Onderdrukpijp met terugslagklep

Hoi allemaal...

Ik ben bezig met onderhoud aan mijn Polo 9N. Morgen of overmorgen ga ik het gasklephuis en de EGR klep er afhalen en schoonmaken.

Echter gisteren (bij nogmaals de boel checken) zag ik voor het eerst een aantal flinke scheuren in een rubberen slang. Het viel me niet eerder op. :( (ben niet zo technisch jammer genoeg) Ik heb geïnformeerd bij de VW dealer en de slang maar besteld en die wordt morgen geleverd. Het is een onderdrukprijp met terugslagklep. OEM 6Q1612041AF

Ik heb geen idee of er mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben? Is het makkelijk los te halen en vervangen? Ik zie op een plaatjes van een nieuwe dat er een stuk ook de motor in gaat dacht ik? Met klemmen onderin?

Waar dient deze slang eigenlijk precies voor? (onderdruk :)) maar met de remmen of wat? Hoe gevaarlijk is/was het om daar zo mee rond te rijden? Kan ik de slang zo lostrekken of moet ik iets vooraf doen?

Ik hoop dat ik iets van jullie verneem.... dank!

IMG_5625.jpg 8997383.jpg
 
Gewoon uit de rembooster trekken.
En daarna de stalenklem doorknippen. Hoe dan ook hij moet van het buisje af waar hij op zit.

Zal niet echt in de motor vast zitten. Maar wel aan de motor.


2de optie is de slang na de klep alleen te gebruiken.

PS. Zonder slang rijden is niet aan te raden.
Rijden eigenlijk helemaal niet, zolang die droogte scheurtjes er in zitten...
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Bouk
Dank je voor je reactie. Is deze slang onderdeel van het remsysteem dat de remdruk toevoer / onderdruk van de remmen bepaald? Ik snap het niet maar misschien is het niet zo belangrijk. Als deze slang scheurt, kan ik dan nog remmen? Bizar dat deze auto door de APK is gekomen hiermee...
 
+1 voor iichel.

Vacuüm is er weer bij vervangen van de slang.
Bij de lupos kom ik deze ook meerdere malen per week tegen. Tijdelijke oplossingen qwa tape en kit al genoeg gezien. Beter gewoon vervangen.


Als je toch gaat rijden, eigen keus natuurlijk. Maar wees je er dan van bewust dat het kan voorkomen dat je rembekrachtiger niet werkt. Als je dat wil ervaren, doe dat dan op een doodlopende weg zonder verkeer en trek die slang los. Zo heb ik het ook ervaren.:)
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik heb de slang bij de VW dealer besteld en ik ga het morgen gelijk vervangen. Volgens mij moet ik dat wel zelf kunnen loshalen en vervangen... Ik zie ook filmpjes nu op Youtube van een rough idel en zo... ik heb daar ook last van maar snap nu dus dat er al deels een vacuüm leak is die dit veroorzaakt...

Dank voor jullie reacties!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!