Olie problemen 6r Gti

Het enige wat VW tot recent heeft gedaan is de zuigerveren vervangen of er een compleet nieuw blok ingezet. Ook dan is het olieprobleem bij verschillende gevallen niet weg of alleen maar erger geworden.

VW stopt nu met het vervangen van blokken / zuigerveren omdat het niet altijd de oplossing is. Je wordt nu aan het lijntje gehouden totdat er een echte oplossing is gevonden, dat nog wel een hele lange tijd kan gaan duren!

Oplossing? No more TSI!
 
Ik blijf het bijzonder vinden. Ik heb een modeljaar 2012 GTI en helemaal geen enkel probleem. Ik geef de auto regelmatig (enorm) de sporen maar laat hem rustig warm worden (85 graden) en laat ook de turbo's afkoelen bij lange einden hard rijden (en een olietemp van meer dan 100 graden). Hij staat inmiddels op 20K en de dealer heeft bij de beurt de olie vervangen, meer niet. Wat ik wel gedaan heb is de tip van de verkoper om hem niet rustig in te rijden in de wind slaan. De eerste 1500 km is hij niet boven de 3.000 toeren geweest. Daarna is het gas er rustig op gegaan. Zou het daar dan toch in zitten?
 
Ik blijf het bijzonder vinden. Ik heb een modeljaar 2012 GTI en helemaal geen enkel probleem. Ik geef de auto regelmatig (enorm) de sporen maar laat hem rustig warm worden (85 graden) en laat ook de turbo's afkoelen bij lange einden hard rijden (en een olietemp van meer dan 100 graden). Hij staat inmiddels op 20K en de dealer heeft bij de beurt de olie vervangen, meer niet. Wat ik wel gedaan heb is de tip van de verkoper om hem niet rustig in te rijden in de wind slaan. De eerste 1500 km is hij niet boven de 3.000 toeren geweest. Daarna is het gas er rustig op gegaan. Zou het daar dan toch in zitten?



Ik doe exact hetzelfde,geef ook gerust wel eens gas maar ben verders super zuinig met mijn spullen....
 
je zou eigenlijk eens een goed blok naast die van jou op de werkbank moeten leggen. Kijken wat exact het verschil is... Dan ben je snel klaar denk ik. Of je moet juist meer gas geven? Ik rij veel in duitsland en daar ook heel veel heel hard (180+). Olietemp loopt dan op tot boven de 100 graden (dus wel netjes de beurtjes doen). Toch weinig verbruik. Ook staat hij bij menig stoplicht in de sportstand (als het droog is tenminste). Voor jou net peilstok er uit getrokken, geen verschil met na de beurt...
 
Bij mijn polo hebben ze bij 2970km de olie gewogen en bijgevuld nu staat ie op 3680 en t peil staat helemaal op t laagste niveau....t lampje brand nog net niet denk ik...

Bij 3970 moet ik terug...dan brandt t lampje olielampje allang...
 
Bij mijn polo hebben ze bij 2970km de olie gewogen en bijgevuld nu staat ie op 3680 en t peil staat helemaal op t laagste niveau....t lampje brand nog net niet denk ik...

Bij 3970 moet ik terug...dan brandt t lampje olielampje allang...

Lijkt wel een 2-takt. Ik had een peugeot van 2 jaar oud die iedere 800 km een liter wilde, daar maakte niemand zich er druk om :). Ik heb dan blijkbaar geluk gehad. Toen mijn auto geproduceerd werd heeft er el 8 weken op de productie van de motor gezeten omdat er problemen mee waren...
 
Zo, dat is echt kl*t* Marc. Ik begrijp je frustratie en je verdwenen vertrouwen. Wat nu te doen? Ik vrees wat Donna zei. Wellicht zou het nog kunnen helpen om zelf rechtstreeks PON te benaderen.
In ieder geval veel succes met het oplossen van dit zeer vervelende probleem!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik heb maandag (dan moet ik toch bij de dealer zijn voor de olieweging) een afspraak met de filiaalhouder...kan ik tenminste even mijn verhaal doen..zonder dat ik door een verkoper van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
 
Ik heb er nu ongeveer 7000 KM mee gereden en de eerste halve liter olie heb ik moeten bijvullen. Zal dus binnenkort naar de dealer moeten voor een volgende fles olie (de eerste was gratis) . De olie die ze adviseren is peperduur, dus enige coulance lijkt me hier wel op zijn plek. Ik rij erg rustig met mijn GTI, dus het olieverbruik kan niet aan mij toegeschreven worden. Ik koop al jaren nieuwe Hot hatches, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mijn vorige was een Swift Sport (ik heb hem nog) en daar heb ik in 5 jaar nog geen milliliter olie bijgevuld. (PS. wel vreemd dat er in de media aandacht is voor de distributieketting maar niet voor het olieverbruik)
 
Dat komt allemaal nog...ik heb voorpeld dat dit een debacle word voor VW..

