Mobiliteitsgarantie en onderhoud

Juno Leloup

Premium lid
669
482
103
Hi,

Mijn AW geeft aan dat hij service nodig heeft over een paar dagen, moet je voor het behouden/krijgen van de mobiliteitsgarantie binnen een bepaalde tijd het onderhoud laten uitvoeren?
Verder is hij van 2018, is het nog steeds verstandig om hem te dealer onderhouden met een leeftijd van 2 jaar ivm garantie etc?
Hoor het graag en bedankt alvast.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Mobiliteitsgarantie is iets dat je van VW krijgt (soort van wegenwacht) als je bij hun de beurten laat doen.
Garantie moet je in principe ook behouden als je de auto onderhoudt volgens VW voorschriften (interval, materialen, werkwijze), afhankelijk van welke voorwaarden je hebt kan je garantie na 2 jaar al zijn afgelopen. Of dat terecht is, is een andere discussie (grens conformiteit/garantie).
 
Ok, maar moet je de servicebeurt laten doen binnen een bepaalde tijd nadat je auto aangeeft dat er service nodig is voor de mobiliteitsgarantie?
Wil namelijk mijn zomerset monteren, maar heb nieuwe banden nodig en dan doe ik de servicebeurt liever volgende maand.
Rijdt nu toch amper door een gebroken heup, dus die servicebeurt mag van mij wel even wachten, als dat kan.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!