onderhoud aan polo

beste leden,

ik zit eraan te denken om wat onderhoud zelf te doen aan mijn polo, betreft de filters vervangen, olie en mogelijk bougies. is dit te doen of zeggen jullie lekker door de garage laten doen? en als ik het zelf doe wat zijn dan de beste onderdelen?
 
volkswagen  polo  1.2 TSI BMT 
beste leden,

ik zit eraan te denken om wat onderhoud zelf te doen aan mijn polo, betreft de filters vervangen, olie en mogelijk bougies. is dit te doen of zeggen jullie lekker door de garage laten doen? en als ik het zelf doe wat zijn dan de beste onderdelen?
Goedemorgen @polo17

Ligt eraan of jezelf wat verstand ervan hebt.
Als je een leek bent en met de bougies vervangen knapt het porselein dan zou ik er niet aan beginnen.
Als je het vaker hebt gedaan dan is het een makkelijk klusje.
Ik doe al het onderhoud zelf en ook het tunen(parts geen chiptuning of iets dergelijks)
En ook uitlezen en fouten wissen en resetten en us lights installeren doe ik ook zelf.

De onderdelen kun je het beste bestellen bij automaterialenzaak bij je in de buurt of via online maar ik heb de voorkeur om het bij een automaterialenzaak bij mij in de buurt te bestellen dit i.v.m zelf de onderdelen checken en het eventueel terugbrengen mocht het niet het juiste zijn.

Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt.

Mvg.Patrick.
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.4 16v 101 pk 
gewoon zelf doen! Kan niet veel verkeerd gaan met een filter vervangen. kan misschien een beetje rommelig worden. das alles. als t fout gaat kan je altijd nog een monteur vragen of ie het oplost voor je.

Ben je lid van de anwb? zo ja... dan zou ik het zeker zelf doen .. je kan ze altijd bellen als het fout is gegaan!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Patrick 1975
Ik doe zelf niet zo veel eigenlijk, want ik ben niet zo handig en neem de tijd niet om me erin te verdiepen.
Als je het gereedschap hebt en je een beetje verdiept in de materie is klein onderhoud wel zelf te doen. Bij twijfel staat er genoeg op internet om je te helpen.

Vind de denkwijze van "lid van de ANWB, dus dan lekker zelf doen" persoonlijk ook een beetje kort door de bocht. Bij sommige dingen kan je beter een expert even laten kijken voordat je meer kapot maakt dan je lief is. De ANWB zorgt er eigenlijk voor dat je thuis kan komen of naar de garage kan rijden, daarna is alle reparatie weer voor eigen rekening. Maar dat is mijn mening
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r en Patrick 1975
de anwb zijn echte professionals!
en ze helpen je echt met alles.
je kan ze altijd bellen en ze komen.
of je auto nu 2 of 25 jaar oud is.
en gratis (bij lidmaatschap)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
de anwb zijn echte professionals!
en ze helpen je echt met alles.
je kan ze altijd bellen en ze komen.
of je auto nu 2 of 25 jaar oud is.
en gratis (bij lidmaatschap)
ANWB is toch voor pech onderweg (of thuis natuurlijk)? Niet voor onhandige doet het zelf acties. Als dit de insteek van meer mensen is dan verklaard dat in ieder geval dat de premies structureel stijgen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
gewoon zelf doen! Kan niet veel verkeerd gaan met een filter vervangen. kan misschien een beetje rommelig worden. das alles. als t fout gaat kan je altijd nog een monteur vragen of ie het oplost voor je.

Ben je lid van de anwb? zo ja... dan zou ik het zeker zelf doen .. je kan ze altijd bellen als het fout is gegaan!
Ik vind dit echt heel kort door de bocht.
Indien iemand totaal geen idee heeft wat doet et hij er 100% van af blijven.

En die opmerking ben je lid van de anwb slaat helemaal nergens op
 
ANWB is inderdaad voor pech onderweg. Ook als bijvoorbeeld je koppeling kapot is, leggen ze je uit hoe je zonder koppeling kan rijden en als het echt niet wil zetten ze je af bij je huis of je garage. Zoals ik pas las: tijdelijk oplossing van het probleem, geen oplossing van de oorzaak.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Makkelijk zelf te doen, heb vandaag nog de olie, oliefilter, luchtfilter en interieurfilter vervangen. A-merk onderdelen zijn spotgoedkoop te bestellen via het internet. Alles bij elkaar ben je hooguit 60 euro kwijt.
 
.  .  . 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Makkelijk zelf te doen, heb vandaag nog de olie, oliefilter, luchtfilter en interieurfilter vervangen. A-merk onderdelen zijn spotgoedkoop te bestellen via het internet. Alles bij elkaar ben je hooguit 60 euro kwijt.
beste Ronny,

Waar haal jij deze producten? en wat voor olie gooi jij erin?
 
volkswagen  polo  1.2 TSI BMT 
Toevallig heb ik gisteren een oliefilter met carterplug bij de dealer gekocht voor de GT. Normaal ben je voor beide 10/12 euro kwijt online maar gisteren betaalde ik 27eu!! :eek: :eek:
Was voor mij weer een reminder om toch niet meer naar de dealer te gaan..
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Mij is verteld (door een onafhankelijke garage) dat zij alleen de originele vw oliefilter gebruiken omdat hier al diverse aanpassingen aan zijn gedaan waardoor deze minder leegloopt waardoor de distributieketting tijdens de koude start beter gesmeed wordt. Dit geldt dus voor de vroege 1,2 tsi’tjes.
Voorgaand zat bij mij een bosch filter ik zou zweren dat sinds de oem filter er op zit de koude start stiller is qua ketting. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik het wil geloven :)
Naja, voor t prijsverschil tussen 10 of 25 euro Ga ik t in ieder geval niet laten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
beste Ronny,

Waar haal jij deze producten? en wat voor olie gooi jij erin?
Bijna alle producten haal ik van Amazon Duitsland, sommige specifieke onderdelen van Autodoc. Qua olie gebruik ik momenteel Shell Helix Professional AV-L 0W-30. Maar elke motor is anders, ik zou de olievrijgave's opvragen bij Volkswagen en kijken met welke olie onderhoudsschema jouw Polo is geleverd.
 
.  .  . 
Ik doe het ook al jaren zelf aan mijn Polo. Eraan begonnen met veel research op het internet, en dan de handen uit de mouwen steken.

Merkonderdelen kan je inderdaad spotgoedkoop bij bv Autodoc kopen

Onlangs wel overgestapt van naar de Longlife variant van Castrol Edge Titanium 5W30. Deze kost slechts enkele euro extra voor 5L, en dan heb je toch weer wat betere kwaliteit met een hoger VW keurmerk.
IMG_20160922_145037.jpg


Op het kanaal van ChrisFix op YouTube heb ik al erg veel geleerd.
Deze video is de perfecte uitleg voor je oliewissel
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!