Motorruimte Polo AW schoonmaken?

zal maar net een stekker niet lekker afgedicht zijn
met warme motor afspuiten, en hij doet het 10 min later weer. de nieuwere motor zonder bougie kabels en dergelijken kunnen dit allemaal aan. waarom denk je als je een 2e hands auto koopt dat alles er onder de kap ook netjes uit ziet (mits bij een beetje bedrijf gekocht natuurlijk) niet omdat iemand hier met z'n tandenborstel 4 dagen op het zitten poetsen. maar om dat iemand met remmenreiniger en een hogedruk spuit dit in 5 min schoon blaast haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
met warme motor afspuiten, en hij doet het 10 min later weer. de nieuwere motor zonder bougie kabels en dergelijken kunnen dit allemaal aan. waarom denk je als je een 2e hands auto koopt dat alles er onder de kap ook netjes uit ziet (mits bij een beetje bedrijf gekocht natuurlijk) niet omdat iemand hier met z'n tandenborstel 4 dagen op het zitten poetsen. maar om dat iemand met remmenreiniger en een hogedruk spuit dit in 5 min schoon blaast haha
"Een beetje bedrijf" maakt helemaal niets schoon onder de motorkap, omdat ze niets te verbergen hebben. 9 van de 10 keer wordt dit gedaan om problemen/lekkages tijdelijk te verbergen.
 
Polo  6c  Verkocht 
"Een beetje bedrijf" maakt helemaal niets schoon onder de motorkap, omdat ze niets te verbergen hebben. 9 van de 10 keer wordt dit gedaan om problemen/lekkages tijdelijk te verbergen.
je hebt gelijk ze zetten een auto van 4 jaar oud in de showroom zonder daar iets aan te doen.... want anders denken mensen dat ze wat te verbergen hebben. jij heb de auto handel wel begrepen.. lekkages lopen naar onder dus daar kom je wel achter he. als jij een dik gepoetste auto van 30 ruggen gaat ophalen en je trekt de kap open welke er niet uit ziet ben je wel dik tevreden?.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en CrazyTurk
No offense beste @JM89, maar kennelijk ben ik niet de enige op wiens posts je op nogal passief agressieve toon reageert. Dat kan toch wel wat vriendelijker en meer inhoudelijk?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel en JensV
No offense beste @JM89, maar kennelijk ben ik niet de enige op wiens posts je op nogal passief agressieve toon reageert. Dat kan toch wel wat vriendelijker en meer inhoudelijk?
Het gene ik wilde zeggen staat hierboven. en komt duidelijk over met de inhoud en mening die ik er aan mee wilde geven dus dit is prima zo.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk
Jammer dat je het zo opvat, het was oprecht goed bedoeld. Bij het soort media waarop wij met elkaar communiceren, is het des te belangrijker je er rekenschap van te geven hoe dingen over (kunnen) komen. Zoals gezegd heb ik het dan niet over de inhoud, maar de toon. Doe er mee wat je wilt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
je hebt gelijk ze zetten een auto van 4 jaar oud in de showroom zonder daar iets aan te doen.... want anders denken mensen dat ze wat te verbergen hebben. jij heb de auto handel wel begrepen.. lekkages lopen naar onder dus daar kom je wel achter he. als jij een dik gepoetste auto van 30 ruggen gaat ophalen en je trekt de kap open welke er niet uit ziet ben je wel dik tevreden?.
Ik heb liever een motorruim die er eerlijk en as-is uitziet, zo dat je weet wat je hebt, dan eentje die onder de motorkap helemaal schoongepoetst en blinkend is. Dat wekt bij mij gelijk argwaan. En dan spreken we niet over een auto van 30 ruggen maar gewoon een 4e hands auto ergens op de hoek bij garage woekiewoekie als je begrijpt wat ik bedoel.

En je kan inderdaad best iets aan je arrogante toontje doen je lijkt wel een wijf
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Haha
Waarderingen: Jay511
Ik heb liever een motorruim die er eerlijk en as-is uitziet, zo dat je weet wat je hebt, dan eentje die onder de motorkap helemaal schoongepoetst en blinkend is. Dat wekt bij mij gelijk argwaan. En dan spreken we niet over een auto van 30 ruggen maar gewoon een 4e hands auto ergens op de hoek bij garage woekiewoekie als je begrijpt wat ik bedoel.

