Na starten ga ruitenwissers vanzelf op interval en zijn niet uit te schakelen. Polo 2015

Polo 2015 TSI
Incidenteel na starten gaan ruitenwissers in Intervalstand. Niet meer uit te zetten. Ook niet als contact wordt uitgezet, sleutel verwijderd of zelfs als auto op en van slot wordt gezet. Even onnavolgbaar als dat het aangaat,gaat het op gegeven moment weer weg. In de afgelopen 7 maanden nu 3x voor gekomen. Wie weet raad?
 
VW  Polo  1,4 
Franklin,
U heeft wellicht gelijk. Ben niet zo bedreven mbt forum. Mijn naam is Mart en inmiddels al 60 jaar jong;) Natuurlijk is een vd hierboven gegeven adviezen geen verkeerde. De dealer zou mijn vraag moeten kunnen beantwoorden,helemaal juist zou je zeggen. Welnu uitlezen nu ruim een jaar geleden bracht niets aan het licht. Omdat deze storing heel incidenteel zich voordoet en even spontaan weer verdwijnt als dat deze komt, maakt het ook zeer moeilijk de vinger op de zere plek te leggen. Wat niet is, is niet meetbaar. Onze polo comfortline TIS is van 2015 en sinds een 1,5 jaar nu (schat ik) doet zich dit probleem voor. De laatste keer was ruim een half jaar geleden. Er is niets gewijzigd of aangebracht en door omstandigheden zeer weinig mee gereden. Tot op nu 6000 km. Gisteren deed het zich weer voor en heb ik 120km tegen de werkende re moeten aankijken. Eenmaal thuis ben ik internet eens gaan raadplegen en kwam ik alhier terecht . Op een gevonden schema hier kreeg ik zicht op de zekeringen en heb deze eruit gehad en weer ongedaan. Gedachte daarbij was zo dit circuit stroomloos te zetten en wellicht te resetten. Vanmorgen leek het lid weg te zijn,echter nu weer een soort van ander gedrag want nu ging zélfs onder het rijden de rw aan (overigens nog wel steeds in de intervalstand). Wij zijn nu nog een weekje op vakantie en bij thuiskomst toch maar weer een keer naar de deal3r, overigens deze gisteren nog even gebeld maar kon geen antwoord geven. Hoop stellig dat het nu weer even wegblijft maar ideeen en of tip zijn van harte welkom. Kan overigens nergens relais vinden , weet niet of het nog zo is als bij onze oude Polo waar een wiswas relais aanwezig was. Als er in dit model ook zo'n relais aanwezig is en ik zou hem weten te traceren, zou ik hem wellicht kunnen wegnemen en kijken of het probleem dan weg is.
Welnu,ik hoop met dit relaas een completer beeld te hebben gegeven. Groeten, Mart
 
VW  Polo  1,4 
Ik weet dat bij de Lupo de sleepcontacten in de richting aanwijzer vervuild raken en dan werken of de knippers niet. Of ze willen constant werken. Hoe dit bij de polo gedaan is durf ik niet te zeggen. Maar er bestaat een kans dat het exact het zelfde systeem is
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Johan, dank voor het meedenken. Ikzelf denk ook aan het relais . Lijkt mij het meest aannemelijk. Gezien de weinige keren dat wij met deze auto gereden hebben, kan er eigenlijk geen sprake zijn van slijtage. Overigens is het naar mijn mening wel zo dat gezien de ontwikkeling van de electronics deze uit 2015 stammende polo qua bedrading en opbouw van het elektrische circuit niet meer te vergelijken valt met een auto van 10 a 15 jaar geleden. Toen was een zekeringkast nog een unit waarop ook vaak alle relais waren terug te vinden. In veel gevallen wordt nu heel veel uit een regelmaat aangestuurd. In deze Polo zijn op de zekering kast in de auto noch in de motorrumte relais terug te vinden zoals dat vroeger het geval was. Ik had echter gehoopt en hoop nog steeds iemand op dit forum te treffen die met een soortgelijke polo als wij hebben, dezelfde ervaring heeft gehad.
 
VW  Polo  1,4 
Robin, ik kon de term BCM nog niet dus heb Google geraadpleegd. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat een vanuit een dergelijk apparaat wordt geregeld. Immers, waarom zou je in deze tijd van electronics nog steeds met allerlei losse componenten werken. Ik heb begrepen dat een BCM heel veel zaken aanstuurt waaronder ook de interval. Al met al zal het een moeilijke zaak worden de problemen te traceren, helaas is het zo dat als een elektronisch euvel zich niet voordoet,het ook niet meetbaar is. Begin er een hard hoofd in te krijgen. Dank u wel voor de input!
 
VW  Polo  1,4 
Ik heb het ook wel eens. Bij mij gaat dan tijdens het rijden opeens de ruitenwisser aan, maar blijft dan niet aan. Hij wist dan 1 of 2 keer ofzo. Eerst dacht ik dat het iets met de regensensor te maken had maar het komt ook voor bij kurkdroog/zonnig weer.
Ik erger er me niet aan dus heb tot nu toe nooit aktie ondernomen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!