Motorisch verschil tussen 95PK en 115PK

FRL_AW

Bekend lid
344
167
49
Hallo,

Zoals het onderwerp al aangeeft, wat is het verschil tussen de 95PK en de 115PK af fabriek versie? Ik weet dat de één een 5-bak is en de ander een 6-bak, maar zijn er technisch/motorisch nog andere wijzigingen bij de 115PK tov de 95PK?

Een vriend van mij is zich aan het oriënteren om een nieuwe Polo AW te bestellen, hij vroeg zich dit af, en de dealer gaf enkel aan dat het verschil de versnellingsbak is, en meer niet. Waarom de 115PK een 6-bak is kon de dealer ook niet uitleggen.

Weten jullie dit?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Bedoel meer motorisch, heeft de 115Pk andere turbo? Andere koppelingsplaten? Anders krukas? Etc etc. Remschrijven is meer de look.
Als het goed is is alles hetzelfde, alleen is de 95pk variant softwarematig geknepen. Denk bijvoorbeeld minder brandstof injectie, lagere turbo druk. Weet niet of het zo is, maar dit is onder andere software matig aan te passen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Beetje wezen Google, de 5-bak heeft een MQ200 versnellingsbak en de 6-bak heeft een MQ250 versnellingsbak. Verschil? Kan ik nergens terugvinden, jullie een idee?

Voor de rest wel duidelijk. Zelfde motor alleen dmv software geknepen naar 95PK en 115PK.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Wel vreemd dat de dealer dit niet kon aangeven. Dealer wist dat er een verschil in zat 5-bak en 6-bak maar de technische reden wisten ze niet. Dus al met al MQ200/250 is misschien beetje anders, maar qua Max koppel komen ze beide ruim tot 250Nm. Dus conclusie; weinig verschil
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Wel vreemd dat de dealer dit niet kon aangeven. Dealer wist dat er een verschil in zat 5-bak en 6-bak maar de technische reden wisten ze niet. Dus al met al MQ200/250 is misschien beetje anders, maar qua Max koppel komen ze beide ruim tot 250Nm. Dus conclusie; weinig verschil
Dealers weten vaak minder dan de consument denkt.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Je zou er ook voor kunnen kiezen een 95pk te kopen/bestellen en deze te chiptunen of fabrieksupdate uit te voeren naar 115pk. Heb je alleen geen 6bak en 4x schijfrem, maar wel hetzelfde vermogen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Je zou er ook voor kunnen kiezen een 95pk te kopen/bestellen en deze te chiptunen of fabrieksupdate uit te voeren naar 115pk. Heb je alleen geen 6bak en 4x schijfrem, maar wel hetzelfde vermogen.
Fabrieksupdate verlies je je garantie mee, evenals de chiptuning. Het voordeel van een 95pk motor is wel dat het eindvermogen na een chiptuning op dezelfde pk's ligt als een 115pk motor. Afhankelijk van welke tuning je neemt, stage 1 of stage 1+ zal dat rond de 130-140pk zijn.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Als hij 100% zeker weet dat hij hem wilt laten chiptunen, dan kan hij net zo goed een 95pk variant nemen.
Ja, de mijne is nu voorzien van Chiptuning. Hij vroeg zich in eerste instantie dus af of er motorisch veranderingen waren tussen beide types, nu dit niet zo is, gaat hij voor een 95PK versie, omdat het prijsverschil best groot is tov de 115PK.

Hij gaat de Polo uiteindelijk ook tunen bij VAG
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!