Maurice65
Lid
Sinds een aantal weken ben ik in het (gelukkige) bezit van een nieuwe Polo 1.2 TSI Comfortline en heb al veel leuke, nuttige info van jullie site gelezen. Fantastische auto maar ik heb toch een probleem waar ik op dit forum nog niets over heb kunnen vinden. Mijn Polo "hobbelt", vooral bij lage snelheden lijkt het alsof de banden een flinke hoogteslag hebben. Er is door de dealer al het een en ander aan gedaan zoals herhaaldelijk balanceren, daarna achterbanden vervangen ( zat een platte kant op van het lange staan), daarna achtervelgen vervangen en uiteindelijk 4 nieuwe velgen + banden. Dus ik kan niet klagen dat ze het niet willen oplossen maar ze zijn er wel een beetje klaar mee. Maar het probleem is gewoon niet weg. Het is een hobbelen alsof er een as krom is of zo of een wiel scheef of de naaf zit. Bij hoge snelheden, boven de 100 is het bijna weg. Maar de auto heeft gewoon een onrustig weggedrag en dat heeft een heel nadelig effect op het rijcomfort. Nu weet ik dat de auto een tijd ( krijg maar niet te horen hoe lang) op voorraad heeft gestaan en ik vraag me af of dat er iets mee te maken kan hebben. Verroeste wiellagers / schokdempers of wat dan ook. Ik ben wel benieuwd of meer Polo rijders dit ervaren. En ik zal me natuurlijk weer (met steeds meer lood in de schoenen
) bij de dealer moeten melden maar ik wil graag eerst wat meer info verzamelen. Wat ik weel wel weer hoe dat gaat, er gaat een monteur met je mee die als een gek een rondje rijdt en natuurlijk niets voelt....... Maar er is zeker iets niet goed met die auto :???: .
vast bedankt voor jullie reactie!
mvg Maurice

vast bedankt voor jullie reactie!
mvg Maurice