Onrustig rijgedrag / hobbelen.

Sinds een aantal weken ben ik in het (gelukkige) bezit van een nieuwe Polo 1.2 TSI Comfortline en heb al veel leuke, nuttige info van jullie site gelezen. Fantastische auto maar ik heb toch een probleem waar ik op dit forum nog niets over heb kunnen vinden. Mijn Polo "hobbelt", vooral bij lage snelheden lijkt het alsof de banden een flinke hoogteslag hebben. Er is door de dealer al het een en ander aan gedaan zoals herhaaldelijk balanceren, daarna achterbanden vervangen ( zat een platte kant op van het lange staan), daarna achtervelgen vervangen en uiteindelijk 4 nieuwe velgen + banden. Dus ik kan niet klagen dat ze het niet willen oplossen maar ze zijn er wel een beetje klaar mee. Maar het probleem is gewoon niet weg. Het is een hobbelen alsof er een as krom is of zo of een wiel scheef of de naaf zit. Bij hoge snelheden, boven de 100 is het bijna weg. Maar de auto heeft gewoon een onrustig weggedrag en dat heeft een heel nadelig effect op het rijcomfort. Nu weet ik dat de auto een tijd ( krijg maar niet te horen hoe lang) op voorraad heeft gestaan en ik vraag me af of dat er iets mee te maken kan hebben. Verroeste wiellagers / schokdempers of wat dan ook. Ik ben wel benieuwd of meer Polo rijders dit ervaren. En ik zal me natuurlijk weer (met steeds meer lood in de schoenen :( ) bij de dealer moeten melden maar ik wil graag eerst wat meer info verzamelen. Wat ik weel wel weer hoe dat gaat, er gaat een monteur met je mee die als een gek een rondje rijdt en natuurlijk niets voelt....... Maar er is zeker iets niet goed met die auto :???: .

vast bedankt voor jullie reactie!

mvg Maurice
 
Even een vraagje, heb jij grote velgen in de orde van 17/18 inch?;)

Ik kan me namelijk wel vinden in het hobbelen op sommige momenten, maar dat komt puur door het wegdek en mn auto icm 17 inchersStick Out Tongue
Vandaar dat ik het vraag;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Nee, ik heb gewoon de standaard stalen velgen, 15 inch met Dunlop banden. Heb overigens wel soms de indruk dat de auto heel erg gevoelig is voor hele kleine oneffenheden in het wegdek. Als er een euro op straat ligt voel je ´m :mrgreen:
 
Volgens mij had ik op dit forum een keer gelezen dat iemand ongeveer hetzelfde had en dat was een krom/scheef subframe? Was een productie foutje.

:oops: dat hoop ik toch niet........ dan is dit het begin van heel veel gedoe en dat is nu net waarom ik deze auto heb gekocht. Om de komende jaren juist geen gedoe te hebben. :shock: Maar ik ga het wel aan de dealer vragen.
 
Nee, ik heb gewoon de standaard stalen velgen, 15 inch met Dunlop banden. Heb overigens wel soms de indruk dat de auto heel erg gevoelig is voor hele kleine oneffenheden in het wegdek. Als er een euro op straat ligt voel je ´m :mrgreen:

Haha dat zou geweldig zijn!
Elke euro waar je overheen rijdt meenemen en je verzamelt nog eens een fortuin :lol:
Maar dan kun je idd vergeten wat ik zei over de velgen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Als ik jou was zou ik in ieder geval nog even in een zelfde auto van een ander rijden, kijken of je hetzelfde misschien wel voelt. Ik vind de Polo zoiezo wat hobbeliger en stijver rijden vergeleken met de auto's welke ik hiervoor had.
Zal ook wel aan de versie kunnen liggen, ik rij zelf een BM, ik heb 2,5 weken een 'gewone' Polo gereden en die voelde minder hobbelig aan naar mijn gevoel.

