Onze polo 6c gti
Onze polo 6c gti

Onze polo 6c gti

Met foto's en schrijven van alle nieuwtjes etc. aan onze auto.
Hallo Allen,

Ik kon geen ander forumgedeelte vinden waar wij ons moesten voorstellen. Vandaar maar even hier :) (hoop dat een moderater hem op de juiste plek kan zetten mocht ik fout zitten)

Wij zijn 26 en 28 en daarom nog niet een heel rijk autoverleden. De meest noemenswaardige zal ik even op volgorde noemen.
golf2 g60
bmw e34 525i
golf vr6
bmw 740i
polo bluemotion 6r

Nou zijn wij zijn sinds een paar dagen trotse bezitters van de nieuwe polo gti 1.8 4 deurs wit met dsg bak. De opties waarvoor wij zijn gevallen waren de sport Select, winterpakket, executive plus pakket, achteruitrij camera, connectivity pakket oid, licht & zicht pakket en dat was het geloof ik wel.

Misschien dat ik wat dingen heb opgenoemd dit in dat executive pakket vallen...


Maar goed wij vinden het een onwijs lekkere auto en ervaren het als een ongekend verschil qua 'solideheid' van hoe hij voelt ten opzichte van de polo bluemotion welke we 4 jaar hebben gereden.

Over 2 weken staat er een afspraak met de dsg dokter/tvs engenering en daar zal hij gechipt worden en de dsg bak worden aangepast voor een hoger koppel aan te kunnen. Verder ook dingetjes wijzigen als het automatische terugschakelen wanneer gebruik van flippers wanneer je daar niet om vraagt (tevens bij opschakelen)
Ik zal mijn ervaringen van dat bezoekje natuurlijk hier vermelden.

Het enige wat dan nog op de lijst staat zijn mooie zomervelgen, hier wil ik meteen jullie hulp voor vragen. Wij zouden graag 17" BBS LM wielen willen (replica) maar deze kunnen wij werkelijk nergens vinden voor op de gti. Wel voor de gewone polo 6r...

Of we komen ze 18" tegen maar dan ben ik bang dat hij verlaagd moet worden ookal zou je met een 30mm hoge band rijden. Of zie ik dat verkeerd?

Heeft er iemand misschien foto's van een 18" wiel onder een polo gti die niet verder is verlaagd dan de standaard 15mm?

Alvast bedankt allemaal:)

Mvg Niels en Soraya
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
This-thread-is-useless-without-pictures.gif
 
Bedankt voor alle leuke reacties, ik zal dit weekend wat fotos plaatsen.

Maar kan verder iemand mij nog helpen met velgen... wat is de uiterste 17" velgmaat onder de gti? 18" met platte band zonder verlagen komt hij toch echt hoger te liggen he??

Ik zie nou trouwens dat we dus een 6c hebben ipc 6r, ik kan in mijn profiel alleen niet zien waar de edit button zit om dat aan te kunnen passen :S anyone?
Thanks guys
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
In principe kun je het wel redelijk uitrekenen.

standaard 17" (7J) met 215/40 band
(17*2.54) + 2*(21.5*0.40) = 60.4 cm doorsnee van je wiel + band

18" = 45.7 cm doorsneel van je velg
dan heb je nog 14.7 cm over voor je band, dus 7.3 cm per zijde.
Dat is een 215/35 of een 225/35 band

215/35 op 18"
(18*2.54) + 2*(21.5*0.35) = 60.7

225/35 op 18"
(18*2.54) + 2*(22.5*0.35) = 61.5

225/30 op 18"
(18*2.54) + 2*(22.5*0.3) = 59.2

Ik weet niet of het zo ideaal is, maar technisch mogelijk.
 
Bedankt voor je uitleg, blijf het desalniettemin een moeilijk/technisch verhaal vinden. verveld dat er zo weinig 17"mooie wielen op kunnen. zit telkens met die et waarde van 35, en mij is verteld dat ik et38 moet hebben.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
hi iichel en graafie, thanx maar ik denk dat ik jullie foutief heb geinformeerd. De jongen die ik sprak van online-velgen gaf aan dat ik ET38 moest hebben echter zag ik net een advertentie op marktplaats met de velgen die we nu hebben wat aantoonde we ET46 standaard horen te hebben. ( http://link.marktplaats.nl/m904840087 )
Kan ik dan nog steeds ET35 velgen nemen met dat verschil?

Ik wil namelijk graag deze wielen hebben: http://www.restyleparts.com/velgen-...b9-velgen-hyper-zilver-17-inch-75j-et35-5x100
Passen deze zonder problemen?

Nogmaals bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!