B
Bouk
Hoi allemaal...
Ik ben bezig met onderhoud aan mijn Polo 9N. Morgen of overmorgen ga ik het gasklephuis en de EGR klep er afhalen en schoonmaken.
Echter gisteren (bij nogmaals de boel checken) zag ik voor het eerst een aantal flinke scheuren in een rubberen slang. Het viel me niet eerder op.
(ben niet zo technisch jammer genoeg) Ik heb geïnformeerd bij de VW dealer en de slang maar besteld en die wordt morgen geleverd. Het is een onderdrukprijp met terugslagklep. OEM 6Q1612041AF
Ik heb geen idee of er mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben? Is het makkelijk los te halen en vervangen? Ik zie op een plaatjes van een nieuwe dat er een stuk ook de motor in gaat dacht ik? Met klemmen onderin?
Waar dient deze slang eigenlijk precies voor? (onderdruk
) maar met de remmen of wat? Hoe gevaarlijk is/was het om daar zo mee rond te rijden? Kan ik de slang zo lostrekken of moet ik iets vooraf doen?
Ik hoop dat ik iets van jullie verneem.... dank!

Ik ben bezig met onderhoud aan mijn Polo 9N. Morgen of overmorgen ga ik het gasklephuis en de EGR klep er afhalen en schoonmaken.
Echter gisteren (bij nogmaals de boel checken) zag ik voor het eerst een aantal flinke scheuren in een rubberen slang. Het viel me niet eerder op.

Ik heb geen idee of er mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben? Is het makkelijk los te halen en vervangen? Ik zie op een plaatjes van een nieuwe dat er een stuk ook de motor in gaat dacht ik? Met klemmen onderin?
Waar dient deze slang eigenlijk precies voor? (onderdruk

Ik hoop dat ik iets van jullie verneem.... dank!