motor elektrisch raam vw polo 6r werkt niet meer.

Goedemiddag ik had een vraag, mijn ramen doen het niet meer via bediening paneel.

dus nu wil ik mijn linkerraam motor vervangen.

nu vroeg ik me af moet deze het zelfde nummer hebben.

het nummer wat eropstaat is: 6R0 959801H

heb er 1 gevonden op een sloop site met zelfde nummer maar later op einde is k

kan ik die ook gebruiken?
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
ja het rare is heb een nieuw bedieningspaneel besteld deze doet het ook niet! zelf heeft maat van me gemeten bij de kabels maar geen stroom op de kabel die paneel connect.

tevens gaf de raammoter ook geen stroom..

de dag dat me raam open stond en het regende de volgende dag ging me ramen nog om hoog en laag maar na 1 min eigen leven deed niets het meer.

p.s ik heb alle zekeringen gecheckt onder me stuur niets leek kapot.
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
heb gekeken voor draadbreuk kan niets vinden..

zelf heb ik geen idee, een buurman van me heeft met accu op de raammotor stroom gezet maar deze gaf geen kick. hij Zei die is kapot moet nieuwe hebben, maar kan deze motor niet vinden.


na de regenbui, deden me ramen het nog tot dat me linker achterraam open en dicht ging daarna deed me raampaneel het niet.


maar heb alle zekeringen bekeken zijn niet stuk?
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
Wel apart verhaal, als ik het goed lees: er komt geen stroom op de motor? Zet je stroom op de motor zelf gebeurd er ook niks.. Dat zou al betekenen motor kapot EN iets anders aan de hand dat er geen stroom op de stekker komt. Ook krijgt de schakelaar zelf geen stroom? Brand het lampje wel in de schakelaar als de verlichting aan is?

Lijkt mij eigenlijk ook gewoon een zekering of iets. Zou wel toevallig zijn een draadbreuk net na dat incident..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Oh ja, kan je via je sleutel nog wel alle ramen laten zakken of dicht? Dus unlock knop lang inhouden of lock.

En tip: vervang gewoon de zekering van de elektrische ramen voor de zekerheid of je moet de zekering echt doorgemeten hebben maar met nakijken is soms lastig te zien.

Weet het niet zeker maar vervang zekering nr 50/51 eens? Onder je stuur.. of wissel even met een ander met zelfde ampèrage(25)
En als je hem verwisselt hebt kijk dan eerst of het lampje in de knop werkt als je de verlichting aanzet. Niet meteen proberen je raam open of dicht te doen.. Wie weet knalt die meteen weer en lijkt het alsof het niks uitmaakt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Wel apart verhaal, als ik het goed lees: er komt geen stroom op de motor? Zet je stroom op de motor zelf gebeurd er ook niks.. Dat zou al betekenen motor kapot EN iets anders aan de hand dat er geen stroom op de stekker komt. Ook krijgt de schakelaar zelf geen stroom? Brand het lampje wel in de schakelaar als de verlichting aan is?

Lijkt mij eigenlijk ook gewoon een zekering of iets. Zou wel toevallig zijn een draadbreuk net na dat incident..
ja idd geen stroom ik ga zo met me broertje weer doormeten. maar met de sleutel kan ik ook niet meer de ramen bedienen...
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
Oh ja, kan je via je sleutel nog wel alle ramen laten zakken of dicht? Dus unlock knop lang inhouden of lock.

En tip: vervang gewoon de zekering van de elektrische ramen voor de zekerheid of je moet de zekering echt doorgemeten hebben maar met nakijken is soms lastig te zien.

Weet het niet zeker maar vervang zekering nr 50/51 eens? Onder je stuur.. of wissel even met een ander met zelfde ampèrage(25)
En als je hem verwisselt hebt kijk dan eerst of het lampje in de knop werkt als je de verlichting aanzet. Niet meteen proberen je raam open of dicht te doen.. Wie weet knalt die meteen weer en lijkt het alsof het niks uitmaakt.
zal zo de zekeringen dan ook even vervangen lastig probleem idd. bedankt voor het meedenken.

als het lampje werkte van de bediening paneel ramen weet ik niet.. het is lang licht tegenwoordig :)
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
  • Leuk
Waarderingen: Tweak
zal zo de zekeringen dan ook even vervangen lastig probleem idd. bedankt voor het meedenken.

als het lampje werkte van de bediening paneel ramen weet ik niet.. het is lang licht tegenwoordig :)
Net even bij mijne gekeken, als ik de lampen aanzet zie ik meteen duidelijk dat de ledjes aan gaan in de raambediening ;)

Edit: Zonder zekering moeten de ledjes het dus ook doen, anders misschien toch draadbreuk? Net even nr 50 eruit gehaald bij mij en dan werken de ramen inderdaad allemaal niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Net even bij mijne gekeken, als ik de lampen aanzet zie ik meteen duidelijk dat de ledjes aan gaan in de raambediening ;)

Edit: Zonder zekering moeten de ledjes het dus ook doen, anders misschien toch draadbreuk? Net even nr 50 eruit gehaald bij mij en dan werken de ramen inderdaad allemaal niet meer.
ik denk dat het toch de raam motor is ga deze morgen zoeken bij de sloop.. het lastige is de code van de raam motor moet overheen komen.

mijne is:6R0959801 H
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
ik denk dat het toch de raam meter is ga deze morgen zoeken bij de sloop.. het lastige is de code van de raam meter moet overheen komen.

mijne is:6R0959801 H
Vanmorgen had ik even 2 minuten niets te doen en heb ik voor je op een heeele grooote sloperij gekeken. Hierbij het resultaat. Let je wel op of het onderdeel nummer overeenkomt?

 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: mike12322
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!