Voorstellen Nigelkosterr - Polo AW GTI stage 3 +

Nog iets anders. Heeft een Polo GTI een sper? Lijkt me anders wel een overweging waard met het vermogen dat je dadelijk hebt.
Alleen de 7 Clubsport en TCR hebben een mechanische sper. Polo heeft een elektronisch gestuurde, wat gewoon inhoudt dat gas wordt ingehouden en de remmen aan worden getikt.
Er is wel een sper te krijgen voor de DQ250 van de Polo, kosten voor alleen de sper zelf dik over de 2000 euro en dan moet de bak er nog af + het coderen na die tijd zodat je elektronische spul niet de boel in de war gaat sturen. Kun je beter een CS of TCR halen voor dat geld.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Sper systeem loopt uit van 1100-1600 euro. Monteren kunnen we zelf wel. Dus voor onder 2000 euro is hij gemonteerd en al. Snap als je dit laat doen dat je het dan wel kwijt bent. Maar doe alles zelf, ook met wat er nu opkomt. Jongen hier had een offerte opgevraagd voor een standaard is38 wissel en niet eens alles wat ik had kwamen ze uit op 9000 euro. Echt belachelijk. Mijn totale plaatje inc tuning zit ik op zo’n 5500 euro. Dan is het nog wel een keer leuk om het risico te nemen .

Mijn voorkop zit er trouwens ook weer op, alles steenslag vrij laten maken tinten en kunstof delen mee gespoten.
 

Bijlagen

  • EDDD383D-E1E0-4795-ADE4-1F4EEC1100F9.jpeg
    EDDD383D-E1E0-4795-ADE4-1F4EEC1100F9.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 60
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
Mooie auto hoor,maar mij net ff te gek. Nu al problemen om michelin niet te veel te spekken door alweer nieuwe banden te moeten kopen.
En natuurlijk ook welkom op het forum.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik heb zeker een update!

De polo deed voor korte periode 363pk met hybrid turbo. Blok kon het ook aan. Alleen de ontsteking bleef een probleem met grotere turbo. Dus weer terug naar stage 2 gegaan 283pk. Aangezien ik dit te weinig vermogen vond en het verveelde. Een 2018 rs3 gekocht. Die ik inmiddels aangepast heb naar stage 2 met 550pk 700nm. Dus geen polo meer in m’n bezit!
 

Bijlagen

  • 7F8C5E82-EDAA-4F87-98B6-A9816BB9021B.jpeg
    7F8C5E82-EDAA-4F87-98B6-A9816BB9021B.jpeg
    246.8 KB · Weergaven: 79
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
Ik heb zeker een update!

De polo deed voor korte periode 363pk met hybrid turbo. Blok kon het ook aan. Alleen de ontsteking bleef een probleem met grotere turbo. Dus weer terug naar stage 2 gegaan 283pk. Aangezien ik dit te weinig vermogen vond en het verveelde. Een 2018 rs3 gekocht. Die ik inmiddels aangepast heb naar stage 2 met 550pk 700nm. Dus geen polo meer in m’n bezit!
Ennnnnnnnn uiteraard is die ook al gepoetst door the one and only @capszz aka mr Drewsmotion haha :smirk: :smirk:
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ik heb zeker een update!

De polo deed voor korte periode 363pk met hybrid turbo. Blok kon het ook aan. Alleen de ontsteking bleef een probleem met grotere turbo. Dus weer terug naar stage 2 gegaan 283pk. Aangezien ik dit te weinig vermogen vond en het verveelde. Een 2018 rs3 gekocht. Die ik inmiddels aangepast heb naar stage 2 met 550pk 700nm. Dus geen polo meer in m’n bezit!
Heel vet, en tof dat je nog even een update doet ook al is dat niet met een Polo haha! Zit zelf ook te kijken naar een facelift RS3, maar vind ze nog iets te duur na de prijsstijgingen van het chiptekort 2 jaar terug.

Wat was het probleem met de ontsteking? Heb je iets meer info over wat er gebeurde en eventuele diagnose ervan als dat is gebeurd?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
kregen te weinig ontsteking. Hebben van alles geprobeerd. Turbo leek ook wel weer en eigen leven te krijgen af en toe met pieken en dalen in turbo druk. Het blok heeft wel potentie alleen is nog nieuw. Maar was mij niet de moeite waard. Kon hem goed verkopen en dus een rs3 gekocht en dan kom je er wel achter dat je 4wd mist
 
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
misfires merk je vaak wel vrij makkelijk Stick Out Tongue
Na de supercharger swap op de Cooper S van mn vrouw had ik ineens ook een missfire.. Voor de swap hield de auto rond de 2500rpm even vermogen in, na de swap bleek dit een enorme missfire te zijn geworden. Mijn verklaring voor de missfire was een slechte kabel die pas is gaan doorslaan toen de verbrandingsdrukken zijn toegenomen door de hogere laaddruk. Hierdoor meer weerstand om t vonkje te maken en bleek dat de weg door het verouderde rubber van de bougiedop een stukje minder weerstand had.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
hebben alles geprobeerd, orginele bobines en bougies. Iridium bougies en apr bobines. Maar alles deed het zelfde met de hybrid turbo. Betere brandstof werd het wel beter van maar was nog niet alles. Was met de turbo alles of niks. Gewoon niet plezierig rijden. Dus heb er maar van af gezien. Wellicht is het in de toekomst beter te doen als er mee bekend over is.
 
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
hey allemaal,

Na een heleboel ge-googled te hebben kwam ik uiteindelijk toch wel hier uit op het forum, ik rij een 2019 polo ze gti ( foto bij gevoegd ) . Na toch enige tijd er in gereden te hebben met zo’n 250pk begon het vermogen toch wel te “vervelen” of laat ik zeggen het smaakte naar meer. Nu loopt het het en der toch echt uit één wat er uit de DKZA motor gehaald kan worden qua vermogen, dus wellicht is er iemand van jullie hier daar mij meer over kan vertellen? Ik heb 24/25 januari een afspraak staan bij van Vugt tuning. Voor hen is dit ook relatief nieuw.
Maar wat heb ik nu aan mijn auto gedaan :

Is38 hybrid oftewel deze turbo kan tot 525pk
Loba hpfp
Wagner tuning intercooler
Mst intake
Dv+
Hfs turbo muffler & elbow.
Apr bobines & bougies
Milltek catless downpipe + opf delete & catback.

Ik ben dus erg nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren bij de tuning, je ziet het uit een lopen van 350 tot 410 pk. Dus ik ben Benieuwd naar jullie mening of eventueel adviezen?

Mocht er interesse zijn heb ik na die data een Remus catback ter beschikking .
Hi Nigel, welkom !

Wat voor een dakspoiler heb jij achterop zitten?
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!