Motorisch verschil tussen 95PK en 115PK

Het loopt bij mij via m'n lease maatschappij. Zij hebben vandaag gereageerd. Maar ze hebben mijn mail niet helemaal begrepen denk ik. Ik kreeg antwoord op een vraag die ik niet heb gesteld. :tearsofjoy:

Zij dachten dat ik de diagnose al had laten doen. Terwijl ik toch echt een duidelijke mail had opgesteld. Maar ach, het was tenslotte vrijdag middag, misschien was de beste man wel aan weekend toe. Heb hem nu in elk geval nog een keer uitgelegd hoe het zit. Nu weer even wachten tot zij reageren, maar ik gok dat ik de diagnose wel mag laten uitvoeren. Alleen eerst even duidelijkheid over wie het gaat betalen.

De lease stuurde mij het volgende :


Naar aanleiding van uw mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.

Vervelend te vernemen dat u een bijgeluid hoort en uw dealer aangeeft niks te kunnen doen.

Echter zit uw auto tot 12 november 2021 in de garantie dus als er een reparatie noodzakelijk is valt dit onder de fabrieksgarantie.

Heeft u deze bevindingen van de DSG specialist ook bij uw dealer voorgelegd?
Ja, dan hebben ze de vraag niet helemaal begrepen. Hopelijk heb je volgende week een definitief antwoord.

Maar het betreft een lease-auto, via welke leasemaatschappij heb je deze auto? En privé of zakelijk? Maar dan neem je wel een behoorlijk risico, om de auto te laten chippen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja, dan hebben ze de vraag niet helemaal begrepen. Hopelijk heb je volgende week een definitief antwoord.

Maar het betreft een lease-auto, via welke leasemaatschappij heb je deze auto? En privé of zakelijk? Maar dan neem je wel een behoorlijk risico, om de auto te laten chippen.
Private lease.

Ik neem net zo veel risico als wanneer ik de auto gekocht zou hebben. Wanneer de lease maatschappij te weten komt dat de auto gechipt is (geweest) dan zijn alleen de reparaties die gelinkt kunnen worden aan de tuning voor eigen rekening. Al het reguliere onderhoud blijven zij gewoon op zich nemen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Private lease.

Ik neem net zo veel risico als wanneer ik de auto gekocht zou hebben. Wanneer de lease maatschappij te weten komt dat de auto gechipt is (geweest) dan zijn alleen de reparaties die gelinkt kunnen worden aan de tuning voor eigen rekening. Al het reguliere onderhoud blijven zij gewoon op zich nemen.
Ja zo, dus opzich valt het mee met het risico dat je loopt, dit tov koop. PS: heb je insta even bekeken, compliment prachtige wagen!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Ja zo, dus opzich valt het mee met het risico dat je loopt, dit tov koop. PS: heb je insta even bekeken, compliment prachtige wagen!
Ja, zolang je garantie loopt heb je in principe hetzelfde risico, lease of geen lease.

En bedankt! Kan er niet omheen dat ik er zelf ook echt meer dan blij mee ben. :mrgreen:
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Ja, zolang je garantie loopt heb je in principe hetzelfde risico, lease of geen lease.

En bedankt! Kan er niet omheen dat ik er zelf ook echt meer dan blij mee ben. :mrgreen:
Ja daar heb je gelijk in. Alleen tussen private Lease of zakelijke Lease via je werkgever zit wel een verschil :) als de LM aangeeft dat de auto niet gechipt mag worden (bijna alle LM zeggen dat) en er komen problemen, dan zullen ze de kosten inrekening brengen bij jou werkgever.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
@Steve AW R-Line en al meer duidelijkheid over je DSG?
Ja zeker. Heb er wat over geschreven in mijn voorstel topic.

 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Ik heb zelf de vijfbak versie 95 pk in weet niet of chippen wel verstandig is icm de vijfbak
Zo denk ik er ook over.. je mist toch een 6e versnelling.. waardoor de 5e versnelling meer toeren maakt en meer verbruik en slijtage. Het is niet voor niks dat standaard de 115pk een 6 bak is. En ik rijd heel weinig.. ook geen noodzaak die extra pks in het vlakke NL.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Dat maakt echt niet uit hoor, althans niet merkbaar in de zin dat het slijtageproblemen gaat opleveren. Er zijn bij de diverse tuners inmiddels behoorlijk wat van die 95 pk gebakjes gechipt naar 135 pk en het is niet zo dat je daar horror verhalen over leest. Als het een risico zou vormen, dan deden ze het echt niet
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hallo,

Zoals het onderwerp al aangeeft, wat is het verschil tussen de 95PK en de 115PK af fabriek versie? Ik weet dat de één een 5-bak is en de ander een 6-bak, maar zijn er technisch/motorisch nog andere wijzigingen bij de 115PK tov de 95PK?

Een vriend van mij is zich aan het oriënteren om een nieuwe Polo AW te bestellen, hij vroeg zich dit af, en de dealer gaf enkel aan dat het verschil de versnellingsbak is, en meer niet. Waarom de 115PK een 6-bak is kon de dealer ook niet uitleggen.

Weten jullie dit?
20 pk
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Staat mij bij dat er ook nog motorisch een kleine aanpassing is, ik geloof dat het met de turbo te maken had
ja klopt, die zou een iets hogere temp aan kunnen dan die in 95pk versie. maar dan nog zijn zowel de 95pk als de 115pk perfect naar 135pk te brengen binnen de limiet van de turbo, motorblok en de koppeling. de extra pk's en koppel zijn gewoon handig meegenomen en rijd veel prettiger.. je moet em natuurlijk niet vans morgens tot avond alle dagen afraggen he. het is een polo en geen race machine ;):cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Zo denk ik er ook over.. je mist toch een 6e versnelling.. waardoor de 5e versnelling meer toeren maakt en meer verbruik en slijtage. Het is niet voor niks dat standaard de 115pk een 6 bak is. En ik rijd heel weinig.. ook geen noodzaak die extra pks in het vlakke NL.
Ja idd vandaar dat ik dat ook eigenlijk vroeg want je zou zeggen dat hij bij een vijfbak meer belast wordt
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!