MyPolo.nl Verbeteringen -> graag jouw input!

Johan

Beheerder
4,635
2
1,035
193
Beste leden,

Met het vernieuwde MyPolo.nl team en de aanstaande vernieuwde software willen wij alvast wat dingen voorbereiden voordat wij overgaan. In onze ogen is de structuur van het forum op dit moment niet geheel correct en vragen jullie een mening te geven welke (sub)forums overbodig zijn of welke je juist mist. Wellicht klopt de volgorde wel niet van de lijst met (sub)forums, bekijk het eens goed en geef aan wat er beter kan!

Zijn er (naast de MyPolo.nl stickers, ben ik echt mee bezig maar wil niet zo vlotten ;) ) nog zaken die je mist of graag wilt zien op MyPolo.nl?

Of zijn misschien nog problemen waar je tegenaan loopt (zowel de doorgewinterde forummers als de nieuwe leden) bij het gebruik van deze website? Wij horen het graag! (het euvel met gedraaide afbeeldingen is bekend en is hopelijk op te lossen met de nieuwe software)

Namens het team alvast bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Er zijn een aantal punten waarvan ik denk dat ze eventueel anders kunnen.

Ik denk dat er persoonlijk teveel subforums zijn. Sommige zijn denk ik niet zo belangrijk dat ze een “voorpagina” waardig zijn zo is het niet helemaal voor iedereen overzichtelijk. Er worden er veel tropics aangemaakt over het zelfde in verschillende sub forums. Ik denk dat dat al veel eenvoudiger moet kunnen. (Ik wil daar best in mee denken.)

Ik mis een apart voorstel tropic.
Ook dat word vaak ‘algemene praat’ praat gedaan en dat maakt die subforum onoverzichtelijk. (Vind ik) Voorstellen zou fijn zijn als het met als title vol uit geschreven zou worden (naam, type polo, uitvoering, ed.) merkte dat laatste tijd meerdere tropics “even voorstellen” heten. Dat maakt het best verwarrend.

Ik zie ook een sub tropics die voor nu (denk ik) geen waarde meer toe voegen aan het forum. Oa foto vd maand, pol vd maand, awards. Ed.
Zo zijn er nog wel meerdere tropics waar al een lange tijd weinig tot niets is gepost. En als daar geen nuttige/bruikbare informatie op staat zou ik ze zelf schrappen. (Mits daar natuurlijk een plan voor is.)

Zelf ben ik bereid om hier in mee te denken. Ik ziet nu op me telefoon.
Dus meekijken typen gaat nu wat lastig
Ik zal hier op terug komen morgen.

Met vriendelijke groet,
Michael.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Ikzelf zou het wel leuk vinden als de 'foto vd maand' iets terug zou komen.
Deze was namelijk al overleden toen ik erbij kwam en toen ik daar achter kwam vond ik het toch wel jammer.
Vind dat gezien hier zovaak wordt geroepen 'wij zijn gek op foto's' dat er zoiets wel bij hoort, alleen zal dat wel vanuit de admins moeten komen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Ik weet niet of er iets aan te doen valt maarrr ik irriteer me rot aan mensen die een account aanmaken vervolgens een vraag stellen of wat nodig hebben en niet eens even de moeite nemen zich voor te stellen.

Wellicht kun je alvorens je iets post een soort stappenplan creëren dat mensen een profielfoto uploaden en een topic maken waarin ze zichzelf voorstellen en hun auto. Zo kun je gerichter te werk gaan in plaats van dat er keer op keer gevraagd moet worden of iemand even wat wil vertellen over zijn of haar auto
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
plaatjes uploaden is vet vervelend, dit mag gebruiksvriendelijker gemaakt worden mvg
Heb je een kleine toelichting hierop?
Foto's bijvoegen als bijlage is enorm eenvoudig,
Bijvoegen in de foto galerij is een howto van,
maar eenmaal daar je weg in gevonden, ook dat heel makkelijk.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
bij het scrollen door het forum items, steeds dat zwarte balkje met het onderwerp, Ik vind dat lastig.

voor de shop misschien en idee stoffen geborduurde batch
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik weet niet of er iets aan te doen valt maarrr ik irriteer me rot aan mensen die een account aanmaken vervolgens een vraag stellen of wat nodig hebben en niet eens even de moeite nemen zich voor te stellen.

Wellicht kun je alvorens je iets post een soort stappenplan creëren dat mensen een profielfoto uploaden en een topic maken waarin ze zichzelf voorstellen en hun auto. Zo kun je gerichter te werk gaan in plaats van dat er keer op keer gevraagd moet worden of iemand even wat wil vertellen over zijn of haar auto

je kan eerst aanmelden verplicht maken dan pas na 5 berichten subforum toegankelijk maken voor de persoon vraag/koop/en verkoop bv
heb je wel een punt is leuk om te weten wie wie is en aar hij of zij in rijd
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Heb je een kleine toelichting hierop?
Foto's bijvoegen als bijlage is enorm eenvoudig,
Bijvoegen in de foto galerij is een howto van,
maar eenmaal daar je weg in gevonden, ook dat heel makkelijk.

wanneer je een privebericht hebt teriwjl je op je telefoon zit maar een plaatje uploaden op imgur teveel moeite is dus geen plaatje stuurt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Opschonen ledenbestand is geen goed idee, slapende leden zitten niemand in de weg.
Ook zijn er mensen die mischien een jaar probleemloos rijden met bv de polo en daarna toch het forum moet raadplegen.

En zo zijn er nog meer redenen te bedenken.
Mischien verkoop ik mijn polo wel en koop er over een jaar 1 terug.

En alle ideeën zijn welkom of ze nou goed zijn of niet en ook daar kunnen meningen over verschillen.
Vandaar ook een brainstorm topic.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben-67, Sal en capszz
Een idee posten is inderdaad waar ik om vroeg, als iemand dat een dom idee vindt prima (mag je van mij zelfs nog posten ook, al zou ik dat lekker over laten aan het team) maar de discussie erna gaat echt helemaal nergens over.

Om daar op in te haken, leden verwijderen heeft voor ons geen voordelen inderdaad. Wat er met financieel bedoel werd snap ik ook niet geheel, een sponsor betaald naar aantal pageviews en niet naar aantal leden.. tevens hoeven wij er gerust niet het meest haalbare uit te persen, zolang ik de rekeningen van domeinen/software er uit heb is dat al prima. Iedereen mag ook weten dat het overige in een spaarpot zit zodat wij mocht onze gratis hosting wegvallen dat ook betaald zou kunnen worden.

Tevens zit ik zelf ook wel eens op een forum (neem als voorbeeld Samsung voor support met fouten op je telefoon), als mijn account dan na 9 maanden verwijdert is en ik na 11 maanden weer een probleem heb zou ik het super irritant vinden als mijn account weg is..

Dan het punt vragen stellen zonder voorstellen; ik snap dat je als lid iemand sneller/leuker kan helpen als je wat meer info hebt over hem/haar diegene zijn/haar auto, maar zie het ook eens zo:

Bij een topic met problemen/vragen/info wordt MyPolo weer beter gevonden op Google als iemand een zoekterm invoert, hierdoor kan onze community wel groeien! Persoonlijk heb ik dan ook geen bezwaar als men zich niet voorstelt (al gaan we wel ons best doen dat te promoten) zolang ze maar wel genoeg informatie aanleveren om het probleem op te lossen / de vraag te beantwoorden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!