Motorruimte Polo AW schoonmaken?

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Hoe maken jullie de motorruimte van jullie Polo AW schoon?
Handleiding raadt het af..
Op internet lees ik bij andere auto's tuinslang dan met een APC of motorreiniger schoonmaken en daarna met een dressing bijwerken.
Op internet zie ik ook een filmpje van sonax dat zij een hogedrukreiniger gebruiken in de motorruimte van een Audi.
Ben nl. bang dat de electronica beschadigd raakt..

IMG_20200607_212616.jpgIMG_20200607_212616.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik haal soms bij een wasbeurt die afdekkap van de motor af en die neem ik af met een sopje. Daarnaast neem ik de randen af waar de motorkap op rust en de luchtfilterbehuizing. Als ik dat heb gedaan lijkt het alweer heel wat! :)

Hogedrukspuit zou ik dan weer niet doen... :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Mijn motor heeft al veel hogedrukspuit gezien en heeft nooit storingen daardoor opgelopen... :)

Ik spuit de motorruimte vaak even in met een ontvetter en daarna met de tuinslang spuit ik het af. Sterk vervuilde gebieden doe ik echter gewoon met de hogedrukspuit (van voren in de grill/intercooler/radiator). Ook de afvoeren van water spuit ik regelmatig schoon.

Het parafaan moet je wel een beetje uit de buurt blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Mijn motor heeft al veel hogedrukspuit gezien en heeft nooit storingen daardoor opgelopen... :)

Ik spuit de motorruimte vaak even in met een ontvetter en daarna met de tuinslang spuit ik het af. Sterk vervuilde gebieden doe ik echter gewoon met de hogedrukspuit (van voren in de grill/intercooler/radiator). Ook de afvoeren van water spuit ik regelmatig schoon.

Het parafaan moet je wel een beetje uit de buurt blijven.
in de nieuwere auto's gewoon de hogedrukspuit hoor alle stekkers zijn gesealed met rubbers. lekker spuiten dat komt wel goed.
de vroegere polo moest je dit niet proberen dan kon je een half uurtje wachten als je een warme motor had tot het water verdampt was en dan pas starten
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Waarom zou je dat doen? Heb dat in 40 jaar bij tal van auto's nog nooit gedaan.
Wanneer jij nog nooit zoiets hebt gedaan in jouw leven betekent ook zeker niet dat een ander het ook niet hoeft te doen. Sommige mensen houden ervan om met hun auto bezig te zijn. Ik ken er 1 die krikt zijn auto omhoog om de onderkant van zijn auto met de hand te wassen. Elke gek zijn gebrek, toch?
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Wanneer jij nog nooit zoiets hebt gedaan in jouw leven betekent ook zeker niet dat een ander het ook niet hoeft te doen. Sommige mensen houden ervan om met hun auto bezig te zijn. Ik ken er 1 die krikt zijn auto omhoog om de onderkant van zijn auto met de hand te wassen. Elke gek zijn gebrek, toch?
Ik dacht ook niet dat ik had beweerd wat je me hier in de mond legt, beste Steve. Ik heb nergens beweerd dat een ander dat ook zou moeten doen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Cruz
Ik dacht ook niet dat ik had beweerd wat je me hier in de mond legt, beste Steve. Ik heb nergens beweerd dat een ander dat ook zou moeten doen.
Je weet het altijd weer mooi te brengen Rosinfield maar je weet precies wat hiermee bedoeld word.... ten eerste zeg je waarom zou je dat doen dat heb IK in 40 jaar nog nooit gedaan. JIJ niet nee. dus je spreekt je verbaast uit over het feit een ander dit wel wil gaan doen. en meer zo van dat doe je toch niet? raar he dat andere mensen bovenstaande dan richting jou sturen. maar Mr heeft z'n politiek correcte antwoord toch wel weer klaar staan, jij hebt dat tenslotte niet beweerd, je hebt gelijk idd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Je weet het altijd weer mooi te brengen Rosinfield maar je weet precies wat hiermee bedoeld word.... ten eerste zeg je waarom zou je dat doen dat heb IK in 40 jaar nog nooit gedaan. JIJ niet nee. dus je spreekt je verbaast uit over het feit een ander dit wel wil gaan doen. en meer zo van dat doe je toch niet? raar he dat andere mensen bovenstaande dan richting jou sturen. maar Mr heeft z'n politiek correcte antwoord toch wel weer klaar staan, jij hebt dat tenslotte niet beweerd, je hebt gelijk idd
Als je verbazing vervangt door benieuwdheid/belangstelling dan valt het allemaal wel mee toch...
 
Als je verbazing vervangt door benieuwdheid/belangstelling dan valt het allemaal wel mee toch...
Gelukkig kennen meerdere van ons hem goed genoeg om te weten dat hij altijd graag betweterig doet. Ach, je moet wat als je gepensioneerd bent! :tearsofjoy:

Eindeloze discussie's altijd op het forum! :)
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Inderdaad, precies dat. Ik heb het al die tijd nooit gedaan of er zelfs maar aan gedacht het te doen. Dus ik was oprecht benieuwd naar de beweegredenen om dat wel te doen. Althans dat dacht ik. Maar kennelijk is er iemand die beter dan ik zelf in staat is mijn ware motieven bloot te leggen. Wellicht een collega psycholoog, afgestudeerd in de klinische richting Big Grin
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Inderdaad, precies dat. Ik heb het al die tijd nooit gedaan of er zelfs maar aan gedacht het te doen. Dus ik was oprecht benieuwd naar de beweegredenen om dat wel te doen. Althans dat dacht ik. Maar kennelijk is er iemand die beter dan ik zelf in staat is mijn ware motieven bloot te leggen. Wellicht een collega psycholoog, afgestudeerd in de klinische richting Big Grin
Wellicht heb je dat beeld wat wij van jou hebben zelf gecreëerd door het feit dat je altijd de discussie aan wilt gaan met mensen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Ik houd er idd wel van te discussieren. Maar wel altijd op basis van inhoudelijke argumentatie, zonder daarbij persoonlijk te worden. Wat mij betreft beperken we ons dus tot de inhoud en maken we discussies niet persoonlijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Discussiëren is zeer normaal, de manier waarop is belangrijk en hoort met wederzijds respect en zolang het zoals Rosinfield zegt niet persoonlijk wordt en het rustig blijft is er niets mis mee. Zie het als een relatie, je gooit je vriendin ook niet buiten na een discussie. (Of toch niet lang ;) )

Laten we on-topic blijven Big Grin
Ik was mijn motorruimte eigenlijk ook nooit, af en toe is blaadjes eruit halen en wat met een droge bezem maar ik durf ook niet goed met water. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Niet gepensioneerd zijn en de tijd vinden om je motorruimte schoon te maken, dan doe je in ieder geval iets goed dat je zoveel vrije tijd hebt;)

Forum lijkt mij juist ook wel een plek om te discussieren, zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende smaken/gewoontes. Dan kan je inderdaad verbaast zijn waarom iemand dat zou doen.
Meeste hier hebben hun zegje wel klaar. Niet gaan zeuren als iemand anders dat ook heeft, alleen een andere visie/mening hanteert.

Ik zelf haal niet meer dan een doekje overal langs en verwijder wat blaadjes. Hogedruk vind ik toch wat te risico vol, zal maar net een stekker niet lekker afgedicht zijn
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!