Nou ben ik mijn hele (auto) leven een toegewijd VAG aanhanger geweest maar dit heeft mijn vertrouwen in het merk helemaal naar de bodem gebracht.
Vooral de manier waarop er door de dealer en PON mee omgegaan is..ALs het nou een Suzuki Swift had geweest (no offence!) dan zou ik zeggen oke,maar deze polo kost bijna 3x zo duur....

Dan mag je een topproduct verwachten en dat verwacht ik ook voor zoveel geld....maar langzamerhand begin ik me te realiseren dat het allemaal een goed in elkaar gezette illusie is..de kwaliteit van VW gaat hardlopend achteruit..

DAT is MIJN conclusie.
 
Dat komt allemaal nog...ik heb voorpeld dat dit een debacle word voor VW..

Nou ben ik mijn hele (auto) leven een toegewijd VAG aanhanger geweest maar dit heeft mijn vertrouwen in het merk helemaal naar de bodem gebracht.
Vooral de manier waarop er door de dealer en PON mee omgegaan is..ALs het nou een Suzuki Swift had geweest (no offence!) dan zou ik zeggen oke,maar deze polo kost bijna 3x zo duur....

Dan mag je een topproduct verwachten en dat verwacht ik ook voor zoveel geld....maar langzamerhand begin ik me te realiseren dat het allemaal een goed in elkaar gezette illusie is..de kwaliteit van VW gaat hardlopend achteruit..

DAT is MIJN conclusie.


Mijn Swift Sport koste in 2007 ook rond de 20K. Elke keer als ik een andere auto koop dan probeer ik ook een ander merk uit. Ik heb dus in alle jaren dat ik in de rondte chauffeur, de nodige merken onder mijn kont gehad. Eén ding is me intussen wel duidelijk, de Japanse merken zijn over het algemeen iets betrouwbaarder dan hun Europese tegenhangers. Daarentegen is bijvoorbeeld mijn Polo een stuk mooier afgewerkt en zijn er betere materialen gebruikt. Bij de SSS hebben ze vele simpelere techniek gebruikt, een simpel ongeblazen blokje zonder poespas en een eenvoudige handbak. Bij VW hebben ze bij de GTI daar tegenover de grenzen van de techniek opgezocht en daarmee een heerlijk rijdende, snelle 'en voor het vermogen' zuinige auto op de weg gezet. Toen ik de GTI bestelde wist ik dat ik een auto had gekocht, die geavanceerd was en dat ie daardoor wat meer aandacht en liefde nodig zou hebben. Maar wat ik nu aan olieverbruik mee maak en wat me in toekomst nog ga tegenkomen. Ik houd mijn hart vast....
 
Dat zou ik zeker doen,vergeet niet de DSG problemen,Distributiekettingen,ontstekingsproblemen gaskleppen die niet goed zijn...allemaal van de Polo wat ik totnutoe ben tegengekomen...
 
Meld ik me aan om is even leuk rond te kijken naar ervaringen en velgen voor onder mijn aanstaande Polo gti, kom je dit tegen.
*slik* i keep my fingers crossed. De wagen wordt week 22gebouwd. Kortom zo hebben nog even om snel modificaties door te voeren;)
ik wilde hem al snel laten chippen bij JD, maar als ik dit zo lees ga ik eerst maar aankijken hoe de motor zich houd ivm garantie.

Zelf geloof ik overigens niet in rustig inrijden. Hoogstens de eerste pas honderd kilometer om keringen te laten zetten.
Wel pro warm rijden en af laten koelen (nadraaien turbo)
Niemand dikkere olie geprobeerd?
Ik zweerde zelf altijd bij motul 300V (echter geen longlife)
 
Zelf geloof ik overigens niet in rustig inrijden. Hoogstens de eerste pas honderd kilometer om keringen te laten zetten.
Wel pro warm rijden en af laten koelen (nadraaien turbo)
Nadraaien voor de turbo is niet nodig: de olie + fan blijven zoiezo bij staan wanneer je de auto uitzet.

Niemand dikkere olie geprobeerd?
Ik zweerde zelf altijd bij motul 300V (echter geen longlife)


Longlife is waterdun, en heeft alleen zin als je 'veel' km per jaar maakt, ik geloof dat de grens op 50.000 per jaar lag. Wij rijden zo'n 25k km per jaar per auto. Onze vw's rijden niet meer op longlife.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!