Polo 6r 1.6 TDI
Polo 6r 1.6 TDI

Nico6rtdi's polo 6r 105 pk tdi

paar foto's van mijn witte 1.6 TDI
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
1.6 TDI highline
Kleur
candy white
Bouwjaar
2012
Beide klopt. Polo rijdt m'n vriendin vooral in, die werkt in Grootegast. Ik vooral en de Touran, en ik werk ook een paar dagen per week in dezelfde plaats.

Aan jouw profielfoto te zien heb je foto's gemaakt bij eibersburen ;)

Had ik het toch juist! Wel grappig, je ziet amper nette 6R Polo's hier en nu rijden er ineens 2! :) Zal even toeteren als ik je weer spot haha!
 
Hij is weer terug bij z'n baasje Big Grin
De teller is iets lager blijven steken dan de 200pk. Het voorlopige eindresultaat is tussen de 185 en 190 pk (uitdraai komt nog, dan weet ik het exact).
Opzich deed hij prima 190 pk, maar naar mening van Johan van Vught met iets teveel rook. Dus uiteindelijk een klein stukje terug gezet i.v.m. de rook en om de originele koppeling te sparen.
Om heel eerlijk te zijn boeit die laatste paar pk mij totaal niet op dit moment, hij gaat er flink hard vandoor, voor mijn gevoel stukken sneller dan mijn Golf 4 met 207 pk van 'vroegah'.
Daarbij heeft ie een superdik geluid als je hem wat verder doortrekt, wat alles helemaal gaaf maakt :)

De originele 288mm remmetjes houden niet enorm over met dit vermogen, dus dat wordt denk ik het volgende om naar te kijken (of eerst goede blokken monteren).
 
Om heel eerlijk te zijn boeit die laatste paar pk mij totaal niet op dit moment, hij gaat er flink hard vandoor, voor mijn gevoel stukken sneller dan mijn Golf 4 met 207 pk van 'vroegah'.
Daarbij heeft ie een superdik geluid als je hem wat verder doortrekt, wat alles helemaal gaaf maakt :)
Dat scheelt ook zo'n 200 kg. Klinkt lekker, begin (bijna) te twijfelen. In 2009 mijn Golf 4 ook door Johan laten aanpakken Stick Out Tongue
De originele 288mm remmetjes houden niet enorm over met dit vermogen, dus dat wordt denk ik het volgende om naar te kijken (of eerst goede blokken monteren).
Misschien een set 310mm een goede optie?

Welke FMIC heb je gebruikt?
 
Dat scheelt ook zo'n 200 kg. Klinkt lekker, begin (bijna) te twijfelen. In 2009 mijn Golf 4 ook door Johan laten aanpakken Stick Out Tongue

Misschien een set 310mm een goede optie?

Welke FMIC heb je gebruikt?

310 mm is zeker een optie! Als het goed is alleen brackets en schijven, dan moet t voldoende zijn. Had ze op mijn golf ook met ds2500 blokken, beviel erg goed.

T zal misschien stom klinken... Maar heb geen idee wat de exacte cijfers zijn. Ik verwacht rond de 360-360nm, dat doen andere ook. Intercooler weet ik ook niet, komt bij Vvt weg. Hij is iig een stuk groter :)
Zal nog wel even vragen naar uitdraai
 
  • Leuk
Waarderingen: 3errors
Ondertussen twee leuke dingen gevonden; set remmen van een Audi TT (310mm), dus die kunnen er binnenkort op. Verder een Golf 6 GTD stuur overgenomen. Hoop dat die 1 op 1 past.

Edit: bijna vergeten: de booskijkers zijn eraf, toch wel de belangrijkste upgrade van dit jaar. Helaas zat er kit onder, dus de koplampen laten polijsten. Lijkt stukken beter (zie profielafbeelding)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!