Motor swap 1.4 tsi CAVE motor.

Goedemiddag, ik ben ondertussen lekker bezig met het voorbereiden van de motorswap en alle onderdelen te verzamelen.
Nu kom ik op een wat groter probleempje.
Er zit en vacuümpomp bij de 1.4 tsi CAVE en die zit niet op mijn 1.2 tsi en dus heb ik die stekkers ook niet.
Word dar gewoon hele kabelboom van mijn auto vervangen of kan ik dat aanpassen/aan laten passen?
Volgens mij is die vaccum pomp 4 draadjes ofzo, dus die kun je er zo heen trekken. Verder let wel goed op dat het geen plug en play project is! Je zult elektrisch het e.e.a. om moeten stekkeren/ bedraden, zowel in de zekeringkast als op de ECU stekker die vanuit het chassis komt.
Je moet er ook rekening mee houden dat je remmerij ook moet vergroten naar 288mm (GTI remmen), verder zoals Michel al zei ook de aandrijfassen. Grote kans dat je de LPFP in de tank ook uit moet wisselen. Verder zou ik een voorkop van een Polo GTI kopen zodat je de juiste koeling hebt voor je nieuwe blok.
Kortom, onderschat het niet, het is heeeeel veeeeel werk.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!