Ombouwen H7 koplampen Halogeen naar Xenon

• Onderwerp starter Onderwerp starter hartta
  • Startdatum Startdatum
H

hartta

Vele discussies over het inbouwen van de OEM LED bi-Xenon c.q. de mooie Dectane carDNA lampen heb ik met veel interesse gelezen. Zelf ben ik ook van plan om in mijn Polo 6R Highline uit 2010 één van deze in te bouwen. Bij voorkeur DRL en Xenon in één unit, zodat ik mijn mistlampen zo kan laten. Uiteraard wil ik de juiste keuze maken waarmee ik storingsvrij, met alle mogelijke functionaliteiten (autom. hoogteregeling etc.) en volgens alle regelementen kan genieten. Wat is daarvoor de beste (of enige) keus? En zijn er andere bedrijven die dit kunnen regelen voor mij? Kost me dat dan echt minimaal 1000 euro? En ik merk, dat er mensen zijn met vocht in de lampen? Af-fabriek nooit problemen gehad, dus wil ik dat ook niet straks...

Tevens wil ik de achterlichten gaan vervangen voor de Dectane carDNA (zie hier). Ook de overige verlichting wil ik vervangen door LED, zoals interieur en kofferbak.

poloverlichting.jpg

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Neem je de dectane koplampen met je een keer 400eu kwijt met xenon erin maar zoals je op dit forum kan lezen gaan die na een paar dagen al stuk. OEM is dan de beste keus of je kan zelf je koplampen ombouwen naar xenon met of zonder drl erin. Mooie website met onderdelen en voorbeelden hiervoor is The Retrofit Source online: headlight upgrades for all applications . Er zijn ook bedrijfjes die dit geheel naar jouw smaak kunnen maken.

automatische hoogteregeling krijg je alleen met oem xenon en dan ben je zeker wel 1200euro kwijt, automatische hoogteregeling is net zoals koplampsproeiers niet (meer) verplicht volgens de wet.

Super bedankt voor je informatie, Donatello! Ik ga er mee aan de slag. Nu nog een bedrijf zoeken die dus de OEM variant voor mij kunnen bestellen en inbouwen voor een schappelijke prijs. Heb al met mijn vorige auto gedonder gekregen met goedkope oplossingen... tja... zeg maar een aquarium gemaakt van mijn koplampen...

Ik kan mij nog herinneren dat er een bedrijf in den haag is die de originele lampen voor een eurootje of 900 kon installeren bij een BlueMotion.
Of dat ook geldt voor een highline zou ik alleen niet durven zeggen:roll:
Wat je zou kunnen doen, is kunset een mailtje sturen over de compatibiliteit van hun xenonadapters met de bcm van een highline. Als die hetzelfde is als bij een BlueMotion, dan kun je dus die adapters er tussen zetten en dan de originele koplampen erbij kopen en erin drukken en klaar;)

Oh enneh als je echt geen aquaria meer wilt hebben van je lampen is het enige echte advies, blijf voor nu uit de buurt van Dectane:mrgreen:
Tot nu toe hebben ze nog geen oplossing voor de vochtproblemen met hun lampen en ik vermoed dat de achter lampen niet veel anders zullen zijn dan de koplampen;)

Wat je evt dan wel als OEM alternatief zou kunnen nemen zijn donkere achterlichten (moet je van houden) of Aziatische achterlichten:)

VW  6R 
Happy Christmas iedereen!

Heeft iemand een alternatief voor de Dectane carDNA achterlichten? En zijn deze nu echt zo slecht zoals steeds beweerd word? Hoe vaak komt het voor, dat er bij deze vochtproblemen ontstaan? Ik wil namelijk de originele vervangen voor de LED-variant.

Heb reeds een mail verzonden naar CarTronic met wat vragen over het monteren van de OEM Xenon LED koplampen.

Zojuist een mail ontvangen van CarTronic voor het inbouwen van originele OEM Xenon LED verlichting met sensor:

"totaalprijs voor boordmodule +afs module+ sensoren, kabelset, koplampen en inbouw zit je makkelijk op de prijs van 1750 euro.

