Mijn 9N

Zonet mijn auto bij de garage gebracht. Ik zei dat ik er wel wat flauw van ben nu het me al honderden euro's heeft gekost en de airco alweer niet werkt. De monteur zei dat het met airco's die droog hebben gestaan wel eens een gebed zonder eind kon worden. Nu hebben we dan maar afgesproken dat hij zal uitsluiten of dat bij mijn auto ook het geval is. Zo ja, dan verkoop ik 'm want ik wil een auto met werkende airco.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Zonet mijn auto bij de garage gebracht. Ik zei dat ik er wel wat flauw van ben nu het me al honderden euro's heeft gekost en de airco alweer niet werkt. De monteur zei dat het met airco's die droog hebben gestaan wel eens een gebed zonder eind kon worden. Nu hebben we dan maar afgesproken dat hij zal uitsluiten of dat bij mijn auto ook het geval is. Zo ja, dan verkoop ik 'm want ik wil een auto met werkende airco.
Als je deze auto koopt hoop ik wel dat ze het er bij vertellen dat de airco eigenlijk deels vervangen moet worden
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Het interieurlicht werkt weer naar behoren en de ramen gaan ook weer open als ik de sleutel omgedraaid houd in het slot. Zo kan ik de stoel eerst even naar achteren klappen met de hand door het open raam als mijn herdershond meegaat, want die springt meteen naar binnen als de deur opengaat. En die wil ik op het plaid op de achterbank waar ze meteen terecht komt zodra het portier opengedaan wordt.

De auto bevalt goed en is in principe wel een blijvertje. Vergeleken met een 9n rijdt ie auto nagenoeg hetzelfde maar misschien ietsje soepeler. Vind de 185/55 banden wel wat aan de kleine kant (zaten ook om de 9n die ik had) en ga op zoek naar andere, mits mijn monteur volgende week kan uitsluiten dat de auto alleen wat oppervlakkige roest heeft. Met de verkoper heb ik dit punt nadrukkelijk benoemd, dus als er toch sprake is van rot aan de onderkant die niet oppervlakkig ga ik verhaal halen. Dit is waarom ik juist een auto koop bij een garage die er prat op gaat vakkundig te zijn en dat ook in de naam voert. En de neus waar het allemaal om ging, vind ik stukken mooier dan van een 9n. Al met al heb ik geen spijt van mijn keus.

Indien mijn 9n3 goed is aan de onderkant ga ik als eerste betere speakers in de deuren zetten en de deurpanelen vervangen. Deze huidige zijn niet mooi meer en dan vervang ik ze liever. Bij mijn 9n heb ik dat ook gedaan en het hele interieur vervangen met dat van een 9n3, toevallig hetzelfde als van deze. Dat doe ik tegelijk want anders moet ik de deurpanelen er twee keer in en uitzetten, wat ik echt een rotklus vind, ook erg moeilijk.
Past het interieur (stoelen en deurpanelen) van een 9n in een 9n3 zonder verder benodigde aanpassingen?
 
Volkswagen  CrossPolo 9N3  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!