dat de dsg bak is voorbereid op 380nm beter overschakelt met minder slijtage en minder mechanisch geluid. (+ een technisch verhaal waardoor hij harder plopt bij overschakelen :) )
-in normale modus langere versnellingen (vond dat hij verschrikkelijk snel in zn 7 zat)
-bij kickdown in handmodus niet ongevraagd terug en op schakelen

Verder had hij nog iets gedaan waardoor het start/stop systeem altijd uit stond, maar helaas was dit maar goed voor 1 dag. voorlopig dus nog even op het knopje drukken na motor starten.
Al met al blij met de service en auto zo ver...

Nu maar hopen dat ze me snel bellen dat de software voor de motor beschikbaar is om te chippen :)

Gr. Niels en Soraya
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
Hi Guys,

Tijd geleden weer...

Korte update:
Ik had problemen met file rijden en wegrijden bij stoplicht omdat hij telkens uit zijn versnelling schoot, met gevaar voor de auto's achter mij. (en ik zelf)
Vlak na het aanpassen van de bak dit probleem een enkele keer gehad maar het kwam steeds vaker dus ik ben teruggegaan naar tvs. Eerst dachten ze dat het probleem niet kwam door de aanpassingen maar door de dsg bak zelf..
Nadat ze de standaard software er weer op hebben gezet heb ik na vele weken en kilometers rijden geen problemen meer gehad, dus er is toch mis gegaan bij het aanpassen.
Na telefonisch contact gehad te hebben lijken ze het te weten, ondertussen hebben ze 2 of 3 andere 6c gti's aangepast en denken te zien waar het een technisch conflict zal geven in mijn dsg bak.

Volgende week heb ik weer een afspraak voor wederom het aanpassen van de bak. Dus duimen dat het dit x goed gaat komen.

Gr. Niels en Soraya
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
Hey Guys,

Bak doet het helemaal naar wens zonder problemen. Goede hoop dat het zo blijft:) nu maar wachten totdat we die 1800 gtitjes eindelijk kunnen laten chippen! ze kunnen na een bezoek van tvs zo een koppel van 400nm aan! en zoals zij verwachten zullen ze daar ook naar toe gaan.

Hou jullie op de hoogte.

Gr. Niels en Soraya
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
Hi, ja zeker. 2 zelfs..
Er kwam in eerste instantie 260+pk los en hoger koppel maar dit hebben ze teruggetuned omdat het toch teveel werd voor de dsgbak ondanks de versterkte aanpassing hierop. en daar is ook een uitdraai van.

Ik zal ze vanavond of morgen ff posten.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
Gaaf man! Ben heel benieuwd hoeveel sneller dat nou is. Ik overweeg zo'n chipje tussen de kabelboom en de ecu, die je er meteen uit kan trekken als er iets gebeurt ivm garantie. Wat voor versterkingen zitten er nou in je bak? Of is dat alleen softwarematig?
 
Volkswagen  Polo GTI  1.8 TSI 192PK DSG 
Gaaf man! Ben heel benieuwd hoeveel sneller dat nou is. Ik overweeg zo'n chipje tussen de kabelboom en de ecu, die je er meteen uit kan trekken als er iets gebeurt ivm garantie. Wat voor versterkingen zitten er nou in je bak? Of is dat alleen softwarematig?
Hi,
In ons geval is het een heel stuk sneller. Garantie kunnen ze gewoon overnemen. zo een box is niet meestal niet aan te raden geven ook alle chippers op maat aan...
De bak is idd aangepast en heb begrepen dat ze de platen dan harder op elkaar drukken ivm het slippen van de platen.

Gr.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!