Mobiliteitsgarantie VW

Ik heb laatst een proefrit gemaakt in een VW Polo bij VW dealer (Pouw).
Nu werd mij door de verkoper vertelt, dat ik wel vastzit aan een onderhoudscontract. Dus dat ik bij de VW dealer "moet" komen voor mijn onderhoudsbeurten. Echter ga ik al jaren met mijn oude vertrouwde Polo naar een goede lokale vakgarage. Dat scheelt echt heel veel euro's. En voor de zogenaamde hter mobiliteitsgarantie heb ik al een lidmaatschap bij een andere pechhulpdienst Dus de mobiliteitsgarantie van de VW dealer is overbodig.

Mijn vraag is,
Mag ik de onderhoudsverplichting weigeren? Zodat ik niet aan de dure onderhoudsbuurten vast zit? Het scheelt nogal wat betreft vervangende onderdelen ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
@iichel Het gaat om de garantie.. Voor pechhulp (Mobiliteitsgarantie( kan ik ook bv de ANWB bellen.
En als je met pech lang de weg staat en een beroep doet op de Mobiliteitsgarantie, is de kans groot dat de ANWB (via de dealer), langskomt. VW dealer is gewoon te prijzig. Alleen het uurloon al, als je het vergelijkt met een goede lokale garage.
De mobiliteitsgarantie vind ik meer een bang maak argument.
Ik snap dat het voor een dealer wel extra verdienen is met reparaties met originele onderdelen. Ik vergelijk het wel eens met een printer. Goedkope printer, maar waar men echt geld aan verdiend zijn de dure cartridges.
Het gaat niet om een nieuwe auto maar om een occasion. Ik kreeg de indruk, dat de verkoper mij een onderhoudscontract wilde verkopen.
Maar wat @Robin ook zegt, Als er echt wat gebeurt wat onder garantie zou moeten vallen, ben je wel aan het touwtrekken, en wordt het tegen je gebruikt. Ik ga komende week wat meer info inwinnen bij de VW dealer.
Bedankt zover
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Als het gaat om een gloednieuwe Polo zal je de eerste paar jaar geen onderhoud aan de auto hebben.
Naar mijn mening is de dealer in verhouding wel waar voor je geld. Bij VW krijg je 15% korting als je auto ouder is dan 5 jaar, er wordt gewerkt met 100% officiële VW onderdelen, 4 jaar garantie op onderdelen en uitgevoerde werkzaamheden, gratis pech hulp in binnen en buitenland; dag en nacht.
Ik ben inderdaad van mening dat je de pech hulp achterwege kan laten. Maar daar mag je toch zelf voor kiezen lijkt mij? Klant is koning zou je zeggen?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!