Nog geen navigatie update mei 2016 beschikbaar, wel een leuke tool.

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Normaliter verschijnen de Navigatie updates in mei en november van elk jaar maar tot op heden nog geen navigatie update te vinden via de links op de Nederlandse VW site. Dus maar even in Deutschland gekeken. Ook daar nog geen update beschikbaar maar wel een leuk stukje software voor zowel PC als MAC dat automatisch controleert op kaart-updates.

Doe er al dan niet je voordeel mee
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Laatst met een grote beurt van moeders 6C hebben ze kaarten wel geupdate (de onderdelen van de terugroepactie waren nog niet binnen, zodoende gratis update gekregen), welke versie er nu op staat weet ik niet.
Laats beschikbare versie voor de discover media is op het moment van dit schrijven de versie van November 2015: 3G0.919.866.M 0521 ECE 2016
 
Normaliter verschijnen de Navigatie updates in mei en november van elk jaar maar tot op heden nog geen navigatie update te vinden via de links op de Nederlandse VW site. Dus maar even in Deutschland gekeken. Ook daar nog geen update beschikbaar maar wel een leuk stukje software voor zowel PC als MAC dat automatisch controleert op kaart-updates.

Doe er al dan niet je voordeel mee
Volgens de Nederlandse VW website is de nieuwe navigatie update er ... klik hier
Wel grappig om te melden is dat de eerder genoemde update tool nog geen melding van de nieuwe versie maakt.
 
Volgens de Nederlandse VW website is de nieuwe navigatie update er ... klik hier
Wel grappig om te melden is dat de eerder genoemde update tool nog geen melding van de nieuwe versie maakt.
Update gedownload en geïnstalleerd, eerste indruk is OK.
Straks maar eens ff een stukje mee sturen en kijken of het allemaal werkt.
 
Nieuwe firmware laten installeren en toen was de discover media stuk
Nieuwe firmware?
Laten installeren?

Het enige wat ik geüpdatet heb is de software op het SD kaartje.
De firmware zit in het apparaat zelf en kan je zelf, voor zover ik weet althans, niet zelf updaten.

Als je dat hebt laten doen, dan die partij daarvoor ook aansprakelijk stellen.
 
Nieuwe firmware?
Laten installeren?

Het enige wat ik geüpdatet heb is de software op het SD kaartje.
De firmware zit in het apparaat zelf en kan je zelf, voor zover ik weet althans, niet zelf updaten.

Als je dat hebt laten doen, dan die partij daarvoor ook aansprakelijk stellen.
Nee, zo nu en dan viel de stuureenheid uit. Dealer heeft hem voorzien van nieuwe firmware, waarna hij helemaal niets mee deed. Opgestuurd na pon voor onderzoek. Is gelukkig onder garantie afgehandeld, Normaal zou dit rond de 2300 euro gaan kosten. Ze moeten dit apparaat specifiek voor jou auto programmeren. Een heel karweitje dus
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Nee, zo nu en dan viel de stuureenheid uit. Dealer heeft hem voorzien van nieuwe firmware, waarna hij helemaal niets mee deed. Opgestuurd na pon voor onderzoek. Is gelukkig onder garantie afgehandeld, Normaal zou dit rond de 2300 euro gaan kosten. Ze moeten dit apparaat specifiek voor jou auto programmeren. Een heel karweitje dus
Mooi dat het zo opgelost is ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr. Blue
Nog een vraag over dat updaten:
Ik wil mijn systeem updaten, heb de Discover media gen2, nou heb ik die 2 bestanden gedownload die op de vw site staan.
Vervolgens uitgepakt op een lege sd-kaart, alleen vraagt hij op een bepaald moment of ik een bestand wil vervangen/overslaan etc.
Wat moet ik hier mee doen?

Of hoe doen jullie de update?
 
Volkswagen  Polo 6C Bluemotion  1.4 TDI 75pk 
Nog een vraag over dat updaten:
Ik wil mijn systeem updaten, heb de Discover media gen2, nou heb ik die 2 bestanden gedownload die op de vw site staan.
Vervolgens uitgepakt op een lege sd-kaart, alleen vraagt hij op een bepaald moment of ik een bestand wil vervangen/overslaan etc.
Wat moet ik hier mee doen?

Of hoe doen jullie de update?
Zomaar een lege SD kaart gaat sowieso niet werken, je moet je originele VW SD kaart gebruiken.
Middels de tool uit de link kan je eventueel eerst een backup maken, daarna moet je de kaart formatteren en dan de gedownloade bestanden uitpakken op de VW SD kaart.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!