Navigatie SD kaart RNS310 v6

Is ook mede gedaan om piraterij tegen te gaan; de cd's zijn immers makkelijk te verspreiden. Volgens mij zet het systeem een controlebestand op de sd-kaart zodat het aan een hardwareapparaat gekoppeld wordt.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Vraagje
als ik nu dan een sd kaart met de nieuwst navigatie koop bij de dealer, kan ik daar dan ook nog muziek bijzetten , dit heb ik namelijk nu ook.
ik heb toen in de auto de cd op de sd kaart gezet , en er thuis via de computer 16 cd bij gezet.
weet iemand hoe dat zit?
ge marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Is ook mede gedaan om piraterij tegen te gaan; de cd's zijn immers makkelijk te verspreiden. Volgens mij zet het systeem een controlebestand op de sd-kaart zodat het aan een hardwareapparaat gekoppeld wordt.
Eigenlijk is dit belachelijk, als je een andere auto koopt en het kaartje mee wil nemen, kan dit dus niet. Het kaartje is jouw eigendom, maar in een andere auto onbruikbaar. Dit zouden ze toch ook niet met een muziek CD doen. Kun je het kaartje dan omruilen voor een nieuwe?
Een goede beveiliging dat je hem niet kan copieren op het kaartje ok, maar het verder onbruikbaar maken? Ik vraag mij af of dit wettelijk wel zomaar kan.
 
Eigenlijk is dit belachelijk, als je een andere auto koopt en het kaartje mee wil nemen, kan dit dus niet. Het kaartje is jouw eigendom, maar in een andere auto onbruikbaar. Dit zouden ze toch ook niet met een muziek CD doen. Kun je het kaartje dan omruilen voor een nieuwe?
Een goede beveiliging dat je hem niet kan copieren op het kaartje ok, maar het verder onbruikbaar maken? Ik vraag mij af of dit wettelijk wel zomaar kan.

ja eigenlijk heb je gelijk. iets soortgelijks heb ik met een TomTom-kaart gehad. Voor een vakantie in de VS een SD-kaart gekocht voor een mobiel tomtom-systeem. Apparaat gaat stuk en vanwege een bepaalde activatie kan ik die SD-kaart niet meer doorverkopen.....
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!