Nieuw op dit forum: PoloDrenthe 6R 1.2 TDI

Hallo, goedenavond.

Ik heb sinds vorige een VW Polo 1.2 TDI Bluemotion uit 2011. Rij bijna 1000 km in de week en zuinigheid is dan wel belangrijk ! Hiervoor had ik een Renault Twingo 1.5 DCI en die trok lekker door en hierdoor had je ook gevoel dat je snel moest optrekken enzo en natuurlijk hoort daarbij het verbruik... ik reed gemiddeld 1:16/17 en dan kon ik maar 600/650 km max op 1 tank rijden. Aangezien ik zoveel rijd, in 8 maanden denk ik al wel 40.000 km, wou ik graag wat meer comfort zuiniger rijden. Na een beetje rondgekeken te hebben uitgekomen bij een Polo TDI BM. Staat op dit moment 180.000 km op de teller en ik moet hem nog naar de VW dealer brengen voor een beurt want wil dit wel gewoon bij de VW dealer laten doen.

Afgelopen week was er iemand zo grappig om een kras te maken op mijn auto en geen gegevens achter te laten dus ging op zoek naar oplossingen en kwam op dit forum iets tegen. Helemaal vergeten om aan te melden en te kijken of jullie nog tips hadden maar hierbij heb ik me aangemeld !

Zoals veel jongeren, en denk stiekem ook wel volwassen mensen, houden niet zo van een standaard auto en ik dus ook niet. Ik wil wel een paar dingen veranderen aan mijn Polo maar ik heb 2 linkerhanden dus alle tips en trucs zijn handig als jullie die hebben voor mij ! Hieronder een lijstje van wat ik wil veranderen:
- Sierstukje
- Andere lampen (mogelijk LED?)
- Andere velgen (schade aan deze velgen...)
- Misschien iets met VCDS? (Als dit mogelijk is op 1.2 BM)

Verder nog niet echt ideeën zo die in mij opkomen maar als jullie nog ideeën hebben ofzo dan hoor ik het graag ! Foto/s volgen dit weekend na de poetsbeurt

Mvg,
PoloDrenthe
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
welkom op het forum! er zijn genoeg dingen te veranderen. ook met wat minder kennis. lees je rijk hier en gij zult leren.

maar voor nu een foto? (daar zijn we dol op)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
welkom op het forum! er zijn genoeg dingen te veranderen. ook met wat minder kennis. lees je rijk hier en gij zult leren.

maar voor nu een foto? (daar zijn we dol op)
Ik zal vanmiddag ff een foto maken, helaas geen mooi weer en heb nog geen mooie kiekjes kunnen schieten ervan maar vanmiddag komen de eerste foto's
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Goedenavond,

Ik stel hier meteen mijn eerste vraag ! Ik had al aangegeven een sierstukje erop te willen zetten maar vgm is dat niet mogelijk met de achterkant die ik nu heb. Ik heb namelijk geen uitsparing voor een sierstukje. Moet ik hiervoor een compleet nieuwe bumper achter of alleen een andere diffuser eronder zetten? en morgen komen btw de foto's online, vandaag drukke dag gehad
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Welkom hier!

Goedenavond,

Ik stel hier meteen mijn eerste vraag ! Ik had al aangegeven een sierstukje erop te willen zetten maar vgm is dat niet mogelijk met de achterkant die ik nu heb. Ik heb namelijk geen uitsparing voor een sierstukje. Moet ik hiervoor een compleet nieuwe bumper achter of alleen een andere diffuser eronder zetten? en morgen komen btw de foto's online, vandaag drukke dag gehad

Je kunt er een andere achterbumper op zetten, hoeft niet. Er zijn sierstukjes met een hoek erin, waardoor het wel past. Als je googelt op 'sierstukjes' kom je een aantal website's tegen welken deze verkopen.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Hey goeiedag !
Afgelopen dagen weg druk gehad met werk dus geen tijd gehad voor een foto ! Vandaag gelukkig vrij dus wat foto's gemaakt !