Ik zeg er wel bij dat niemand dit eerder heeft genomen, meestal zetten ze 2dehandse lampen erin plus ons werk en je bent klaar voor rond de 750 euro. Alleen zullen hierbij niet alle functies correct werken.

Het vervangen van de interieur verlichting en kentekenverlichting moet je rekenen op 70 euro.

Omdat alles origineel Volkswagen is zal de dealer geen verschil zien met een af fabriek versie.
"

Ik had wel verwacht, dat dit een aardig bedrag zou zijn... maar is dit een reëel bedrag? Uiteraard wil ik het goed laten doen, dus zal ik voor de inbouw gaan met sensor. En is het handig om ook alle interieurverlichting te vervangen voor LED? Wie zou er dan voor warm wit gaan en wie voor daglicht wit?

Ik wil geen spelbreker zijn, maar de polo wordt volgens mij niet geleverd met led interieur verlichting;)
Wil je dit toch led hebben, dan kun je beter zelf ledjes aanschaffen via ebay bijv. en het zelf vervangen. Is zeer gemakkelijk zelf te doen;)
(Maw, de dealer zou dit wel zien als geknoei en als je leds neemt die qua kleur op de normale lampjes lijken, kun je het beter zo laten, scheelt weer geld:p)

Qua 1750 is dat wel een aardige prijs. Kufatec levert een dergelijke set voor 2000+ dacht ik en dan moet het nog ingebouwd worden.
Maar als ik vragen mag, welke functies werken er dan niet correct?

VW  6R 
1750 euro om originele xenon te hebben? Ik verklaar je voor gek aangezien je dat bedrag nooit terug zal gaan zien bij eventuele verkoop/inruil.

Ik zal voor +- 350 euro een setje projectoren open die je in je H7 lampen zet.

12-1.jpg

14-1.jpg

Mocht je toch wel voor de originele xenon gaan dan heb ik wel belang bij je H7 koplampen :)

Maar als ik vragen mag, welke functies werken er dan niet correct?

Denk dat je voor 750,- alleen de koplampen hebt zonder automatische hoogteregling

Ok, dank je wel Gewoonjan. Dan zal ik alleen de kentekenverlichting laten veranderen, daar deze wel van VAG zelf af komt.

Ik neem aan, dat als je geen sensoren in je Polo laat plaatsen (tegen de achteras), dat je automatische hoogteregeling het niet doet icm je Xenon. Maar ook dat ga ik even navragen.

Hey Donatello heb jij dat Xenon ombouwset helemaal zelf gedaan?
ik weet dat er op de forum gesproken werd iets van een föhn te gebruiken om het glas aan de voorkant los te krijgen...
is het trouwens gewoon de lens voor de reflector erop plakken?

1750 euro om originele xenon te hebben? Ik verklaar je voor gek aangezien je dat bedrag nooit terug zal gaan zien bij eventuele verkoop/inruil.

Ik zal voor +- 350 euro een setje projectoren open die je in je H7 lampen zet.

Denk dat je voor 750,- alleen de koplampen hebt zonder automatische hoogteregling

hmm.. 350 euro.. :roll:
ligt heeeeeeel erg aan je wensen :lol:
ik kwam met alles nieuw kopen en volledig naar wens boven de 700 euro uit voor een nieuwe retrofit :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Als je op marktplaats kijkt en/of het in de gaten houdt, dan zul je zien dat er 2e hands setjes voor zo'n 500 euro verkocht worden. Dan is vaak nog de vraag waar ze vandaan komen, maar dat kun je denk ik zelf wel beoordelen ;)

Verder of je het bedrag terug ziet of niet, waarschijnlijk niet inderdaad. Maar wat ikzelf zeer prettig vind is het licht van xenon en de extra veiligheid die het voor mij geeft onderweg ;) Dus op dat gebied zeker een prijs waard, hoe hoog/laag die prijs is bepaald iedereen zelf ;)

Ok, dank je wel Gewoonjan. Dan zal ik alleen de kentekenverlichting laten veranderen, daar deze wel van VAG zelf af komt.

