Moes-Moze
Bekend lid
Hallo,
Laatste tijd verneem ik dus soms dat het schakelen naar de achteruit,1 en 2 lastig gaat. Net alsof je tegen iets aanduwt maar het niet verder gaat. Het is begonnen met de achteruit die dan er niet goed in wou, en alleen erin ging met ‘tanden knarsen’.
Als ik voel dat ie niet naar de 1 of 2 wil dan laat ik de koppeling los. En trap ik hem opnieuw in en dan is het vaak verholpen.
Tevens viel mijn pa het op dat als ik de koppeling heb ingedrukt en dan mijn voet omhoog haal dat er anders stationair loopt. En hij denkt dat het de drukgroep is.
Nu heb ik dit fenomeen is een keer eerder meegemaakt met mijn vorige auto (Toyota Starlet p9) en toen was het de hulpkoppelingscilinder die helemaal nat was, dus dood was. Dit heb ik toen zelf vervangen.
Nu is mijn vraag: heb ik een defecte hulpkoppelingscilinder of drukgroep?
Want bij een defecte hulpkoppelingscilinder, zou ik die zelf kunnen vervangen? (Proberen te kijken of die lek was, kon de hulpkoppelingscilinder niet vinden waar die zat, plus het internet werd ik niet veel rijker mee.) En als het een defecte drukgroep is, kan ik dan beter gelijk de hele koppeling laten vervangen?
Hoop stuk tekst en geratel , hoop ik dat iemand mij wijzer kan maken.
- Martijn
Laatste tijd verneem ik dus soms dat het schakelen naar de achteruit,1 en 2 lastig gaat. Net alsof je tegen iets aanduwt maar het niet verder gaat. Het is begonnen met de achteruit die dan er niet goed in wou, en alleen erin ging met ‘tanden knarsen’.
Als ik voel dat ie niet naar de 1 of 2 wil dan laat ik de koppeling los. En trap ik hem opnieuw in en dan is het vaak verholpen.
Tevens viel mijn pa het op dat als ik de koppeling heb ingedrukt en dan mijn voet omhoog haal dat er anders stationair loopt. En hij denkt dat het de drukgroep is.
Nu heb ik dit fenomeen is een keer eerder meegemaakt met mijn vorige auto (Toyota Starlet p9) en toen was het de hulpkoppelingscilinder die helemaal nat was, dus dood was. Dit heb ik toen zelf vervangen.
Nu is mijn vraag: heb ik een defecte hulpkoppelingscilinder of drukgroep?
Want bij een defecte hulpkoppelingscilinder, zou ik die zelf kunnen vervangen? (Proberen te kijken of die lek was, kon de hulpkoppelingscilinder niet vinden waar die zat, plus het internet werd ik niet veel rijker mee.) En als het een defecte drukgroep is, kan ik dan beter gelijk de hele koppeling laten vervangen?
Hoop stuk tekst en geratel , hoop ik dat iemand mij wijzer kan maken.
- Martijn
Auto Customisatie bedrijf
- VW Polo 6r