Olie problemen 6r Gti

Ha nou ik heb thuis nu wel genoeg olie staan in de berging, kreeg 3 liter Shell mee vorige maand om naar Oostenrijk te gaan.
Toen toch maar besloten om met onze andere auto te gaan rijden..
Nee het opgepakt wil zeggen de inruil en met Pon onderhandelen voor een goede oplossing.
Ik wilde toen de Beetle 1.4 sport maar de levertijd is ruim 7 maanden dus kwam Pon met de 2.0tsi met dsg om de hoek.
 
Dat is dan wel weer netjes geregeld ja!

Er is gewoon geen oplossing voor het olieprobleem, ook de nieuwe zuigers + veren schijnen niet het gewenste resultaat te geven. Het zit hem ergens anders in, de een heeft er geen last van, de ander een beetje, en jij heel erg. 7 liter in 8000 km is natuurlijk absurd. Je wilt niet weten hoe je kleppen eruit zien, zoiets gaat nooit lang mee. Alles cokest dicht.
 
Wat mij opvalt is dat er op andere fora (Skoda en Seat) nauwelijks gesproken wordt over het olieverbruik van bv. de Fabia RS of de Seat Ibiza fr of Cupra. Dat zijn toch dezelfde motoren? Iemand die daar wat meer inzicht in heeft?

Mijn GTI gebruikt ongeveer 1 liter op 4000 km (na 6000 km)
 
Mijn GTI lust ook wel een slok olie. Wordt nu aan gewerkt. Is nog garantie. Ik vraag mij af wat dat hoge oliverbruik met je katalysator doet; daar gaat al die olie-roet toch ook doorheen. Raakt die niet verstopt ofzo?
 
Alles raakt op een gegeven moment verstopt. Ik heb al een keer mijn katalysator lampje zien branden.

Ik heb nog wel een foto ergens van een 3000 km jong 1.4 TSI GTI blok die uit elkaar ligt, je schrikt je rot hoe goor de kleppen al zijn!
 
Mijn GTI lust ook wel een slok olie. Wordt nu aan gewerkt. Is nog garantie. Ik vraag mij af wat dat hoge oliverbruik met je katalysator doet; daar gaat al die olie-roet toch ook doorheen. Raakt die niet verstopt ofzo?

Wat gaan ze er nu precies aan doen als ik vragen mag?

Ben ondertussen maar naar een andere dealer gegaan omdat degene waar ik de auto heb gekocht mij aan het lijntje houdt. Kwam er in het kort op neer dat ik niet zo moeilijk moest doen, want de olie werd tenslotte gratis bijgevuld en de auto zit nog in de garantie.... Bij de andere dealer zijn ze nu de olie aan het wegen om een dossier op te bouwen. Ben heel benieuwd wat daar uitkomt.

Ik hoop dat het verbruik eindelijk eens wordt opgelost, anders ga ik toch maar kijken voor een andere auto. Het probleem met het panoramadak dat rammelt/kraakt als een gek hebben ze ook nog niet verholpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren bij de dealer geweest.....beetje triest, maar toch maar eens mijn pa mee genomen, (wij hebben namelijk als gezin daar in één jaar tijd een golf gti, polo bluemotion en en polo gti nieuwe gekocht daar) om te kijken of we wat meer druk kunnen zetten op de huidige problemen op te lossen.
Wat nu het geval is dat mijn auto aankomende maandag daar naar toe gaat en ze de olie gaan wegen die erin gaat, over een x aantal km moet ik terug komen en dan gaan ze de olie eruit halen en deze gaan ze ook wegen....zo kunnen ze een belans op gaan maken over het verbruik. Als hier uit blijkt dat de polo meer dan 0.5 L op 1000km vebruikt gaan ze er wat aan doen.
Alleen lees ik nu een hele hoop berichten dat er nog niet een "echte " oplossing is voor is....hier iemand meer info daarover??
 
Wat gaan ze er nu precies aan doen als ik vragen mag?

Ben ondertussen maar naar een andere dealer gegaan omdat degene waar ik de auto heb gekocht mij aan het lijntje houdt. Kwam er in het kort op neer dat ik niet zo moeilijk moest doen, want de olie werd tenslotte gratis bijgevuld en de auto zit nog in de garantie.... Bij de andere dealer zijn ze nu de olie aan het wegen om een dossier op te bouwen. Ben heel benieuwd wat daar uitkomt.

Ik hoop dat het verbruik eindelijk eens wordt opgelost, anders ga ik toch maar kijken voor een andere auto. Het probleem met het panoramadak dat rammelt/kraakt als een gek hebben ze ook nog niet verholpen.


Mijn polo heb ik de eerste weken zonder gekraak rond gereden....naar een poos begon er wat te rammelen/kraken, bij de dealer geweest en die hebben niks kunnen vinden en zeiden dat het kwam door het stugge onderstel daardoor tordeerd de koest meer en hoor je het raam in de rubbers wringen TOP ZO'N DAK!

wederom een - puntje voor de polo
 
Geen idee hoe oud je Polo is Martijn, maar als deze in 2010 gebouwd is kan het zijn dat je de update hebt gemist en dat je zuigerveren vervangen moeten worden. Dit was bij mij de oplossing (dronk ruim een liter per 1000 km).
 
Ik heb vorige week weer de olie moeten bijvullen,net nadat ik hier had gezged dat het nog niet moest...lampje ging weer aan in het dash.

Dus ik moest bij 1140km een liter bijvullen en nu bij 2240 km weer een liter...ik wil de Polo nu dus teruggeven aan de garage want ik heb geen vertrouwen meer in de wagen..

En een wagen waaraan alles versleuteld is wil ik ook gewoon niet voor mijn dure geld...welke tips hebben jullie voor me?

Het ergste vind ik dat ik hierover uitgebreid met de garage gemaild heb VOOR de aankoop en ik werd gerustgesteld dat het probleem ondervangen zou zijn.

nou niet dus...helemaal kut gewoon...en dat voor een wagen van 29000 euro...echt zwaar kloten vind ik dit.
 
Wees gelukkig....ik wil hem dus gewoon teruggeven.....word zodirect teruggebeld door de dealer.

*edit* zojuist gebeld met de melding dat het bij deze motoren bij 10.000km "over" zou gaan...nou daar trap ik dus niet in...onze polo staat volgende jaar pas op 10.000km....

Stel dat het dan NIET overgaat dan zit ik met een oliezuipende boot die ik niet wil...maar goed hij gaat overleggen met de chef en ik word morgen teruggebeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinklaar onzin verhaal is dat. Iets waar ze zich weer achter kunnen verschuilen. Mijne verbruikt exact hetzelfde na 13.000km.

1 liter per 1000km is gewoon ABSURD veel. Levensduur van je Polo is dan ook echt wel een heel stuk korter als je hier gewoon mee zou doorgaan.

Druk op de ketel zetten bij die gasten! Niet mee akkoord gaan!
 
Succes, Marc! Lijkt me echt niet prettig, een auto die zo ontzettend veel olie gebruikt. En vind ik dat echt niet normaal, zo'n hoog verbruik.

Tot nu toe blijft het oliepeil bij mij (na +- 1250 km) gelukkig heel stabiel staan op dezelfde stand als bij aflevering.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Was ff vergeten te melden...de directeur van de dealer aldaar zei dat de fabriek "ermee bezig is" om het p[robleem op te lossen en dat het waaschijnlijk ligt aan de carterventilatie icm de gasklepstand...komplete onzin natuurlijk...

Ik heb gezegd dat de wagen absoluut retour gaat als het meer is dan een softwarematige aanpassing...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!