Mijn 9N

Hallo ik ben Harm en nieuw hier. Hoe ik me voorstel via de Showroom snapte ik niet dus dan maar zo.

Voorheen reed ik in een Polo 6n1 automaat, wat ik vijf jaar heb gedaan. Daarna een Polo 6n2 schakelbak die ik wat zwaar vond schakelen. Daarna weer een Polo 6n1 automaat en sinds kort een Polo 9n schakelbak. Mijn huidige vind ik het lekkerste rijden van alle Polo's die ik gehad heb.

IMG_6325.JPG

Heb wel eens naar andere supermini's gekeken en er ook in gereden, maar wat mij betreft komt niets in de buurt van een Polo.

Dus ik dacht, kom, laat ik me hier maar eens aanmelden.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb deze auto sinds zaterdag en vindt 'm erg lekker rijden. De stoelen zijn ook helemaal mijn smaak en ook het interieur vind ik praktisch. Het enige nadeel vind ik dat ik onder het rijden niet kan zien hoe laat het is maar het aantal km's dat ik nog kan rijden te zien krijg.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dank voor het filmpje maar daarmee scrol je volgens mij alleen door de twee menu's. Hoe je de tijd kan zien onder het rijden kan ik er althans niet uit opmaken, maar goed, zonder klok is er ook geen reden tot haast. Big Grin

De bestuurdersstoel is aan vervanging toe dus dat wordt mijn eerste update aan deze auto. Ben al wezen kijken bij de plaatselijke sloop maar hier hadden ze alleen kapotte. Alhoewel ik het nog niet eerder heb gedaan, lijkt een stoel vervangen mij afgaande op het youtube filmpje niet heel spannend. Wellicht dat de airbag losmaken wat tricky is maar dat zal moeten blijken.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dank voor het filmpje maar daarmee scrol je volgens mij alleen door de twee menu's. Hoe je de tijd kan zien onder het rijden kan ik er althans niet uit opmaken, maar goed, zonder klok is er ook geen reden tot haast. Big Grin

De bestuurdersstoel is aan vervanging toe dus dat wordt mijn eerste update aan deze auto. Ben al wezen kijken bij de plaatselijke sloop maar hier hadden ze alleen kapotte. Alhoewel ik het nog niet eerder heb gedaan, lijkt een stoel vervangen mij afgaande op het youtube filmpje niet heel spannend. Wellicht dat de airbag losmaken wat tricky is maar dat zal moeten blijken.
Stoel vervangen is zo simpel als accu loskoppelen (altijd doen als je met airbags werkt, voor de veiligheid maar ook eventuele storingen) en je stoel losschroeven, stekker van de airbag/evt stoelverwarming losklikken, en in dezelfde volgorde de nieuwe stoel weer terugzetten. Wel even zorgen dat de stoel die je terugplaatst dezelfde airbag stekker heeft, anders werkt het vanzelfsprekend niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Nu nog stoelen vinden, de bestuurdersstoel is het belangrijkste. Mocht iemand in de regio Leeuwarden/Drachten iets te koop hebben hoor ik het graag.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Voor deze klasse vind ik het zitcomfort echt geweldig. Na een lange rit stap ik fris uit. Heb met grotere wagens weleens een andere resultaat gehad.

Aangezien je de Polo niet goed kent is hier nog een leuk wetenswaardigheidje. Als je de deur opendoet met de sleutel en je houd de sleutel vast in de open-stand, dan gaan je ramen (mits die elek. zijn) beiden open. Met op slot gaan werkt het ook zo. Fijn, dan kan je in de zomer de grootste hitte er al uitlaten voordat je instapt of als je met ramen open hebt gereden ze tegelijk sluiten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Voor deze klasse vind ik het zitcomfort echt geweldig. Na een lange rit stap ik fris uit. Heb met grotere wagens weleens een andere resultaat gehad.

Aangezien je de Polo niet goed kent is hier nog een leuk wetenswaardigheidje. Als je de deur opendoet met de sleutel en je houd de sleutel vast in de open-stand, dan gaan je ramen (mits die elek. zijn) beiden open. Met op slot gaan werkt het ook zo. Fijn, dan kan je in de zomer de grootste hitte er al uitlaten voordat je instapt of als je met ramen open hebt gereden ze tegelijk sluiten.
Ben ook erg gecharmeerd van het zitcomfort en de wegligging is alsof je in een grote auto rijdt.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!