Voorstellen Nigelkosterr - Polo AW GTI stage 3 +

hey allemaal,

Na een heleboel ge-googled te hebben kwam ik uiteindelijk toch wel hier uit op het forum, ik rij een 2019 polo ze gti ( foto bij gevoegd ) . Na toch enige tijd er in gereden te hebben met zo’n 250pk begon het vermogen toch wel te “vervelen” of laat ik zeggen het smaakte naar meer. Nu loopt het het en der toch echt uit één wat er uit de DKZA motor gehaald kan worden qua vermogen, dus wellicht is er iemand van jullie hier daar mij meer over kan vertellen? Ik heb 24/25 januari een afspraak staan bij van Vugt tuning. Voor hen is dit ook relatief nieuw.
Maar wat heb ik nu aan mijn auto gedaan :

Is38 hybrid oftewel deze turbo kan tot 525pk
Loba hpfp
Wagner tuning intercooler
Mst intake
Dv+
Hfs turbo muffler & elbow.
Apr bobines & bougies
Milltek catless downpipe + opf delete & catback.

Ik ben dus erg nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren bij de tuning, je ziet het uit een lopen van 350 tot 410 pk. Dus ik ben Benieuwd naar jullie mening of eventueel adviezen?

Mocht er interesse zijn heb ik na die data een Remus catback ter beschikking .
 

Bijlagen

  • 31A84E0E-94A3-4337-8AAC-41185E930D09.jpeg
    31A84E0E-94A3-4337-8AAC-41185E930D09.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 115
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_ en capszz
Welkom op het forum, heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er is heel veel over te vinden op het forum. Ik heb geen oordeel over van Vugt Tuning, maar er zijn VAG gespecialiseerde tuners, die heel veel ervaring hebben met het tunen van jouw auto. Persoonlijk zou ik daar een keuze uit maken. Leuk die cijfers met PK's maar denk dat het de kunst wordt, om ze ook op het asfalt te krijgen met alleen voorwiel aandrijving. Leuk project zo! Houd je ons op de hoogte?
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Welkom op het forum!
Voor wat betreft je vraag kan ik wel een duit in het zakje doen denk ik. Er is een tijd een groepje geweest die ook in een Telegram groep zat waar ook iemand in zat met een hybride is38. Ding liep volgens mij rond de 380pk en heeft het niet heel lang volgehouden. Daarna motorswap gedaan en doorverkocht.
Het probleem met deze motoren is dat je met de miller-cycle zit en er echt pis voor olie in gaat die veel te dun is. Het valt of staat uiteraard altijd met hoe je er mee rijdt (en die andere kerel was echt 24/7 aan het beuken), maar deze motoren zijn gewoon niet heel erg goed te tunen zonder dat het uiteindelijk allemaal stuk loopt. Ook de versnellingsbak is, alhoewel het een DQ250 is, niet de allerbeste uitvoering ervan. Waarschijnlijk ga je op het punt waar jij met je tuning op komt behoorlijk wat slip hebben in de koppeling zelf, en als het daar niet is dan wel op je voorwielen. Dit is dan weer op te lossen door een mechanische sper in je bak te drukken a 2500 euro exclusief inbouwen, maar je moet het er maar voor over hebben. Een TCR/Clubsport heeft al een sper van zichzelf.
Al met al heb ik er ook over nagedacht maar neem ik genoegen met de +-290pk en +-500nm die er nu op zit, rap zat en enigszins fatsoenlijk op de weg te krijgen. Voor het betere sleurwerk beter inruilen op een 7.5R of (R)S3. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ben wel erg benieuwd hoe het gaat worden!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Gave auto, leuke modificaties! Net zoals @LevendStratego aangeeft, zou ik er niet veel verder mee gaan.
Zoek een gepaste koper, krijg grotendeels je geld terug en koop een auto die 'echt' gebouwd is op performance.

Mijn Polo heeft nu 330pk en 450nm, maar met een elektronisch differentieel (de nét niet versie van mechanisch) krijgt ook maar net het vermogen op de weg.
Dat is dan al met bredere en A-merk banden. Dus doe je dit in een auto zonder sperdifferentieel dan krijg je het niet 'fijn' op de grond.

Ohja, welkom op het forum! Vooral updates posten over de toekomst van de auto, mocht je daar interesse in hebben natuurlijk.
 
Gave auto, leuke modificaties! Net zoals @LevendStratego aangeeft, zou ik er niet veel verder mee gaan.
Zoek een gepaste koper, krijg grotendeels je geld terug en koop een auto die 'echt' gebouwd is op performance.

Mijn Polo heeft nu 330pk en 450nm, maar met een elektronisch differentieel (de nét niet versie van mechanisch) krijgt ook maar net het vermogen op de weg.
Dat is dan al met bredere en A-merk banden. Dus doe je dit in een auto zonder sperdifferentieel dan krijg je het niet 'fijn' op de grond.

Ohja, welkom op het forum! Vooral updates posten over de toekomst van de auto, mocht je daar interesse in hebben natuurlijk.
Thanks voor je reactie! Ik heb ook een WRC gehad met 390pk. En dit was ook echt waanzin. Ik vind helaas de golf geen mooie auto om te zien. Dus denk dat het in de toekomst gewoon een engine swap gaat worden. Dif kan altijd nog aangepast worden. 24/25 gaan we naar van Vugt en kijken wat er haalbaar is. Hou jullie zeker op de hoogte!
 
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en JelleR
Thanks voor je reactie! Ik heb ook een WRC gehad met 390pk. En dit was ook echt waanzin. Ik vind helaas de golf geen mooie auto om te zien. Dus denk dat het in de toekomst gewoon een engine swap gaat worden. Dif kan altijd nog aangepast worden. 24/25 gaan we naar van Vugt en kijken wat er haalbaar is. Hou jullie zeker op de hoogte!
Dan vraag ik me toch wel af waarom je die verkocht of weggedaan hebt. Dat is precies waar je naar op zoek bent lijkt mij zo? Of zie ik iets over het hoofd Stick Out Tongue .
 
Thanks voor je reactie! Ik heb ook een WRC gehad met 390pk. En dit was ook echt waanzin. Ik vind helaas de golf geen mooie auto om te zien. Dus denk dat het in de toekomst gewoon een engine swap gaat worden. Dif kan altijd nog aangepast worden. 24/25 gaan we naar van Vugt en kijken wat er haalbaar is. Hou jullie zeker op de hoogte!
Polo AW met RS3 blok? Big Grin
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Nigelkosterr
Intercooler en milltek van het weekend gemonteerd, en turbo is binnen . Volgende week maandag afbouwen.
 

Bijlagen

  • 2577A7E0-B00D-45E8-8EEE-654A9E3792EC.jpeg
    2577A7E0-B00D-45E8-8EEE-654A9E3792EC.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 64
  • 855838B8-37E6-47AA-95B6-3369A1B8226B.jpeg
    855838B8-37E6-47AA-95B6-3369A1B8226B.jpeg
    2 MB · Weergaven: 64
  • 34AE46B3-F532-4CA9-8396-05C15A6621AB.jpeg
    34AE46B3-F532-4CA9-8396-05C15A6621AB.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 64
Volkswagen  Polo aw gti  2.0 tsi 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: Davyk en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!