Modeljaar 2020

Wacky

Bekend lid
Spritmonitor.de
217
101
69
Luitjes, hieronder de wijzigingen voor 2020. Gisteren voor n maat van mij wezen tekenen. De meeste wijzigingen gelden ook voor Nederland. Lane assist is coming!

Anbei die Änderungen zum Modelljahr 2020 ab KW28
Änderungen für den up! Kommen in KW26
Passat ist als Modellpflege komplett neu…
Allgemein:
- Vereinheitlichung des DSG-Wahlhebels für alle Lines eines Modells
- Entfall der Markenbezeichnung auf Motorabdeckungen
+ Umstellung auf MIB3, dadurch diverse Änderungen bei Radios, Navis, Kameras und Telefon/Online-Anbindungen sowie ggf. Paketinhalten
+ App Connect jetzt wireless
+ Einsatz We Connect
+ Änderungen im Paket-Inhalt des Plus-Paketes bei IQ.Drive

Polo:
- Entfall 1.0 MPI, 48kW SG5
- Entfall 1.6 TDI, 59kW, SG5
- Entfall 2.0 TSI, 147kW, SG6
- Entfall der Lackierungen schwarz, Dark Petrol, Ivory Silver und entsprechenden Varianten (Zweifarblackierung, Dekorpakete…)
- Umstellung von Doppelton-Signalhorn auf Einton-Signalton (für TL, CL, HL)
- Entfall Beifahrersitz-Höhenverstellbar serie bei CL mit Seriensitzen (-> Option neu Sitzkomfortpaket)
- Entfall Option Lendenwirbelstütze vorn für CL (-> Option neu Sitzkomfortpaket)
+ Option Technikpaket für TL jetzt mit Multifunktionslenkrad
+ Option „Black Style-Paket“
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Yesssss, t is ook bij onze Nederlandse dealer bevestigd. Een paar pakketten worden opnieuw ingedeeld en Lane assist komt erbij. Dat betekend een Camera in de spiegel, en dat betekend hopelijk ook een verkeersbord herkenning? ;) oooeeeee zou nice zijn.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Lane Assist wordt volgens mij sowieso verplicht door de EU. Ergens in een van de eerste jaren. 2020-2021-2022. Voor alle nieuwe auto's... In het kader van verhoging van de verkeersveiligheid... 100% zeker weet ik het niet, maar dacht ergens zoiets gelezen te hebben...
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Bijgesloten de wijzigingen in het modeljaar 2020 van KW28 (week 28?)
Veranderingen voor de up! Kom binnen KW26 (week 26?)
Passat is volledig nieuw als modelzorg ...

algemeen:
- Standaardiseer de DSG-verkiezingshendel voor alle lijnen van een model
- Eliminatie van de merknaam op motorafdekkingen
+ Omschakeling naar MIB3, als gevolg van verschillende wijzigingen aan radio's, navigatiesystemen, camera's en telefoon / online-verbindingen, evenals pakketinhoud
+ App Nu draadloos verbinden
+ Gebruik We Connect
+ Veranderingen in de pakketinhoud van het Plus-pakket op IQ.Drive

Polo:
- Eliminatie 1.0 MPI, 48kW SG5 - 65 pk versie
- Eliminatie 1.6 TDI, 59kW, SG5 - 80 pk versie
- Eliminatie 2.0 TSI, 147kW, SG6 - 200 pk versie
- Verwijdering van de afwerkingen zwart, Dark Petrol, Ivory Silver en bijbehorende varianten (tweekleurige afwerking, decor pakketten ...)
- conversie van dubbele toon hoorn naar eentonige pieptoon (voor TL - Trendline, CL - Comfortline, HL - Highline)
- Geen in de hoogte verstelbare passagiersstoelen met CL - Comfortline met standaard stoelen (-> Optie nieuw comfortpakket)
- Geen optie Lendensteun voorzijde voor CL- Comfortline (-> optie nieuw zitcomfortpakket)
+ Optiepakket voor TL- Trendline nu met multifunctioneel stuurwiel
+ Optie "Black Style Package"


Met dank aan Google-Translate en een beetje van mijzelf :mrgreen:
 
Bijgesloten de wijzigingen in het modeljaar 2020 van KW28 (week 28?)
Veranderingen voor de up! Kom binnen KW26 (week 26?)
Passat is volledig nieuw als modelzorg ...

algemeen:
- Standaardiseer de DSG-verkiezingshendel voor alle lijnen van een model
- Eliminatie van de merknaam op motorafdekkingen
+ Omschakeling naar MIB3, als gevolg van verschillende wijzigingen aan radio's, navigatiesystemen, camera's en telefoon / online-verbindingen, evenals pakketinhoud
+ App Nu draadloos verbinden
+ Gebruik We Connect
+ Veranderingen in de pakketinhoud van het Plus-pakket op IQ.Drive