Hoop dat het niks ergs is, ik kan me voorstellen hoe vervelend dat is bij een nieuwe auto.
 
Als ik jou was zou ik in ieder geval nog even in een zelfde auto van een ander rijden, kijken of je hetzelfde misschien wel voelt. Ik vind de Polo zoiezo wat hobbeliger en stijver rijden vergeleken met de auto's welke ik hiervoor had.
Zal ook wel aan de versie kunnen liggen, ik rij zelf een BM, ik heb 2,5 weken een 'gewone' Polo gereden en die voelde minder hobbelig aan naar mijn gevoel..


Ja, dat zal ik in ieder geval gaan doen. Een collega heeft ook een vrij nieuwe polo. Ik vroeg me trouwens af of ik ergens de productiedatum van mijn auto kan zien. Dan kan ik een beetje inschatten hoe lang hij gestaan heeft voordat ik 'm kreeg. Ik heb namelijk ook eens op een ander forum gelezen dat heel soms bij een nieuwe auto (door het lange staan) de schokdempers vast gaan zitten en een soort "voorkeurs positie" krijgen. En ook dat geeft dan een hobbelig / waggelend rijgedrag.

Ik za laten weten hoe het verder afloopt.
 
Heb ik even nagekeken en de auto is van productiejaar 2012. Lijkt me ook wel als je in okt een nieuwe auto koopt :| Dus heel erg lang kan hij toch niet op voorraad gestaan hebben. Zal de dealer nog eens vragen naar de productieweek.

Heb ook even in de Polo van een collega gereden en die is toch ook niet helemaal rustig. Lijkt ook wel wat te hobbelen bij lage snelheden. Ik zal het nog maar even aankijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat bij de auto hoort. Dan hadden er toch veel meer mensen op tilt gegaan. Volgens mijn vrouw kan ik beter een afpraak maken bij de psychiater dan bij de dealer :smile:
 
Ik moet zeggen ik ben gewend geraakt aan het hobbelen enzo van de auto, maar heb er gisteren eens opgelet en ook met mn 15 inch set was het gewoon voelbaar:mrgreen:
Was mij nog nooit eerder opgevallen :lol:

Maar wil je heerlijk zacht rijden, zet er dan air onder, blaas de balgen wat op en geniet van je ballon zachte rit Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik moet zeggen ik ben gewend geraakt aan het hobbelen enzo van de auto, maar heb er gisteren eens opgelet en ook met mn 15 inch set was het gewoon voelbaar:mrgreen:
Was mij nog nooit eerder opgevallen :lol:

Op zich ben ik al blij dat ik niet de enige ben die het voelt...... ;) al wil ik niet op mijn geweten hebben dat straks nog veel meer mensen het "hobbelen" gaan voelen terwijl ze voordat ik mijn topic plaatste er nog nooit op gelet hadden :lol:
Ik begin nu toch steeds meer te denken dat dit gewoon bij de auto hoort. Overigens heb ik inderdaad ook de bandenspanning even gecorrigeerd. Was wel wat aan de hoge kant. (heeft de dealer gedaan) 2.6 rondom. Beetje overdreven. Ik ga nu eerst maar eens een tijdje rijden en genieten van deze verder fantastische auto. Ik zal er wel aan wennen. Had hiervoor een 12jr oude C-klasse en dat was net een vliegend tapijt ;) Vandaar misschien dat het mij zo opviel.
 
Wacht maar totdat je op 17/18 inch gaat rijden, dan valt het nog veel meer op;)
Maar ook dat went wel moet ik zeggen:roll:
T is dat anderen bij mij in de auto het soms nog zeggen dat de auto wat trilt, maar anders is het prima genieten:mrgreen:

Enneh, vliegend tapijt is de auto idd niet, maar de bm is nog aardig zacht geveerd vind ik, vooral voor, de grond heb ik helaas wel een paar keer geraakt:(
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!