Onze polo 6c gti
Onze polo 6c gti

Onze polo 6c gti

Met foto's en schrijven van alle nieuwtjes etc. aan onze auto.
hi Guys,

Velgen gaan er zaterdag onder, alleen ben ik bang dat de originele BBS naafdoppen (stickers) niet gaan passen op de Lenso B9 velgen. Weet iemand hoeveel mm naafsticker ik moet gaan opzoeken?

Ik heb trouwens al wat foto's gemaakt, moet alleen nog even het kenteken onleesbaar maken voor het plaatsen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
Hi allen,

Ben ik weer.

De velgen passen idd prima. Er zitten centreerringen bijgeleverd waarmee het naafgat ook aansluit. Daarna de juiste Diameter BBS stickers op ebay besteld. We zijn er erg tevreden mee. heb alleen geen foto's en kan ze nu niet maken omdat de winterwielen er weer onder zijn gegaan ivm wintersport:)
Wanneer ik terug ben zal ik hem door de wasstraat rijden met de nieuwe wielen en even wat foto's maken.

Het verhaal van de dsgbak aanpassen en chiptunen is helaas wat minder...

De afspraak hadden we staan om 13:00 en gingen pas weg om 18:00 met dezelfde software zowel dsgbak als motormanagement waarmee we kwamen..

Ze hadden het over een nieuw protocol dat is toegepast op de nieuwe polo 6c gti, zelfde als golf 7 type 2 gaf hij aan. Hiervoor moeten ze nieuwe hardware aanschaffen en moet ik nog een maandje wachten ongeveer.
Ik geloof best dat de jongens van dsg dokter/tvs engenering weten waar ze mee bezig zijn qua techniek. Maar de service acht ik erg slecht. Lang wachten terwijl er niemand naar je omkijkt etc. terwijl je daar toch flinke bedragen uitgeeft en wellicht graag bij de hand genomen wil worden omdat je niet al te veel verstand heb van technische zaken welke ze gaan toepassen op je trots. (je auto)

Een uur later dan afgesproken werd er om de autosleutel gevraagd en tegelijkertijd moest ik een blad invullen wat ik wilde toepassen aan de dsgbak etc.
Vervolgens kwam hij rond een uur later naar me toe met de melding dat het echt niet ging lukken en bang was dat er iets fout zou gaan als hij door zou gaan met overschrijven van de software. (Dit zou enkel gaan om het tunen van de motor)
Dit was jammer en we zouden hier later weer voor terugkomen naar varsseveld, maar dan konden we al wel vast de dsg bak aanpassen naar wens en voorbereiden op het vermogen dat er nog ging komen.

Kort ritje gemaakt met de persoon en hij gaf aan dat naast mijn wensen ook de bak nog wel soepeler kon laten schakelen. (altijd goed)

Na uren wachten kwam hij vervolgens rond een uur of 16:00 naar me toe met de melding dat het echt niet ging lukken en bang was dat er iets fout zou gaan als hij door zou gaan met overschrijven van de huidige dsg software.
Ik gaf dan ook gelijk wederom aan om aub alle standaard software er maar weer op te zetten en dat wij ook hierop zouden wachten tot er een veilige software beschikbaar voor is. (leek hem ook het best)
Na een uur liep ik naar hem toe met de vraag of het lukte... dat was ook niet het geval, hij kreeg de standaard software er ook niet foutloos op zonder dat het dashboard als een kerstboom oplichte. (op dit moment kreeg ik het echt spaansbenauwd)

Uiteindelijk vlak voor 18:00 was het hem gelukt de standaard software terug te zetten nadat de accupool voor de 2e of 3e keer er af was gehaald.

Hij gaf aan dat hij ons tegemoet wil komen voor alle ongemakken bij de volgende keer, en vond het ook spijtig dat het vooralsnog zo is gelopen. (weet nog niet wat)
Ik gaf aan dat ik het vooral kwalijk vind om het feit dat ik wel 2x naar ze heb teruggebeld om te zeggen dat het om de nieuwe polo gaat en dat er duidelijk werd aangegeven dat het geen probleem zou opleveren. (dat begreep hij en dat had zn collega niet moeten zeggen)

Mijn conclusie van tvs engenering/ dsg dokter:
Ik heb het gevoel dat ze veel van de techniek afweten en dat je auto ondanks mijn ervaringen toch in goede handen is bij hen.
Als het gaat om service vind ik echt dat ze de klant beter bij de hand moeten nemen.

Kan helaas nog niks vermelden over een behaald resultaat maar hopelijk tussen de 1 en 2 maanden wel.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Hey Guys, weer een update:

De dsg software is beschikbaar gesteld en deze kan aangepast worden. helaas nog niet die van het motormanagement. Dus ik wacht nog even af zodat het alle 2 tegelijk gedaan kan worden. scheelt me een lange rit namelijk.




De auto word 7 Juli bij de vw verlaagd dmv veren. dat was de enige optie om garantie te kunnen behouden... durf even niet meer te zeggen hoeveel cm.
Verder hier een foto van bbs lm replica velgen, niet de beste pic maar geeft goed beeld.

bbslm.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!