Polo:
- Eliminatie 1.0 MPI, 48kW SG5 - 65 pk versie
- Eliminatie 1.6 TDI, 59kW, SG5 - 80 pk versie
- Eliminatie 2.0 TSI, 147kW, SG6 - 200 pk versie
- Verwijdering van de afwerkingen zwart, Dark Petrol, Ivory Silver en bijbehorende varianten (tweekleurige afwerking, decor pakketten ...)
- conversie van dubbele toon hoorn naar eentonige pieptoon (voor TL - Trendline, CL - Comfortline, HL - Highline)
- Geen in de hoogte verstelbare passagiersstoelen met CL - Comfortline met standaard stoelen (-> Optie nieuw comfortpakket)
- Geen optie Lendensteun voorzijde voor CL- Comfortline (-> optie nieuw zitcomfortpakket)
+ Optiepakket voor TL- Trendline nu met multifunctioneel stuurwiel
+ Optie "Black Style Package"


Met dank aan Google-Translate en een beetje van mijzelf :mrgreen:
Goed bezig!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Ik begreep bij Apoint in Hoofddorp dat dit de laatste GTI's gaan worden in de polo / golf lijn en dat ze 'nooit'meer terug komen. Misschien zijn ze al begonnen :)
 
Volkswagen  Polo Highline R-line interieur & exterieur  1.0 TSI 115 pk 7-DSG 
Luitjes, hieronder de wijzigingen voor 2020. Gisteren voor n maat van mij wezen tekenen. De meeste wijzigingen gelden ook voor Nederland. Lane assist is coming!

Anbei die Änderungen zum Modelljahr 2020 ab KW28
+ Umstellung auf MIB3, dadurch diverse Änderungen bei Radios, Navis, Kameras und Telefon/Online-Anbindungen sowie ggf. Paketinhalten
Heeft iemand enig idee wat de vernieuwing naar MIB3 écht gaat inhouden? Is de GUI ook daadwerkelijk anders of meer onderhuids? Ik hoop wel nog steeds op de gratis kaart updates van de navi, echt geweldig hoe vaak die geactualiseerd worden!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Dit document kende ik niet als zodanig maar het bevestigd wel iets. Namelijk dat de discussie over BLISS terecht is. Het sterretje bij PCF is namelijk alles zeggende.....balen. Blijft dus een discussie puntje.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Inderdaad balen, we zitten juist in dubio om een nieuwe Polo DSG te bestellen, maar daar had ik graag oa BLISS op gehad en nu geen idee hoe, wat en wanneer. Stel ik bestel zonder dan zal de order vermoed ik niet meer gewijzigd kunnen worden op het moment dat alsnog die optie beschikbaar komt...?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Inderdaad balen, we zitten juist in dubio om een nieuwe Polo DSG te bestellen, maar daar had ik graag oa BLISS op gehad en nu geen idee hoe, wat en wanneer. Stel ik bestel zonder dan zal de order vermoed ik niet meer gewijzigd kunnen worden op het moment dat alsnog die optie beschikbaar komt...?
Ik geloof dat je altijd je opties nog kunt wijzigen tot 2 weken voordat de auto daadwerkelijk in productie gaat. Dacht ik, pin me er niet op vast. Daar kan je dealer je vast alles over vertellen. En "in principe" komt die PFC er dus wel op, en de geruchten gaan vanaf week 40....maar ja, die kan ik helaas ook niet bevestigen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Weten jullie wellicht ook of het hele Modeljaar 2020 verhaal nu al impact heeft op de online configurator? Ik wilde gisteren online de Polo samenstellen, echter het R-Line exterieur- en interieurpakket is niet te selecteren. Alleen het interieur is nu (nog) beschikbaar in selectie.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Mijn ervaring met de Nederlandse configuration is, dat er altijd wel wat aan mankeert. De 'Reef Blue' kleurenoptie, ben ik er nooit in tegengekomen bijvoorbeeld. Volgens mij kan je er beter de prijslijst bij pakken en handmatig aan de slag gaan, daarin staat ook welke optie op welke uitvoering te verkrijgen is.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Heb even de .pdf die WiZZiEJP postte bekeken en zie dat er ter vervanging voor 7Y8 niet alleen PFC met lane assist is, maar ook optie PFA wel blindspot, maar geen lane assist. Staat geen sterretje achter, dus zou leverbaar moeten zijn. Loopt Pon dan echt zo hopeloos achter de feiten aan?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
dat er ter vervanging voor 7Y8 niet alleen PFC met lane assist is, maar ook optie PFA wel blindspot, maar geen lane assist
Ik kreeg vanmorgen van Volkswagen (via hun Twitter kanaal) de volgende reactie op mijn vraag dat ik BSS en Lane Assist wil kunnen bestellen op het moment dat de levertijd nu al op week 07/2020 staat;

“Voor de Nederlandse markt gaan wij de Blind Spot Sensor i.c.m. Lane Assist aanbieden, niet als losse optie. De Lane Assist is nog niet bouwbaar (naar verwachting begin 2020 wel), dus de combi kan nog niet aangeboden worden.”.

Nu wachten op antwoord of dit tóch bestelbaar wordt op korte termijn of nog heeeeeel lang wachten...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!