Mijn 9N

Een auto hebben is leuk, een auto rijdend houden vaak wat minder ;) Hopelijk ben je er nu weer even vanaf! Vervangen van de koppeling + uurloon is trouwens heel schappelijk.
 
Volkswagen  Polo 9N1  1.4 16v 74pk Highline 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Maar ja, alles doet het weer, dus happy you! Nu hopen dat je voorlopig niks qua onderhoudskosten hebt!
Het is nu lekker koel in de auto en ik ga er van uit dat ik de komende 150k even geen onkosten meer heb behalve benzine! Big Grin
Een auto hebben is leuk, een auto rijdend houden vaak wat minder ;) Hopelijk ben je er nu weer even vanaf! Vervangen van de koppeling + uurloon is trouwens heel schappelijk.
Ja een auto rijdend houdend kost altijd knaken maar dit jaar gaat het wel gortiger dan menig jaar ervoor! Maar goed, hiermee zijn we er dan ook *klopt af*. De garage waar ik nu bijzit is zeker heel schappelijk, hij is de goedkoopste hier in de buurt en zeer kundig.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ben niet naar de garage gegaan want het euvel heeft zich nog niet weer voorgedaan. Dus misschien valt het mee en heb ik slechts te vroeg naar de drie willen schakelen waardoor het niet wou.

Ik houd het even in de gaten.

Overigens werkt de airco nu eindelijk goed!
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Het kan zijn dat ze de koppeling niet goed hebben ontlucht, dan komt deze niet goed vrij en gaat het schakelen niet soepel. Kan zijn dat de luchtbel inmiddels wel is verdwenen.

Vind de prijs van de condensor ook niet gek hoor, nette prijzen bij je garage!
Klinkt wel logisch want de auto slaat me momenteel wat vaker af.

Ja die garage is ook heel erg in trek hier! :)
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Volgens de boordcomputer of volgens je eigen calculatie?
tankinhoud is 45l maar kreeg er regelmatig met "ontluchten" 50-52 liter in.
En dan wordt je berekening onnauwkeuriger .
De boordcomputer is meestal iets optimistischer dan de realiteit.

Met mijn 9N3 1.2 6v (3-cilinder) 60pk reed ik gemiddeld 1 op 18/19 in de zomer en 1 op 16/17 in de wintermaanden.
(geen idee of dat vergelijkbaar is met een 4 cilinder 1.4 ;) )
 
Eigen calculatie, om precies te zijn 1 op de 13,81081081081081. Het zal nog zuiniger kunnen aangezien ik veel korte ritjes rijd maar gemiddeld 1 op de 16 wordt hem niet, laat staan 1 op de 18. :)
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Helaas is de airco weer stuk... Dat is dan de derde keer en honderden euro's verder. Kennelijk zijn de airco's van Polo's behoorlijk ruk.

Maar weer naar de garage. :(
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Eigen calculatie, om precies te zijn 1 op de 13,81081081081081. Het zal nog zuiniger kunnen aangezien ik veel korte ritjes rijd maar gemiddeld 1 op de 16 wordt hem niet, laat staan 1 op de 18. :)
Ik rijd met mijn Polo 9N3 1.4 gemiddeld 1 op 16/17 en soms zelfs 1 op 18 naar het werk (all-season banden), wel een beetje afhankelijk van het weer. De afstand is zo'n 20 km en voornamelijk 80 km/u wegen. Zodra je snelwegen gaat rijden is het een ander verhaal, dan zakt het verbruik al snel terug. 170.xxx op de teller.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Ik rijd met mijn Polo 9N3 1.4 gemiddeld 1 op 16/17 en soms zelfs 1 op 18 naar het werk (all-season banden), wel een beetje afhankelijk van het weer. De afstand is zo'n 20 km en voornamelijk 80 km/u wegen. Zodra je snelwegen gaat rijden is het een ander verhaal, dan zakt het verbruik al snel terug. 170.xxx op de teller.
Netjes, mij is dat (nog) niet gelukt en ik rijd niet idioot snel.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!