IMG_1847.JPG IMG_1848.JPG IMG_1849.JPG IMG_1853.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1852.JPG
    IMG_1852.JPG
    514.5 KB · Weergaven: 94
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Dagje werken zit er weer op dus even wat tijd gestoken in het vernieuwen van mijn auto. Nu zat ik ook op ebay te kijken voor leuke onderdelen en ik zag daar dat er 2 verschillende soorten bumpers zijn !
Dit is de versie die ik heb, geen uitsparing voor een sierstukje
$_12.JPG

Dit is eigenlijk wat ik wil !:
bumper polo 6r.jpg
Maar om nou een hele nieuwe bumper te kopen en te laten spuiten vind ik zonde. Maar als ik alleen dat onderste stukje kan vervangen dus dat het er zo uit komt te zien:"
bumper polo 3.JPG

Zou zo iets mogelijk zijn? Ik hoef niet zoals op het laatse plaatjes van die rode dingetjes op mn bumper hah
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Dagje werken zit er weer op dus even wat tijd gestoken in het vernieuwen van mijn auto. Nu zat ik ook op ebay te kijken voor leuke onderdelen en ik zag daar dat er 2 verschillende soorten bumpers zijn !
Dit is de versie die ik heb, geen uitsparing voor een sierstukje
$_12.JPG

Dit is eigenlijk wat ik wil !:
bumper polo 6r.jpg
Maar om nou een hele nieuwe bumper te kopen en te laten spuiten vind ik zonde. Maar als ik alleen dat onderste stukje kan vervangen dus dat het er zo uit komt te zien:"
bumper polo 3.JPG

Zou zo iets mogelijk zijn? Ik hoef niet zoals op het laatse plaatjes van die rode dingetjes op mn bumper hah

Welkom!

Gat (uitsparing) kan je (laten) doen bij een goeie uitlaten-boer. Denk alleen niet dat het heel mooi is op de standaard bumper. Bluemotion uitlaat loopt een klein stukje in een boog af naar beneden dus zal er een stuk afgezaagd moeten worden en daarna het sierstuk erop lassen.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Welkom!

Gat (uitsparing) kan je (laten) doen bij een goeie uitlaten-boer. Denk alleen niet dat het heel mooi is op de standaard bumper. Bluemotion uitlaat loopt een klein stukje in een boog af naar beneden dus zal er een stuk afgezaagd moeten worden en daarna het sierstuk erop lassen.

Okee, ja ik had al gezien dat ik dan een stukje af moet zagen van de uitlaat en dan een sierstuk erop zetten. maar dat moet wel lukken. nu alleen nog een goede uitlatenboer vinden die er een gat in kan maken
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Van het weekend lekker vrij geweest en merkte dat mijn ruitenwissers veel lawaai maakten en beetje strepen achterlieten. Tijd voor nieuwe dus.
Geen bosch ruitenwissers want die waren op dus maar even ander merk gekocht.
IMG_1888.JPG

Ondertussen nog steeds bezig met de achterbumper. Ik kan natuurlijk een compleet andere achterbumper erop zetten en heb al zitten kijken, een gemiddelde bumper kost 150 eu, maar dan moet die nog worden overgespoten. Geen flauw idee wat dat zal kosten, zal waarschijnlijk ook wel 100 eu kosten. Maar zoals NickD al aangaf zou ik er een uitsparing in kunnen laten maken alleen ik heb het gevoel dat dat er niet al te mooi uit gaat zien... Dus ik zit een beetje in een dubio, een nieuwe bumper en laten spuiten of een uitsparing (wat wel goedkoper is). Kunnen jullie me helpen?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Oh dat ziet er harstikke tof uit ! Dat is een hele goede optie ! Daar wil ik wel een uur voor rijden voor zo iets moois !
Hartstikke bedankt voor je tip
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: graafie
Wel even bellen voor een afspraak. ;)

Ja komt goed ! Heb eerst even een mailtje gestuurd over ongeveer de kosten, denk iets sportiever geluid is ook niet verkeerd maar wil geen sjonnie geluid haha. Maar even kijken wat hun zeggen qua mogelijkheden en kosten ! En als ik daar info over heb ga ik zeker een afspraak maken
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!