Ik neem aan, dat als je geen sensoren in je Polo laat plaatsen (tegen de achteras), dat je automatische hoogteregeling het niet doet icm je Xenon. Maar ook dat ga ik even navragen.

Jep, er is zeker wel originele led kenteken verlichting te koop, ebay staat er vol mee (ook namaak) ;)
bij BM-onderdelenshop bieden ze die units voor een aardig prijsje per stuk aan, dus daar kun je ze wel vandaan halen.
Mocht je ze goedkoper vinden, let me know :p
Btw houd er wel rekening mee dat de leds een foutmelding kunnen geven, maar dan is het gewoon even de lampcontrole van de kentekenverlichting uit te zetten via vcds en je kunt gaan.

Verder, automatische hoogteregeling gaat inderdaad niks automatisch doen als het geen sensoren heeft :mrgreen:
Maar vergeet niet dat je nu ook al elektrische hoogteregeling hebt ;)
Lijkt me dat die wel zou kunnen werken. Ik heb het zelf niet heel goed nagezocht, omdat ik het geld er niet meer aan wil besteden, maar kunset mailde mij dat het plug en play zou zijn (ik vroeg specifiek naar de situatie voor een bluemotion, hoe het met andere typen zit weet ik niet, al weet ik de bm ook nog steeds niet zeker :p).

VW  6R 
hmm.. 350 euro.. :roll:
ligt heeeeeeel erg aan je wensen :lol:
ik kwam met alles nieuw kopen en volledig naar wens boven de 700 euro uit voor een nieuwe retrofit :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Voor 700 euro kan ik mijn koplampen naar quad-projector met 4 angel eyes retrofitten (laten doen zelf voor dat bedrag). Als je zoals Mike29 (de fotos hierboven) hebt is het ongeveer 350 euro en dan moet je ze er zelf in bouwen.

Voor 700 euro kan ik mijn koplampen naar quad-projector met 4 angel eyes retrofitten (laten doen zelf voor dat bedrag). Als je zoals Mike29 (de fotos hierboven) hebt is het ongeveer 350 euro en dan moet je ze er zelf in bouwen.

Quad projector setup was dan idd ook mijn opzet, alleen dan de binnenste fungerend als stadslicht;)
En daarbij neem ik dan niet mini H1's maar evo-xr projectoren enz enz enz;)
Plus ik ga dan voor specifieke (en helaas ook duurdere) lampen dan van osram...
Dus ja, zoals ik al zei, ligt toch echt aan je wensen;)

Qua mijn huidige retrofit zit ik ook op dat bedrag inmiddels, maar dat is puur omdat ikzelf niet tevreden was over de setup en ik onderhoud moet plegen mbt vocht opbouw (zit bij die van mij nog steeds niet echt lekker:roll:)

Maar ik houd je niet tegen hoor;)
Je kunt het doen voor heel veel prijzen, het zijn je wensen die het duur maken of relatief goedkoop houden;)

VW  6R 
In een Polo koplamp passen geen 4x evo-xr lampen, je kan wel 2x evo-xr en 2x mini h1 doen. Setup die ik wil is net zoals Mike met evo-xr en iris shroud en dan angels eyes als stadslicht :P

Dat bedoelde ik ook ja:mrgreen:

Euh.. Mike had toch mini h1's:confused:
Maar die evo-xr's lijken mij wel vet! Al wordt het mij te duur, dus ik blijf bij de mini d2s:p

VW  6R 
Ok, heb ik het gelukkig toch goed onthouden:)

Enneh alles is pas te maken wat dat betreft:mrgreen:
Mike heeft de echte doehetzelf methode getoond, terwijl ik lekker lui een ringetje heb vast geschroefd:p
Maar ben benieuwd wat je ervan gaat maken;)

VW  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!