En je kan inderdaad best iets aan je arrogante toontje doen je lijkt wel een wijf
ja die woekiewoekiewoekie garages sla ik sowieso al over, net ongesteld geworden:kissingheart:
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Haha
Waarderingen: Allison6R
Hoe maken jullie de motorruimte van jullie Polo AW schoon?
Handleiding raadt het af..
Op internet lees ik bij andere auto's tuinslang dan met een APC of motorreiniger schoonmaken en daarna met een dressing bijwerken.
Op internet zie ik ook een filmpje van sonax dat zij een hogedrukreiniger gebruiken in de motorruimte van een Audi.
Ben nl. bang dat de electronica beschadigd raakt..

IMG_20200607_212616.jpgIMG_20200607_212616.jpg

Met Autoglym vinyl en rubber care krijg je hem ook met weinig werk goed schoon.
Toen ik de polo nog had heb ik dat eens gedaan.

11739591_740589276064617_1039647734_n.jpg11749676_740589279397950_662048100_n.jpg

Alles nat maken ( niet te overdreven ) en met Autoglym vinyl en rubber beetje benevelen.
Tijd laten drogen en afnemen.
 
Met Autoglym vinyl en rubber care krijg je hem ook met weinig werk goed schoon.
Toen ik de polo nog had heb ik dat eens gedaan.

11739591_740589276064617_1039647734_n.jpg11749676_740589279397950_662048100_n.jpg

Alles nat maken ( niet te overdreven ) en met Autoglym vinyl en rubber beetje benevelen.
Tijd laten drogen en afnemen.
Wow ziet er netjes uit zeg!
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: qwiznx
Wat word hier druk gedaan om een vraag “hoe je de motorruimte schoon kan maken”.

Ten 1e je hoeft er niet gereageerd te worden als je geen tip oid heb, dus de reactie waarom zou je dat doet heeft totaal geen toegevoegde waarde.

Dus vanaf nu ontopic en graag iets met toegevoegde waarde zoals @qwiznx bijvoorbeeld hier boven reageerde.

Maar waarom zou je dit doen? Omdat het er gewoon netter uit ziet.
Elke garage die een auto poetst spuit er even wat plastic shine op zodat het mooi oogt.
 
Laatst bewerkt:
Ik haal altijd een microvezeldoekje over de vieze delen en een plastic restorer over m'n luchtfilterhuis, het andere plastic en de motorafdekking (werkt echt goed!). Meer weet ik eigenlijk niet.

Vind het bij de oudere modellen (tuning dan) altijd erg mooi als de engine bay superclean is en de hele motorruimte meegespoten is, lekker glimmend en schoon! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Wat word hier druk gedaan om een vraag “hoe je de motorruimte schoon kan maken”.

Ten 1e je hoeft er niet gereageerd te worden als je geen tip oid heb, dus de reactie waarom zou je dat doet heeft totaal geen toegevoegde waarde.

Dus vanaf nu ontopic en graag iets met toegevoegde waarde zoals @qwiznx bijvoorbeeld hier boven reageerde.

Maar waarom zou je dit doen? Omdat het er gewoon netter uit ziet.
Elke garage die een auto poetst spuit er even wat plastic shine op zodat het mooi oogt.
Geen toegevoegde waarde, maar toch zelf ook de behoefte om hier wel weer inhoudelijk op te reageren..

Ik vind de waarom-vraag wel interessant en kan zeker wat toevoegen.
Er kunnen redenen zijn die een ander niet kent. Stel er waren meer redenen die niet alleen cosmetisch waren. Dan kan het nuttig zijn om die te weten en kan je opnieuw de afweging maken om na 40 jaar wel eens te beginnen met het schoonmaken van je motorruimte.

Niks mis met proberen te leren van een ander en vragen naar andere inzichten toch?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz en Rosinfield
Moet ik nou echt elk bericht verwijderen als ik vermeld ontopic?
De discussie zoals hierboven gaande loopt imo al uit verband en aangezien ik geen politie ben beëindigd ik hem alvast.

Ik snap jou punt en uiteraard kan je altijd vertellen aan iemand waarom hij of zij het beter wel kan doen.
Dat is ook totaal niet erg, een discussie op een forum ook niet, maar het moet geen eindeloze en imo zinloze discussie worden.

Dus bij deze“weer” ontopic
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik hou ook wel van een schone motor ruimte. Maar moet eerlijk toegeven dat ik het niet durf ivm elektrische storingen. Grote oppervlakten doe ik met een doek.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik heb jarenlang bij een poetsbedrijf gewerkt en daar deden we het altijd met de hogedruk reiniger, en nooit problemen gehad. Alleen voorzichtig doen met elektra en eventuele verdelers mochten die zichtbaar zijn. De rest kan er prima tegen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 gti 180pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!