Oliesensor defect

Sinds enkele weken geeft mijn Polo AW 115pk (nog geen 70.000 km gelopen) een melding dat de olie sensor defect is en dat ik een garage op moet zoeken. De garage heeft de sensor vervangen waarna ik enkele dagen de melding niet meer kreeg. Helaas na een aantal dagen kwam deze nog vaker terug. Steeds als de motor boven de 2000 toeren zit dan komt de melding kort naar voren en was die ook direct na 1 seconden weer verdwenen.

Vandaag is de auto weer naar de garage geweest die alles hebben nagekeken en alles zou goed moeten zijn, alle bedrading is doorgemeten en hier mankeert niks aan. De garage gaf aan dat ze een kleine ratel in de motor horen waaruit kan blijken dat die vervuilt is. De garage heeft nu een reinigingsmiddel in de olie gegooid die over 500km weer vervangen moet worden hierdoor, en heeft geadviseerd om vanaf nu euro 98 te tanken omdat 95 voor de vervuiling zou zorgen.

Nadat ik vandaag mijn auto bij de garage ophaalde bleef de melding zelf permanent hangen.

Heeft iemand anders dit zelfde probleem wel eens gehad en hoe is dit uiteindelijk verholpen?

Dank voor de reacties alvast.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 115pk 
Welkom op het forum Jurh. Is de auto uitgelezen en welke foutmelding heeft de auto? Jouw verhaal geeft mij niet veel vertrouwen in de garage. "Een kleine ratel in de motor, waardoor zij de conclusie trekken dat die vervuild is? Olie additief er in geggooid, en voortaan Euro 98 tanken omdat 95 voor vervuiling zorgt. Mijn advies is ga naar een goede garage.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Welkom op het forum Jurh. Is de auto uitgelezen en welke foutmelding heeft de auto? Jouw verhaal geeft mij niet veel vertrouwen in de garage. "Een kleine ratel in de motor, waardoor zij de conclusie trekken dat die vervuild is? Olie additief er in geggooid, en voortaan Euro 98 tanken omdat 95 voor vervuiling zorgt. Mijn advies is ga naar een goede garage.
Je slaat de spijker op zijn kop met de hamer van @iichel!
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: iichel en Sal
Hey Sal, bedankt voor je reactie. Ik ga zeker als het probleem niet verholpen is nog langs de merk dealer om te kijken of zij wel het probleem kunnen vinden. Ze hadden de storingen wel uitgelezen, en gaven aan dat de temperatuur sensor direct een storing geeft en de druk sensor iets later. Wat op zich wel vreemd is want de druk sensor is dus al vervangen. Ik kan momenteel ook niet meer de temperatuur zien van de olie in in display, dus ik heb het idee dat er nog een sensor is die ze niet gevonden hebben.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 115pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!