Motorolie topic

Als we het dan toch over olie hebben... kan iemand vertellen hoe die peilstok werkt? Ik heb nog wel een busje Castrol VW olie staan, maar geen idee hoeveel erin moet en hoe ik het aflees (ja, met de peilstok, maar daar staan geen min max whatever op)

5a4s.png


Olie moet tussen de + & - zitten.
 
Als we het dan toch over olie hebben... kan iemand vertellen hoe die peilstok werkt? Ik heb nog wel een busje Castrol VW olie staan, maar geen idee hoeveel erin moet en hoe ik het aflees (ja, met de peilstok, maar daar staan geen min max whatever op)

Heb je het boekje al eens open gehad? Daar staat het namelijk heel luxe uitgelegd. ;)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Het viel me op dat de olie die 30000 in het blok had gezeten echt goed zwart was. Door de restjes die nog in het blok zaten was de nieuwe olie ook meteen bruin. Zijn er ook rijders die al meerdere 100. 000 en kilometers rijden met Longlife service? Ik vraag me toch af if er geen gevolgen zijn voor de langere termijn.
 
Het viel me op dat de olie die 30000 in het blok had gezeten echt goed zwart was. Door de restjes die nog in het blok zaten was de nieuwe olie ook meteen bruin. Zijn er ook rijders die al meerdere 100. 000 en kilometers rijden met Longlife service? Ik vraag me toch af if er geen gevolgen zijn voor de langere termijn.

Ik rij al sinds 2010 mijn mijn Bluemotion 35000km per jaar. Ga trouw na 30K naar de dealer voor longlife beurt. Heb nog nooit problemen gehad. Vul alleen rond 20k ongeveer 250ml bij.
 
Momenteel in de aanbieding bij ACTION:

Shell Helix HX7 10W-40
Voldoet aan:
ACEA A3/B4
VW 502.00 / 505.00
MB 229.3
Prijs €4.99

Shell Helix Ultra 5W-40
Voldoet aan:
ACEA A3 / B4
VW502.00 / 505.00
MB229.5
Porsche A40
etc.
Prijs €5.99
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!