Moeite met schakelen

Moes-Moze

Bekend lid
558
688
113
Hallo,

Laatste tijd verneem ik dus soms dat het schakelen naar de achteruit,1 en 2 lastig gaat. Net alsof je tegen iets aanduwt maar het niet verder gaat. Het is begonnen met de achteruit die dan er niet goed in wou, en alleen erin ging met ‘tanden knarsen’.
Als ik voel dat ie niet naar de 1 of 2 wil dan laat ik de koppeling los. En trap ik hem opnieuw in en dan is het vaak verholpen.
Tevens viel mijn pa het op dat als ik de koppeling heb ingedrukt en dan mijn voet omhoog haal dat er anders stationair loopt. En hij denkt dat het de drukgroep is.

Nu heb ik dit fenomeen is een keer eerder meegemaakt met mijn vorige auto (Toyota Starlet p9) en toen was het de hulpkoppelingscilinder die helemaal nat was, dus dood was. Dit heb ik toen zelf vervangen.

Nu is mijn vraag: heb ik een defecte hulpkoppelingscilinder of drukgroep?
Want bij een defecte hulpkoppelingscilinder, zou ik die zelf kunnen vervangen? (Proberen te kijken of die lek was, kon de hulpkoppelingscilinder niet vinden waar die zat, plus het internet werd ik niet veel rijker mee.) En als het een defecte drukgroep is, kan ik dan beter gelijk de hele koppeling laten vervangen?

Hoop stuk tekst en geratel , hoop ik dat iemand mij wijzer kan maken.

- Martijn
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
klinkt bekend, onze polo, wil vaak niet in achteruit, probeer dan 1 en weer achteruit, koppeling op, koppeling in, dan wil dit meestal wel.
schakelen op zich gaat goed. wat zou in mijn geval dit kunnen zijn, een slappe kabel oid?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
Druklager ging bij mij ook bijgeluiden maken, in combinatie met moeilijk in versnellingen, en tandenknarsen in bepaalde versnellingen. Uiteindelijk druklager, drukgroep, koppelingsplaat en bakolie vervangen. Schakelt weer als nieuw!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!